b¿ger/resourcer til l¾ring af guitar
Fra : Mikkel Eide Eriksen

Dato : 20-03-04 18:29

Hej

Jeg har lige investeret i en brugt el-guitar m forstærker, og vil gerne
vide om der er nogen der kender nogle gode bøger eller andet til at lære at
spille...

Min mor har en gammel bog, men den er til akustisk. Dog kan jeg allerede
spille Oles Nye Autobil og de første 5-6 toner af Nothing Else Matters hehe
=)

mvh
Mikkel Eide Eriksen

Fra : Puntofisken

Dato : 21-03-04 17:20

Jeg ved at Ole Kibsgaard sidste efterår lavede en DVD man kan lære at spille
efter - jeg har ikke selv set/lært noget fra den, men en veninde har den og
siger den er ok.

Nvh. Trine

Fra : Karina Hjorth

Dato : 22-03-04 01:51

> [...]
spille
> efter - jeg har ikke selv set/lært noget fra den, men en veninde har den

Jep, det har jeg - men den er også mest henvendt til akkustisk...
hovedsageligt sikkert, fordi det oftest er akkustiske guitarer, begynderne
sidder med.

Men ellers så ja - den er ganske god!

Mvh
Karina

Fra : Kåre

Dato : 22-03-04 08:22

> Jeg har lige investeret i en brugt el-guitar m forstærker, og vil gerne
> vide om der er nogen der kender nogle gode bøger eller andet til at lære
at
> spille...

Prøv evt. at kigge på Henrik Mygind's "Rock guitar".
Du kan finde en beskrivelse af den på www.aage.dk.
Der kan du også finde andre bøger på dansk. Når du er helt grøn og ikke
fortrolig med alle udtrykkene, er det vigtigt at få en dansk lærebog.

Kåre