3D briller - hvilket grafikkort
Fra : Sven

Dato : 20-03-04 18:21

Hej.
For e par år siden kunne man købe et ASUS grafikkort med tilhørende 3D
briller. Jeg fik dog aldrig købt sådan et sæt.
Findes der lign. sæt nu (hvilket fabrikat), eller skal man købe briller og
grafikkort hver for sig? Hvilket grafikkort understøtter så disse 3D
briller, og hvor kan man købe brillerne?

Sven

Fra : Villy Jensen

Dato : 20-03-04 18:29

> [...]
> grafikkort hver for sig? Hvilket grafikkort understøtter så disse 3D
> briller, og hvor kan man købe brillerne?

Jeg har et ASUS 6600 Deluxe GeForce256, 32 MB, med de fjollede VR-briller.

Se
http://www12.tomshardware.com/Tdb/graphic_show_us.html?country=1&show_long=1&x[0]=10&profi=0&TdbSess=0db9796e110a64d8a28ca456747d07da

søg efter "V6600 GeForce256 Deluxe"

http://www.asus.com.tw/support/download/item.aspx?ModelName=AGP-V6600%20Deluxe&Type=Latest

Jeg har aldrig brugt VR-brillerne, og jeg ved ikke hvilke programmer, der
understøtter...

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy

Fra : Sven

Dato : 20-03-04 19:22

> søg efter "V6600 GeForce256 Deluxe"

Jo, men der er vel et lidt nyere og mere opdateret grafikkort til
3d-briller.
VR-briller, er det det samme som disse "Edimensional glasses"?

Sven

Fra : Sune Storgaard

Dato : 20-03-04 19:51

Sven mumbled his insignificant opinion in:
c3i245$2nkk$1@news.cybercity.dk

> Jo, men der er vel et lidt nyere og mere opdateret grafikkort til
> 3d-briller.
> VR-briller, er det det samme som disse "Edimensional glasses"?

Har selv et par briller fra Edimensional, og de fungerer ret godt med et
Nvidia kort. De skriver at der også er support for ATI kort, men det er
noget juks da ati ikke understøtter dem via ders drivere. Så hvis du vil
prøve enten shutterglasses eller anaglyph(rød/blå) så skal man have et
nvidia kort. Er normalt ellers til ATI, men de duer ikke til det her.

Har prøvet et par briller der fulgte med et gf2gts kort, asus7700 vistnok.
De virkede ikke så godt som E-D's, og ergonomien var helt hen i vejret. De
koster ganske vist et par hundrede for nogle gode briller, men det er det
værd !