/ Forside / Karriere / Erhverv / Andet erhverv / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Andet erhverv
#NavnPoint
Nordsted1 1260
katekismus 960
ans 933
pifo 679
jakjoe 661
Benjamin... 550
Kortoverv.. 545
refi 518
dova 505
10  HelleBirg.. 475
firma profil! er denne her læovlig? og man~
Fra : Kristian Hansen


Dato : 20-03-04 17:06

hej!

jeg har krydspostet den da der kan være forskellige lov mæssige forhold og
almindelig erhvers udsagn der ikke passer i begge grupper!

dette er ALT hvad der vil komme til at stå op firmaet på siden!!!!!

men er der nogen der har nogen tilføjelser eller ting jeg burde skrive på en
anden måde? eller helt udelade?

stavefejl og komma fejl skal i ikke tage jer af da de vil blive rettet!

Firma profil



Velkommen til Danmarks billigste XXXXX Internet shop!



XXXXX blev grundlagt af XXXXX i 2004

XXXXX har til huse på adressen : XXXXX.

Det er XXXXX mål at sælge Danmarks billigste kvalitets XXXXX med en så kort
leveringstid som muligt!

Se-nr.: 022222222



Jeg har gennem lang tid interesseret mig for XXXXX men har igennem alt for
lang tid betalt alt for meget for det!



Nu vil jeg så glæde alle andre med at de også kan købe alle de kendte mærker
til billige penge! Hvorfor betale for meget for noget bare fordi det hedder
det rigtige? Nej vel? Så derfor kan du her på siden købe alle de kendte
mærker til små penge!



Jeg har ikke en almindelig butik kun en Internet shop for at spare på
udgifterne så du kan få dit XXXXX så billigt muligt!



Alle varer i min shop er parallel importeret derfor er jeg ikke bundet af
nogen aftaler med diverse importører og i sidste end kommer det dig til gode
med de lave priser. Leveringstiden er pt. Fra 1 til 4 uger hvor 2 uger vil
være mest normalt.



Levering betingelser :

1.. Bestilling du kan bestille enten direkte her fra XXXXX eller på
telefon 23232323


2.. Priser alle priser er inkl. 25% dansk moms. Men uden forsendelses
omkostninger fra XXXXX til dig. Der tages forbehold for afgiftsændringer,
udsolgte varer og trykfejl.


3.. skulle du fortryde dit køb inden for 14 dage fra
modtagelsestidspunktet tilbagebetaler XXXXX varens pris ekskl. Fragt. Varer
der returneres og som sendes pr. efterkrav eller ufranco nægtes modtagelse.
Ved returnering bedes du bruge post Danmark og pakken skal være forsvarligt
emballeret sammen med en kopi af fakturaen og husk at skrive tydeligt at du
vil gøre brug af fortrydelses retten.


4.. Reklamationsret på alle varer købt ved XXXXX er der fuld
reklamationsret og skulle der være fejl eller mangler ved en vare når du
modtager den skal det meddeles til XXXXX inden for 5 arbejdsdage efter
modtagelsen. Skulle en vare være defekt vil XXXXX stå for udbedring af
fejlen. Dette vil blive gjort i Danmark så varerne skal ikke sendes til
udlandet for at blive repareret. En defekt der skyldes en betjeningsfejl,
modifikationer eller groft misbrug fra brugerens side vil defekten ikke være
dækket af reklamations retten og du vil få besked og tilbud om reparation
med fast pris. Hvis du ikke ønsker den skal laves vil din omkostning kun
blive fragten. I tilfælde hvor en reparation ikke kan betale sig for XXXXX
hvor en ny skal bestilles hjem eller hvor der skal bestilles dele hjem fra
udlandet vil du få besked om den ekstra reparations tid..


5.. personoplysninger de oplysninger du indtaster (navn, adresse og
lignende) vil kun blive brugt til ordre behandling. Udover det vil din
ip-addressse blive logget dette vil kun blive brugt til statistik og ved
misbrug/svindel. Alle oplysninger vil blive gemt i 5 år for at lette en evt.
ny handel, til efterforskning ved svindel og ifølge regnskabs loven har
XXXXX pligt til at opbevare de oplysninger i 5 år.



 
 
Knud Berggreen (20-03-2004)
Kommentar
Fra : Knud Berggreen


Dato : 20-03-04 17:33

On Sat, 20 Mar 2004 17:05:34 +0100, "Kristian Hansen"
<Findes@ikke.dk> wrote:

>hej!
>
>jeg har krydspostet den da der kan være forskellige lov mæssige forhold og
>almindelig erhvers udsagn der ikke passer i begge grupper!
>
>dette er ALT hvad der vil komme til at stå op firmaet på siden!!!!!
>
>men er der nogen der har nogen tilføjelser eller ting jeg burde skrive på en
>anden måde? eller helt udelade?

Jeg vil mene at der i hvert fald skal stå noget om
ejerforhold og firmaform.

>stavefejl og komma fejl skal i ikke tage jer af da de vil blive rettet!

Godt, for der er mange! Det jeg ser er dog primært en masse
steder hvor sammensatte ord er blevet delt, og med den
tenedens man ser for tiden kan man frygte at disse ikke
bliver rettet.

>Firma profil
Firmaprofil (forkert delt sammensat ord)
>
>
>
>Velkommen til Danmarks billigste XXXXX Internet shop!
Internetshop! (forkert delt sammensat ord)
>
>
>
>XXXXX blev grundlagt af XXXXX i 2004
>
>XXXXX har til huse på adressen : XXXXX.
>
>Det er XXXXX mål at sælge Danmarks billigste kvalitets XXXXX med en så kort
>leveringstid som muligt!
>
>Se-nr.: 022222222
>
>
>
>Jeg har gennem lang tid interesseret mig for XXXXX men har igennem alt for
>lang tid betalt alt for meget for det!
>
>
>
>Nu vil jeg så glæde alle andre med at de også kan købe alle de kendte mærker
>til billige penge! Hvorfor betale for meget for noget bare fordi det hedder
>det rigtige? Nej vel? Så derfor kan du her på siden købe alle de kendte
>mærker til små penge!
>
>
>
>Jeg har ikke en almindelig butik kun en Internet shop for at spare på
>udgifterne så du kan få dit XXXXX så billigt muligt!
>
>
>
>Alle varer i min shop er parallel importeret derfor er jeg ikke bundet af
>nogen aftaler med diverse importører og i sidste end kommer det dig til gode
>med de lave priser. Leveringstiden er pt. Fra 1 til 4 uger hvor 2 uger vil
>være mest normalt.
parallelimporteret (forkert delt sammensat ord)
>
>
>Levering betingelser :
Leveringsbetingelser (forkert delt sammensat ord + manglende
"s")
> 1.. Bestilling du kan bestille enten direkte her fra XXXXX eller på
>telefon 23232323
>
>
> 2.. Priser alle priser er inkl. 25% dansk moms. Men uden forsendelses
>omkostninger fra XXXXX til dig. Der tages forbehold for afgiftsændringer,
>udsolgte varer og trykfejl.
forsendelsesomkostninger (forkert delt sammensat ord)
>
>
> 3.. skulle du fortryde dit køb inden for 14 dage fra
>modtagelsestidspunktet tilbagebetaler XXXXX varens pris ekskl. Fragt. Varer
>der returneres og som sendes pr. efterkrav eller ufranco nægtes modtagelse.
>Ved returnering bedes du bruge post Danmark og pakken skal være forsvarligt
>emballeret sammen med en kopi af fakturaen og husk at skrive tydeligt at du
>vil gøre brug af fortrydelses retten.
fortrydelsesretten (forkert delt sammensat ord)

>
>
> 4.. Reklamationsret på alle varer købt ved XXXXX er der fuld
>reklamationsret og skulle der være fejl eller mangler ved en vare når du
>modtager den skal det meddeles til XXXXX inden for 5 arbejdsdage efter
>modtagelsen. Skulle en vare være defekt vil XXXXX stå for udbedring af
>fejlen. Dette vil blive gjort i Danmark så varerne skal ikke sendes til
>udlandet for at blive repareret. En defekt der skyldes en betjeningsfejl,
>modifikationer eller groft misbrug fra brugerens side vil defekten ikke være
>dækket af reklamations retten og du vil få besked og tilbud om reparation
>med fast pris. Hvis du ikke ønsker den skal laves vil din omkostning kun
>blive fragten. I tilfælde hvor en reparation ikke kan betale sig for XXXXX
>hvor en ny skal bestilles hjem eller hvor der skal bestilles dele hjem fra
>udlandet vil du få besked om den ekstra reparations tid..
reklamationsretten og reparationstid (forkert delte
sammensatte ord)
Jeg er bange for at dette afsnit ikke holder i byretten.
Kunden har 2 års reklamationsret. Fejl opstået indenfor de
første seks måneder er uden diskussion fejl ved produktet.

>
>
> 5.. personoplysninger de oplysninger du indtaster (navn, adresse og
>lignende) vil kun blive brugt til ordre behandling. Udover det vil din
>ip-addressse blive logget dette vil kun blive brugt til statistik og ved
>misbrug/svindel. Alle oplysninger vil blive gemt i 5 år for at lette en evt.
>ny handel, til efterforskning ved svindel og ifølge regnskabs loven har
>XXXXX pligt til at opbevare de oplysninger i 5 år.
ordrebehandling og regnskabsloven (forkert delte sammensatte
ord)

(Jeg fandt hele 11 forkert delte sammensatte ord i dette
indlæg - jeg vil på det kraftigste tilråde et besøg på
http://www.fiduso.dk/?page=skraekeksempler)

/Knud

--
Berggreen Service
Software Sales & Distribution in
Denmark, Norway, Sweden, Finland, Poland, Germany and Austria
http://berggreen.dk

Peter Lykkegaard (20-03-2004)
Kommentar
Fra : Peter Lykkegaard


Dato : 20-03-04 17:55

Knud Berggreen wrote:

> (Jeg fandt hele 11 forkert delte sammensatte ord i dette
> indlæg - jeg vil på det kraftigste tilråde et besøg på
> http://www.fiduso.dk/?page=skraekeksempler)
>
Samt bruge sproggruppen (dk.kultur.sprog) som sparringspartner

- Peter



Kristian Hansen (20-03-2004)
Kommentar
Fra : Kristian Hansen


Dato : 20-03-04 18:39


"Knud Berggreen" <knud@berggreen-dk.invalid> skrev i en meddelelse
news:9oro50phv5vgnfbd534k48dqcbhg8jtel1@4ax.com...
> On Sat, 20 Mar 2004 17:05:34 +0100, "Kristian Hansen"
> <Findes@ikke.dk> wrote:
>
> >hej!
> >
> >jeg har krydspostet den da der kan være forskellige lov mæssige forhold
og
> >almindelig erhvers udsagn der ikke passer i begge grupper!
> >
> >dette er ALT hvad der vil komme til at stå op firmaet på siden!!!!!
> >
> >men er der nogen der har nogen tilføjelser eller ting jeg burde skrive på
en
> >anden måde? eller helt udelade?
>
> Jeg vil mene at der i hvert fald skal stå noget om
> ejerforhold og firmaform.

oki det vil jeg så tilføje!

> >stavefejl og komma fejl skal i ikke tage jer af da de vil blive rettet!
>
> Godt, for der er mange! Det jeg ser er dog primært en masse
> steder hvor sammensatte ord er blevet delt, og med den
> tenedens man ser for tiden kan man frygte at disse ikke
> bliver rettet.
>
> >Firma profil
> Firmaprofil (forkert delt sammensat ord)
> >
> >
> >
> >Velkommen til Danmarks billigste XXXXX Internet shop!
> Internetshop! (forkert delt sammensat ord)
> >
> >
> >
> >XXXXX blev grundlagt af XXXXX i 2004
> >
> >XXXXX har til huse på adressen : XXXXX.
> >
> >Det er XXXXX mål at sælge Danmarks billigste kvalitets XXXXX med en så
kort
> >leveringstid som muligt!
> >
> >Se-nr.: 022222222
> >
> >
> >
> >Jeg har gennem lang tid interesseret mig for XXXXX men har igennem alt
for
> >lang tid betalt alt for meget for det!
> >
> >
> >
> >Nu vil jeg så glæde alle andre med at de også kan købe alle de kendte
mærker
> >til billige penge! Hvorfor betale for meget for noget bare fordi det
hedder
> >det rigtige? Nej vel? Så derfor kan du her på siden købe alle de kendte
> >mærker til små penge!
> >
> >
> >
> >Jeg har ikke en almindelig butik kun en Internet shop for at spare på
> >udgifterne så du kan få dit XXXXX så billigt muligt!
> >
> >
> >
> >Alle varer i min shop er parallel importeret derfor er jeg ikke bundet af
> >nogen aftaler med diverse importører og i sidste end kommer det dig til
gode
> >med de lave priser. Leveringstiden er pt. Fra 1 til 4 uger hvor 2 uger
vil
> >være mest normalt.
> parallelimporteret (forkert delt sammensat ord)
> >
> >
> >Levering betingelser :
> Leveringsbetingelser (forkert delt sammensat ord + manglende
> "s")
> > 1.. Bestilling du kan bestille enten direkte her fra XXXXX eller på
> >telefon 23232323
> >
> >
> > 2.. Priser alle priser er inkl. 25% dansk moms. Men uden forsendelses
> >omkostninger fra XXXXX til dig. Der tages forbehold for afgiftsændringer,
> >udsolgte varer og trykfejl.
> forsendelsesomkostninger (forkert delt sammensat ord)
> >
> >
> > 3.. skulle du fortryde dit køb inden for 14 dage fra
> >modtagelsestidspunktet tilbagebetaler XXXXX varens pris ekskl. Fragt.
Varer
> >der returneres og som sendes pr. efterkrav eller ufranco nægtes
modtagelse.
> >Ved returnering bedes du bruge post Danmark og pakken skal være
forsvarligt
> >emballeret sammen med en kopi af fakturaen og husk at skrive tydeligt at
du
> >vil gøre brug af fortrydelses retten.
> fortrydelsesretten (forkert delt sammensat ord)
>
> >
> >
> > 4.. Reklamationsret på alle varer købt ved XXXXX er der fuld
> >reklamationsret og skulle der være fejl eller mangler ved en vare når du
> >modtager den skal det meddeles til XXXXX inden for 5 arbejdsdage efter
> >modtagelsen. Skulle en vare være defekt vil XXXXX stå for udbedring af
> >fejlen. Dette vil blive gjort i Danmark så varerne skal ikke sendes til
> >udlandet for at blive repareret. En defekt der skyldes en betjeningsfejl,
> >modifikationer eller groft misbrug fra brugerens side vil defekten ikke
være
> >dækket af reklamations retten og du vil få besked og tilbud om reparation
> >med fast pris. Hvis du ikke ønsker den skal laves vil din omkostning kun
> >blive fragten. I tilfælde hvor en reparation ikke kan betale sig for
XXXXX
> >hvor en ny skal bestilles hjem eller hvor der skal bestilles dele hjem
fra
> >udlandet vil du få besked om den ekstra reparations tid..
> reklamationsretten og reparationstid (forkert delte
> sammensatte ord)
> Jeg er bange for at dette afsnit ikke holder i byretten.
> Kunden har 2 års reklamationsret. Fejl opstået indenfor de
> første seks måneder er uden diskussion fejl ved produktet.

dette afsnit holder da 100% så vidt jeg har fundet ud af! hvis du forbinder
noget forkert er det jo ens egen skyld hvis der har været en korrekt
instruktion med! det samme med hvis man ombygge noget! det kan jo ikke være
produktest skyld hvis man køber en bil og knalder den i bag gear med 100
kmt. så er det jo ens egen skyld! og det skal ikke dækkes af reklamations
retten!

> > 5.. personoplysninger de oplysninger du indtaster (navn, adresse og
> >lignende) vil kun blive brugt til ordre behandling. Udover det vil din
> >ip-addressse blive logget dette vil kun blive brugt til statistik og ved
> >misbrug/svindel. Alle oplysninger vil blive gemt i 5 år for at lette en
evt.
> >ny handel, til efterforskning ved svindel og ifølge regnskabs loven har
> >XXXXX pligt til at opbevare de oplysninger i 5 år.
> ordrebehandling og regnskabsloven (forkert delte sammensatte
> ord)
>
> (Jeg fandt hele 11 forkert delte sammensatte ord i dette
> indlæg - jeg vil på det kraftigste tilråde et besøg på
> http://www.fiduso.dk/?page=skraekeksempler)
> /Knud

ved dte godt... det her er noget jeg lige hurtigt har skrevet! har min
storbror som er skolelære til at læse korrektur på det hele! og gider ikke
bøvle med det før det hele er som det skal være!

> Berggreen Service
> Software Sales & Distribution in
> Denmark, Norway, Sweden, Finland, Poland, Germany and Austria
> http://berggreen.dk

men er ellers bare tip top? det kan da ikke passe jeg har fået stort set det
hele med i første forsøg... eller hvad?



alexbo (20-03-2004)
Kommentar
Fra : alexbo


Dato : 20-03-04 19:12


"Kristian Hansen" skrev

> men er ellers bare tip top? det kan da ikke passe jeg har fået stort set
det
> hele med i første forsøg... eller hvad?

Næh, der er ikke meget tip top over det.

Du påstår at shoppen vil være Danmarks billigste, men ikke nogen
prisgaranti,
eller andet der kan give det en vis troværdighed.

Du skriver som rigtigt er, at der 14 dages returret, men samtidig kun 5 dage
til at klage over mangler, det hænger jo ikke sammen.
Dels har man 2 års reklamationsperiode, dels kan man jo bare bruge
returretten, hvis varen skulle have en mangel, som opdages indenfor de 14
dage.

Og alene det at du ikke gider rette stavefejl og andre sproglige mangler,
inden du lader andre bedømme resultatet, vidner om enten ligegyldighed eller
umodenhed.
Ikke engang emnelinien kunne blive fejlfri.

Hvis man har tænkt sig at starte en internetbaseret forretning, var det også
en ide at sætte sig lidt ind i hvordan de forskellige områder på nettet
fungerer.
I en NG. f.eks., klipper man det væk der ikke er nødvendigt for at forstå
meningen med ens svar, du citerer hele smøren inkl. det du selv har skrevet.

Allerede inden shoppen er startet har jeg mistet tiltroen til, at
indehaveren ved hvad han laver.

mvh
Alex Christensen






Kristian Hansen (21-03-2004)
Kommentar
Fra : Kristian Hansen


Dato : 21-03-04 07:25

1 : jeg har sgu ikek spurgt jer til råds for at blive "svinet" til!

det her er et UDKAST som jeg gerne ville have lidt hjælp til at kunne gøre
til det stykke tekst som skal på siden! hvorfor helvede skulle jeg bruge tid
på at rette stave fejl når det måske skal klippes fra eller laves om? er det
virkeligt så svært at se bort fra???? åbenbart! men tuisinde tak den smule
hjælp jeg har fået.... nu ved jeg da at det ikke er her man skal spørge om
hjælp igen!

> Du skriver som rigtigt er, at der 14 dages returret, men samtidig kun 5
dage
> til at klage over mangler, det hænger jo ikke sammen.
> Dels har man 2 års reklamationsperiode, dels kan man jo bare bruge
> returretten, hvis varen skulle have en mangel, som opdages indenfor de 14
> dage

tak for det! jeg spurgte jo oss fordi jeg ikke ved alt sådan noget!

> Allerede inden shoppen er startet har jeg mistet tiltroen til, at
> indehaveren ved hvad han laver.
>
> mvh
> Alex Christensen

jeg er sådan set oss pisse ligeglad... for du er da helt sikkert enhver
forretnings skræk... dig kan man helt sikkert ikke gøre tilfreds! fuck du er
en NAR tag dog forhelvede og læs det jeg har skrevet istedet for at
latterlig gøre mig og min fremtidige shop! svar dog så jeg kan bruge dit
svar til noget!

og ja jeg ved godt jeg ikke svarer pænt her.... men med det ubrugelige (jeg
har mere lyst til at svine dig til svar) kan jeg bare ikke lade være!

kristian

"alexbo" <alexbo@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:c3i1l5$2mqc$1@news.cybercity.dk...
>
> "Kristian Hansen" skrev
>
> > men er ellers bare tip top? det kan da ikke passe jeg har fået stort set
> det
> > hele med i første forsøg... eller hvad?
>
> Næh, der er ikke meget tip top over det.
>
> Du påstår at shoppen vil være Danmarks billigste, men ikke nogen
> prisgaranti,
> eller andet der kan give det en vis troværdighed.
>
> Du skriver som rigtigt er, at der 14 dages returret, men samtidig kun 5
dage
> til at klage over mangler, det hænger jo ikke sammen.
> Dels har man 2 års reklamationsperiode, dels kan man jo bare bruge
> returretten, hvis varen skulle have en mangel, som opdages indenfor de 14
> dage.
>
> Og alene det at du ikke gider rette stavefejl og andre sproglige mangler,
> inden du lader andre bedømme resultatet, vidner om enten ligegyldighed
eller
> umodenhed.
> Ikke engang emnelinien kunne blive fejlfri.
>
> Hvis man har tænkt sig at starte en internetbaseret forretning, var det
også
> en ide at sætte sig lidt ind i hvordan de forskellige områder på nettet
> fungerer.
> I en NG. f.eks., klipper man det væk der ikke er nødvendigt for at forstå
> meningen med ens svar, du citerer hele smøren inkl. det du selv har
skrevet.
>
> Allerede inden shoppen er startet har jeg mistet tiltroen til, at
> indehaveren ved hvad han laver.
>
> mvh
> Alex Christensen
>
>
>
>
>



alexbo (21-03-2004)
Kommentar
Fra : alexbo


Dato : 21-03-04 09:16


"Kristian Hansen" skrev

> svar dog så jeg kan bruge dit svar til noget!

Det gjorde jeg sådan set også, du skal tage din fremtræden og dine kunder
langt mere alvorligt.

Det er nemlig sådan nogen som mig, der ville kunne blive kunde i din butik,
men hvis jeg skal sende penge til en mand jeg aldrig har set, må jeg bedømme
seriøsiteten på ham og hans forretning, ved at læse hvad han skriver.

Her kan jeg jo læse, at du mister besindelsen ved den første lille smule
modsigelse, hvad vil der så ikke ske hvis jeg klager over et eller andet i
forbindelse med en handel.
En ny stor skraldespand hældt over hovedet.

Hvis du får startet din shop op, vil det ikke vare længe før nogen i en NG
vil spørge om andre kender noget til shoppen eller indehaveren, og så kan du
selv gætte på hvad jeg svarer.

mvh
Alex Christensen



Kristian Hansen (22-03-2004)
Kommentar
Fra : Kristian Hansen


Dato : 22-03-04 05:43

fuck du er et fjols af største kaliber!!!!

mister besindelsen??? ja gu gør jeg det! jeg spørger om råd så jeg kan få
lavet en god, flot og vel informerende tekst til mig hp og oven i købet
siger jeg at der vil blive læst korrentur på den senere... men alligevel har
du mere travlt med at skrive og stavefejl og hvad ved jeg end at give mig
noget feedback som jeg kan bruge til noget!


og noget andet er... jeg har indtl nu gennemført MANGE handler og har endnu
min første utilfredse kunde til gode! så et eller andet må jeg da gøre
rigtigt!

og jeg håber sgu ikke alle mine kunder bliver sådan nogen fjolser som dig...
for så får jeg sgu travlt med at gøre folk der kan klage over den mindste
lille ting tilfredse! men du har nok heller ikke råd til at handle ved mig
så dig behøver jeg ikke at være bange for!

og du kan svare lige præcis det du har lyst til hvis nogen sppørger dig til
råds... for jeg yder en PERFEKT service så hvis folk vil tro på dig... ja
synd for dem for så får de ikke den gode service!
"alexbo" <alexbo@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:c3jjfr$1kak$1@news.cybercity.dk...
>
> "Kristian Hansen" skrev
>
> > svar dog så jeg kan bruge dit svar til noget!
>
> Det gjorde jeg sådan set også, du skal tage din fremtræden og dine kunder
> langt mere alvorligt.
>
> Det er nemlig sådan nogen som mig, der ville kunne blive kunde i din
butik,
> men hvis jeg skal sende penge til en mand jeg aldrig har set, må jeg
bedømme
> seriøsiteten på ham og hans forretning, ved at læse hvad han skriver.
>
> Her kan jeg jo læse, at du mister besindelsen ved den første lille smule
> modsigelse, hvad vil der så ikke ske hvis jeg klager over et eller andet i
> forbindelse med en handel.
> En ny stor skraldespand hældt over hovedet.
>
> Hvis du får startet din shop op, vil det ikke vare længe før nogen i en NG
> vil spørge om andre kender noget til shoppen eller indehaveren, og så kan
du
> selv gætte på hvad jeg svarer.
>
> mvh
> Alex Christensen
>
>



Niels Henriksen (22-03-2004)
Kommentar
Fra : Niels Henriksen


Dato : 22-03-04 08:53

"Kristian Hansen" <Findes@ikke.dk> wrote in message
news:405d3536$0$5931$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...

Jeg har lige klippet lidt...
> til det stykke tekst som skal på siden! hvorfor helvede skulle jeg bruge
tid
> forretnings skræk... dig kan man helt sikkert ikke gøre tilfreds! fuck du
er
> en NAR tag dog forhelvede og læs det jeg har skrevet istedet for at
> latterlig gøre mig og min fremtidige shop! svar dog så jeg kan bruge dit
> svar til noget!

Med den holdning, så skal du være heldig for at få kunder. Jeg håber ikke at
du vil behandle dine kunder på samme måde som du gør her.

Du beder om råd ang. teksten og det får du. At det så ikke lige er de råd du
havde forventet, må du finde dig i. Men tage dem til dig og rette teksten.

--
Niels



Bertel Lund Hansen (20-03-2004)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 20-03-04 20:21

Knud Berggreen skrev:

>> 4.. Reklamationsret på alle varer købt ved XXXXX er der fuld
>>reklamationsret [...]

>Jeg er bange for at dette afsnit ikke holder i byretten.

Ja, der er flere fejl.

>Kunden har 2 års reklamationsret. Fejl opstået indenfor de
>første seks måneder er uden diskussion fejl ved produktet.

Det er nu ikke rigtigt. *Udgangspunktet* er at det er fejl ved
produktet, men hvis sælger kan bevise at de er frembragt ved
forkert brug eller vold, er det naturligvis ikke.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/   FIDUSO: http://fiduso.dk/

Knud Berggreen (22-03-2004)
Kommentar
Fra : Knud Berggreen


Dato : 22-03-04 23:59

On Sat, 20 Mar 2004 20:20:40 +0100, Bertel Lund Hansen
<nospamius@lundhansen.dk> wrote:

>Knud Berggreen skrev:
>
>>> 4.. Reklamationsret på alle varer købt ved XXXXX er der fuld
>>>reklamationsret [...]
>
>>Jeg er bange for at dette afsnit ikke holder i byretten.
>
>Ja, der er flere fejl.
>
>>Kunden har 2 års reklamationsret. Fejl opstået indenfor de
>>første seks måneder er uden diskussion fejl ved produktet.
>
>Det er nu ikke rigtigt. *Udgangspunktet* er at det er fejl ved
>produktet, men hvis sælger kan bevise at de er frembragt ved
>forkert brug eller vold, er det naturligvis ikke.

Ja, men bevisbyrden ligger hos forhandleren og det skulle
efter sigende være vanskeligt. Men selvfølgelig har du ret.

/Knud

Martin Jørgensen (20-03-2004)
Kommentar
Fra : Martin Jørgensen


Dato : 20-03-04 20:22

Knud Berggreen wrote:

-snip-

> Jeg vil mene at der i hvert fald skal stå noget om
> ejerforhold og firmaform.

Er det et krav? Det står der ikke på alle firma-hjemmesider, ihvertfald...
Hvor ser du det henne/hvorfor mener du det? God markedsføringsskik, måske?

Hvis man vil finde ejeren af en virksomhed, kan man vel altid finde det på
www.cvr.dk eller www.kob.dk eller lignende?

mvh.
Martin Jørgensen

--
---------------------------------------------------------------------------
Home of Martin Jørgensen - http://www.martinjoergensen.dk

Niels Henriksen (22-03-2004)
Kommentar
Fra : Niels Henriksen


Dato : 22-03-04 08:56

"Martin Jørgensen" <unoder.spam@jay.spam.net> wrote in message
news:405c99dc$0$232$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Knud Berggreen wrote:
>
> -snip-
>
> > Jeg vil mene at der i hvert fald skal stå noget om
> > ejerforhold og firmaform.
>
> Er det et krav? Det står der ikke på alle firma-hjemmesider, ihvertfald...
> Hvor ser du det henne/hvorfor mener du det? God markedsføringsskik, måske?
>

E-handelsloven § 7, stk. 1
En tjenesteyder skal give oplysning om
1) tjenesteyderens navn,
2) den fysiske adresse, hvor tjenesteyderen er etableret,
3) e-post-adresse og eventuelt postadresse og andre oplysninger om
tjenesteyderen, som gør det muligt at kontakte og kommunikere med
tjenesteyderen,
4) CVR-nummeret, hvis tjenesteyderen er registreret i Det Centrale
Virksomhedsregister,
5) tilhørsforhold til eventuelle godkendelsesordninger, herunder den
relevante tilsynsmyndighed.

--
Niels



Martin Jørgensen (22-03-2004)
Kommentar
Fra : Martin Jørgensen


Dato : 22-03-04 20:01

Niels Henriksen wrote:

> "Martin Jørgensen" <unoder.spam@jay.spam.net> wrote in message
> news:405c99dc$0$232$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>> Knud Berggreen wrote:
>>
>> -snip-
>>
>> > Jeg vil mene at der i hvert fald skal stå noget om
>> > ejerforhold og firmaform.
>>
>> Er det et krav? Det står der ikke på alle firma-hjemmesider,
>> ihvertfald... Hvor ser du det henne/hvorfor mener du det? God
>> markedsføringsskik, måske?
>>
>
> E-handelsloven § 7, stk. 1

Den lov gælder vist ikke her, jvf. § 1 og § 2, som du nok har overset.

Bemærk, at der her er tale om parallel-importerede varer og ikke online
tjenesteydelser... Det tror jeg du har overset...

> En tjenesteyder skal give oplysning om
> 1) tjenesteyderens navn,
> 2) den fysiske adresse, hvor tjenesteyderen er etableret,
> 3) e-post-adresse og eventuelt postadresse og andre oplysninger om
> tjenesteyderen, som gør det muligt at kontakte og kommunikere med
> tjenesteyderen,
> 4) CVR-nummeret, hvis tjenesteyderen er registreret i Det Centrale
> Virksomhedsregister,
> 5) tilhørsforhold til eventuelle godkendelsesordninger, herunder den
> relevante tilsynsmyndighed.

mvh.
Martin Jørgensen

--
---------------------------------------------------------------------------
Home of Martin Jørgensen - http://www.martinjoergensen.dk

Niels Henriksen (23-03-2004)
Kommentar
Fra : Niels Henriksen


Dato : 23-03-04 09:58

"Martin Jørgensen" <unoder.spam@jay.spam.net> wrote in message
news:405f37f7$0$198$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
> Den lov gælder vist ikke her, jvf. § 1 og § 2, som du nok har overset.
>
> Bemærk, at der her er tale om parallel-importerede varer og ikke online
> tjenesteydelser... Det tror jeg du har overset...
>
Så vidt jeg så, så vil han sælge online netop for at kunne holde prisen
nede.

Så den gælder vist

--
Niels Henriksen
www.bigtiger.dk



Martin Jørgensen (23-03-2004)
Kommentar
Fra : Martin Jørgensen


Dato : 23-03-04 17:41

Niels Henriksen wrote:

> "Martin Jørgensen" <unoder.spam@jay.spam.net> wrote in message
> news:405f37f7$0$198$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>>
>> Den lov gælder vist ikke her, jvf. § 1 og § 2, som du nok har overset.
>>
>> Bemærk, at der her er tale om parallel-importerede varer og ikke online
>> tjenesteydelser... Det tror jeg du har overset...
>>
> Så vidt jeg så, så vil han sælge online netop for at kunne holde prisen
> nede.

Ja, han vil sælge /varer/ online. Ikke online tjenesteydelser... En vare er
en fysisk ting du kan røre ved. En tjenesteydelse kan du nok ikke røre ved,
rent fysisk. Det er ihvertfald min fortolkning.

> Så den gælder vist

Nej, da ikke med den begrundelse, syntes jeg ihvertfald...

mvh.
Martin Jørgensen

--
---------------------------------------------------------------------------
Home of Martin Jørgensen - http://www.martinjoergensen.dk

Peter G C (21-03-2004)
Kommentar
Fra : Peter G C


Dato : 21-03-04 18:31

"Knud Berggreen" <knud@berggreen-dk.invalid> skrev i en meddelelse
news:9oro50phv5vgnfbd534k48dqcbhg8jtel1@4ax.com...

[klip]

> Jeg vil mene at der i hvert fald skal stå noget om
> ejerforhold og firmaform.

Ikke ejerforhold. Der er endvidere omlyst om firmaformen.

/Peter

--
http://www.grauslund.com/



Knud Berggreen (23-03-2004)
Kommentar
Fra : Knud Berggreen


Dato : 23-03-04 00:03

On Sun, 21 Mar 2004 18:31:11 +0100, "Peter G C"
<peter@FJERNDETTEnospam.dk> wrote:

>"Knud Berggreen" <knud@berggreen-dk.invalid> skrev i en meddelelse
>news:9oro50phv5vgnfbd534k48dqcbhg8jtel1@4ax.com...
>
>[klip]
>
>> Jeg vil mene at der i hvert fald skal stå noget om
>> ejerforhold og firmaform.
>
>Ikke ejerforhold. Der er endvidere omlyst om firmaformen.

Jeg kan ikke lige på stående fod henvise til nogen lov, men
er det ikke korrekt, at personligt drevne virksomheder skal
have tilføjet ejerens navn hvis det ikke fremgår af
firmanavnet?
Og det skal fremgå af skilte, brevpapir og lignende -
hvilket jeg også mener at en hjemmeside kan sidestilles med.
Sådan har det da været tidligere, men det kan da være at det
er ophævet.

/Knud

Bjørn Jørvad (24-03-2004)
Kommentar
Fra : Bjørn Jørvad


Dato : 24-03-04 02:04


"Knud Berggreen" <knud@berggreen-dk.invalid> skrev i en meddelelse
news:s0su50pemhijvm87fcjl51q4to0rlii1fm@4ax.com...

KLIP

> Sådan har det da været tidligere,

Ja.

> men det kan da være at det
> er ophævet.

Det er det.

--
Venlig hilsen
Hr. Bjørn



Peter G C (24-03-2004)
Kommentar
Fra : Peter G C


Dato : 24-03-04 21:28

"Knud Berggreen" <knud@berggreen-dk.invalid> skrev i en meddelelse
news:s0su50pemhijvm87fcjl51q4to0rlii1fm@4ax.com...

[klip]

> Jeg kan ikke lige på stående fod henvise til nogen lov, men
> er det ikke korrekt, at personligt drevne virksomheder skal
> have tilføjet ejerens navn hvis det ikke fremgår af
> firmanavnet?

Sådan var det vist i "gamle dage" - men ikke længere. Se lov om
erhvervsdrivende virksomheder.

/Peter

--
http://www.grauslund.com/



Bertel Lund Hansen (20-03-2004)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 20-03-04 20:23

Kristian Hansen skrev:

>men er der nogen der har nogen tilføjelser eller ting jeg burde skrive på en
>anden måde? eller helt udelade?

Jeg vil ikke tjekke det hele, men blot fortælle dig at du ikke
kan bestemme hvor hurtigt folk skal give meddelelse om fejl.
Loven skriver specifikt at to måneder efter *opdagelsen* er tids
nok. Dermed endda ikke være sagt at længere ventetid ikke også
kan være i orden.

>stavefejl og komma fejl skal i ikke tage jer af da de vil blive rettet!

Hvorfor lave dem overhovedet?

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/   FIDUSO: http://fiduso.dk/

Kristian Hansen (21-03-2004)
Kommentar
Fra : Kristian Hansen


Dato : 21-03-04 07:28


"Bertel Lund Hansen" <nospamius@lundhansen.dk> skrev i en meddelelse
news:ac6p509mkflmvvu2o0knhujmvn37tfkmb0@news.stofanet.dk...
> Kristian Hansen skrev:
>
> >men er der nogen der har nogen tilføjelser eller ting jeg burde skrive på
en
> >anden måde? eller helt udelade?
>
> Jeg vil ikke tjekke det hele, men blot fortælle dig at du ikke
> kan bestemme hvor hurtigt folk skal give meddelelse om fejl.
> Loven skriver specifikt at to måneder efter *opdagelsen* er tids
> nok. Dermed endda ikke være sagt at længere ventetid ikke også
> kan være i orden.

takker! troede bare ikke at en fx kan komme 2 måneder efter og sige at
fjernbetjeningen til mit tv mangler og det har den gjort hele tiden! er der
virkeligt et et helt halvt år hvor folk kan komme og sige fx sådan og have
krav på en ny?

> >stavefejl og komma fejl skal i ikke tage jer af da de vil blive rettet!
>
> Hvorfor lave dem overhovedet?

fordi jeg måske ikke er verdens bedste til at stave og hellere vil få lavet
noget end at sidde og lave korreektur når nu jeg kan få andre til det som
GERNE vil hjælpe mig!

> --
> Bertel
> http://bertel.lundhansen.dk/ FIDUSO: http://fiduso.dk/



Bertel Lund Hansen (21-03-2004)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 21-03-04 08:43

Kristian Hansen skrev:

>> Loven skriver specifikt at to måneder efter *opdagelsen* er tids
>> nok. Dermed endda ikke være sagt at længere ventetid ikke også
>> kan være i orden.

>takker! troede bare ikke at en fx kan komme 2 måneder efter og sige at
>fjernbetjeningen til mit tv mangler og det har den gjort hele tiden! er der
>virkeligt et et helt halvt år hvor folk kan komme og sige fx sådan og have
>krav på en ny?

Jeg tror at du misforstår. Folk kan komme knap to år efter købet
og forlange en fjernbetjening hvis det var aftalt ved købet at
sådan en fulgte med og den ikke var blevet puttet i kassen. Men
de kan ikke vente to år *efter at de har opdaget at den
manglede*. Loven siger nemlig:

§ 81.   Vil køberen påberåbe sig en mangel, skal køberen give
   sælgeren meddelelse herom inden for rimelig tid, efter at
   køberen har opdaget mangelen. I modsat fald taber køberen
   retten til at påberåbe sig mangelen. Meddelelse givet
   inden to måneder efter, at køberen opdagede mangelen, er
   altid rettidig.

.... altså noget om rimelig tid. To år vil næppe blive betragtet
som rimelig tid. Loven understreger blot at vi ikke snakker om
timer og dage, men en længere periode.

Hvis en mangel først opdages efter næsten to år, vil der også
skulle tages hensyn til at køber har haft problemfri fornøjelse
af varen i små to år. Han vil næppe kunne forlange det fulde
beløb refunderet hvis han på det tidspunkt vælger at hæve
handelen.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/   FIDUSO: http://fiduso.dk/

Kristian Hansen (22-03-2004)
Kommentar
Fra : Kristian Hansen


Dato : 22-03-04 05:44

takker så blev jeg det klogere:)
"Bertel Lund Hansen" <nospamius@lundhansen.dk> skrev i en meddelelse
news:3dhq50decjlrefjgifkp244av8kpsoin4k@news.stofanet.dk...
> Kristian Hansen skrev:
>
> >> Loven skriver specifikt at to måneder efter *opdagelsen* er tids
> >> nok. Dermed endda ikke være sagt at længere ventetid ikke også
> >> kan være i orden.
>
> >takker! troede bare ikke at en fx kan komme 2 måneder efter og sige at
> >fjernbetjeningen til mit tv mangler og det har den gjort hele tiden! er
der
> >virkeligt et et helt halvt år hvor folk kan komme og sige fx sådan og
have
> >krav på en ny?
>
> Jeg tror at du misforstår. Folk kan komme knap to år efter købet
> og forlange en fjernbetjening hvis det var aftalt ved købet at
> sådan en fulgte med og den ikke var blevet puttet i kassen. Men
> de kan ikke vente to år *efter at de har opdaget at den
> manglede*. Loven siger nemlig:
>
> § 81. Vil køberen påberåbe sig en mangel, skal køberen give
> sælgeren meddelelse herom inden for rimelig tid, efter at
> køberen har opdaget mangelen. I modsat fald taber køberen
> retten til at påberåbe sig mangelen. Meddelelse givet
> inden to måneder efter, at køberen opdagede mangelen, er
> altid rettidig.
>
> ... altså noget om rimelig tid. To år vil næppe blive betragtet
> som rimelig tid. Loven understreger blot at vi ikke snakker om
> timer og dage, men en længere periode.
>
> Hvis en mangel først opdages efter næsten to år, vil der også
> skulle tages hensyn til at køber har haft problemfri fornøjelse
> af varen i små to år. Han vil næppe kunne forlange det fulde
> beløb refunderet hvis han på det tidspunkt vælger at hæve
> handelen.
>
> --
> Bertel
> http://bertel.lundhansen.dk/ FIDUSO: http://fiduso.dk/



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408926
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste