Peugeot 405 1,8i som campingtrækker?
Fra : Erik M. Nielsen

Dato : 20-03-04 14:17

Hej.

Er ovennævnte brugbar til campingvogns kørsel?
Og hvad med 5. hak? Kan den trække der?
--

Med hilsen
Erik - Odense

Fra : Allan Gensch

Dato : 20-03-04 15:17

Peugeot 405 har trosinstænger i stedet for fjedre det betyder at du skal
have hjelp fjedre monteret eller´s synker den helt i bund når du har
campingvog og hele familien i bilen problemet er at hjelpe fjedre ikke er
lovlige at køre med så hvis du kommer ud for en ulykke har du et problem.
motoren er ellers ok til at trække campingvogn med

Fra : Carsten Stage

Dato : 20-03-04 17:06

Allan Gensch wrote:

> Peugeot 405 har trosinstænger i stedet for fjedre det betyder at du
> skal have hjelp fjedre monteret eller´s synker den helt i bund når du
> har campingvog og hele familien i bilen

Torsionsfjedre er en OK løsning. De kan strammes op, så man ikke behøver
hjælpefjedre. På mange biler kan der dog monteres f.eks. MAD-hjælpefjedre,
der /kan/ synes, hvis de er TüV godkendte, måske også til en 405. Spørg
importøren eller Statens Bilinspektion først.

http://www.mad-tooling.com/

https://www.bilsyn.dk/

--
Med venlig hilsen,

Carsten Stage
Campinginteresseret? Se http://campingstuff.dk

Fra : Tommy

Dato : 20-03-04 18:32

jeg har lige været til syn med min Peugeot 405 med hjælpe fjedre og der var
ingen problem. jeg bare TÜV papirerne med. Der blev så påført i reg att. som
konstruktions ændring samt fik den opvejet.

Fra : Erik M. Nielsen

Dato : 21-03-04 23:05

... men ingen der ved om den kan bruge 5. gearet til noget, når det gælder
kørsel med campingvogn? Det var jo mit oprindelige spørgsmål!

Fra : Lars

Dato : 25-03-04 10:03

Du skriver at du fik den vejet op. Til hvad?

Lars. Peugeot 405, 2,0, årg 95.

Fra : Tommy

Dato : 31-03-04 00:38

den er blevet vejet op til 1350 kg.

Normal 1200kg

Fra : jokaas

Dato : 16-04-04 00:33

Helt præcist - hvilken 405 (motor og årgang) ?
påforhånd tak

Fra : Tommy

Dato : 16-04-04 15:19

Det er en 405 2,0I årg. 94.
Jeg mener at motorstørrelse ikke har den store betydning !
Men kontakt Peugeot http://www.peugeot.dk/nyheder/frameset-nyheder.html
og har reg. att. klar så skal de nok hjælpe
det var så lidt