Gammelt 3d blaster PCI på WIN XP??
Fra : Lars Zeuner

Dato : 19-03-04 23:49

Hejsa.

Jeg har lige prøvet at sætte en ekstra skærm på min PC ved at smide et
gammelt 3D Blaster PCI kort i. Jeg kan ikke finde nogle drivere til dette
kort som kan køre med WIN XP, da der sikkert ikke eksisterer nogen. Jeg har
fundet en driver til WIN 2000, men den gider XP ikke at acceptere. Da jeg
bare skal bruge kortet til 2D og ikke andet, er det så ikke muligt at
installere en eller anden form for standard skærmkort driver? Jeg synes ikke
rigtig man får muligheden for at vælge dette under installation. Kortet
virker fint, hvilket jeg kan se når jeg booter. Den starter på skærm 2 og
går derefter over på skærm 1.

Nogen der kan hjælpe??

På forhånd tak

Mvh

Lars Zeuner

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 20-03-04 00:36

"Lars Zeuner" <lars_zeuner(no spam)@get2net.dk> crashed Echelon writing

> [...]
> vælge dette under installation. Kortet virker fint, hvilket jeg kan se
> når jeg booter. Den starter på skærm 2 og går derefter over på skærm

Hvis du kan hjælpe med et produktnr. fx CT6420 eller chip navnet vil det
hjælpe.

3D Blaster er lavet med en del forskellige chips lige fra TNT2 til Geforce
og Savage4.

--
Bjarke Andersen

Fra : Lars Zeuner

Dato : 20-03-04 02:10

CT 6240 er det!

Fra : Ukendt

Dato : 20-03-04 07:24

Lars Zeuner wrote:
> CT 6240

Det er en temmelig gammel svend efterhånden.
Jeg gik ind på creative.com, valgte support, download, download drivers,
og søgte på CT6240:

http://uk.europe.creative.com/support/drivers/product.asp?prod=43

(sidebemærkning: med Linux ville der ikke være noget problem, blot man
finder ud af hvilken chip der er på kortet..)

Fra : Lars Zeuner

Dato : 20-03-04 12:13

Jeg sætter pris på dit forsøg, men den skal jo køre med WIN XP. Det er ikke
noget problem at få kortet til at køre med win 95/98!

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 20-03-04 12:43

> Jeg sætter pris på dit forsøg, men den skal jo køre med WIN XP. Det er
> ikke noget problem at få kortet til at køre med win 95/98!

Det er en Rendition V1000 GPU der sidder på kortet, du kan ikke finde nogen
driver til XP på nettet.

Der findes nogle usupporterede W2K drivere, og der er også diskussioner
hvor en person har fået W2K driveren til at virke under XP, dog kun med 2D
acceleration.

Forslag: Find dig et nyt kort, måske et brugt TNT2/Geforce PCI (hvis du er
tvunget til PCI) kort. Der udvikles endda stadig drivere til disse GPU'er
;)

--
Bjarke Andersen

Fra : Ukendt

Dato : 21-03-04 10:09

Lars Zeuner wrote:
> Jeg sætter pris på dit forsøg,

Tak, men det var nu ikke noget forsøg..

> men den skal jo køre med WIN XP.

Ja, det havde jeg forstået - jeg ville blot vise dig, at der ikke var
nogen drivere til det kort til Windows XP hos Creative (og næppe heller
nogen andre steder).

> Det er ikke
> noget problem at få kortet til at køre med win 95/98

...eller Linux.

Fra : Thomas Hansen

Dato : 21-03-04 15:36

> Nogen der kan hjælpe??

Er det et gammelt voodoo kort?
Jeg havde et 3dblaster engang det var et voodoo2 kort.
Prøv at kikke på
http://www.voodoofiles.com/

Det kan være at du er heldig der.

--
/Thomas Hansen - Valby

"Jeg blev perfekt da jeg stoppede med at overdrive!"