Scandianvian Song Music Group; Oskar
Fra : Jan

Dato : 19-03-04 23:15

Tja, en fyr der hedder Oskar synger på ovennævnte svenske label. Cd'en
hedder: Schysst et popular; hawcd 2163.
Jeg har ikke været i stand til at finde et link eller noget andet der
kan lede mig på rette spor.
Hjælp modtages med stor taknemlighed.
--
mvh Jan - fjern u

Fra : Kim Jensen

Dato : 21-03-04 21:58

> [...]
> hedder: Schysst et popular; hawcd 2163.
> Jeg har ikke været i stand til at finde et link eller noget andet der

Lige siden jeg første gang hørte det nummer på en High Fidelity test-cd har
jeg også ønsket mig noget mere fra samme kant. Nummeret er simpelt hen
suverænt! Finder du ud af noget, så husk at poste det her - tak!

Kim Jensen
// NewsCaster.dk // R2DVD.com // Port80.biz //

Fra : Jan

Dato : 27-03-04 12:26

"Kim Jensen" <kim@NOSPAMlitewerx.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> mvh
> Kim Jensen
> // NewsCaster.dk // R2DVD.com // Port80.biz //

Har fundet link til Oscar på Vesper.se
De sender hurtigt og problemfrit for 20 kr. til DK uanset antal cd'ere.
Faktura ligger i forsendelsen.
--
mvh Jan - fjern u

Fra : Kim Jensen

Dato : 27-03-04 14:54

> Har fundet link til Oscar på Vesper.se
> De sender hurtigt og problemfrit for 20 kr. til DK uanset antal cd'ere.
> Faktura ligger i forsendelsen.

Du er genial. Jeg har bestilt nu ...

Fra : Kim Jensen

Dato : 01-04-04 21:31

I forlængelse af tråden der startede med
news:405b70ef$0$168$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk har jeg netop anskaffet
det omtalte album. Det er nu 8 år gammelt, men helt bestemt værd at
anskaffe.

Stilen er gennemgående som titelnummeret, "Schysst og populär" - dvs. en
lækker tilbagelænet akustisk jazz/folk med en super-lækker vokal.
Teksterne - som er svenske, kækt krydrede med lidt engelsk - er både sjove
og eftertænksomme - og en smule melankolske.

Den instrumentale side er domineret af en jazzet bas, luftige hats og
trommer, sax og dæmpede trompeter. Vokalerne - Oscar Danielson og Emma
Nordenstam der "backer up" - er hele tiden i klart fokus og fremstår lækre,
rene og enestående kontrollerede.

Hvert nummer er en lille historie i sig selv, og det er befriende at et
musiknummer ikke absolut skal overståes på 3 minutter og 10 sekunder. Pladen
oser af musikalsk overskud og kvalitet, og med tekster hvis emner spænder så
vidt som fra drømme om flodheste til barndomskærester, katte og Star Wars,
er der masser af herlige lyttetimer i vente.

Verdict: KØB!