EFTERLYSNING! Fiat Uno Turbo stjålet på Am~
Fra : John Sahl

Dato : 19-03-04 21:51

Se billeder af bilen og læs mere her:

http://www.fiatklubdanmark.dk/php/forum/viewtopic.php?t=4156

Man fatter godt nok ikke straframmen for biltyveri er så lav!

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk

Fra : Brian Fisker [8900]

Dato : 19-03-04 22:25

> http://www.fiatklubdanmark.dk/php/forum/viewtopic.php?t=4156
>
> Man fatter godt nok ikke straframmen for biltyveri er så lav!

Sikke noget pis for Anders! - Selvom bilen nok ikke kommer til det jydske,
vil jeg holde et åbent øje. Der kører jo ikke så mange rundt - og da slet
ikke i den stand!

\Mandal

Fra : Brizz

Dato : 20-03-04 00:17

> Se billeder af bilen og læs mere her:

Var det ikke den du lige havde hentet i tyskland?

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk

Fra : John Sahl

Dato : 20-03-04 00:29

Brizz wrote:
> Var det ikke den du lige havde hentet i tyskland?

Nej det er min kammerats der er blevet stjålet, men jo den var
også hentet i Tyskland.

Fra : Martin Vollert

Dato : 20-03-04 00:29

"Brizz" <nogen@microsoft.com> wrote in message

> Var det ikke den du lige havde hentet i tyskland?

Nææ, Johns er vist gået i stykker, så vit jeg husker.
Men uanset så er det fanme surt.
--
Hilsen Martin.

Ford klub Danmark Medl:2113.

Fra : John Sahl

Dato : 20-03-04 09:23

Martin Vollert wrote:
> Nææ, Johns er vist gået i stykker, så vit jeg husker.
> Men uanset så er det fanme surt.

Du husker korrekt, men jeg har lige importeret en ny fra Spanien

Fra : Kim Kristensen

Dato : 20-03-04 00:40

> Se billeder af bilen og læs mere her:
>
> http://www.fiatklubdanmark.dk/php/forum/viewtopic.php?t=4156

Har du et registreringsnummer så man ikke får anmeldt den forkerte.

> Man fatter godt nok ikke straframmen for biltyveri er så lav!
>
> --
> John Sahl,
> http://www.Bilstereobladet.dk
> Vi kæmper hårdt for det

Ja ærligtalt, hvis man stikker af med en Yankiebar fra Brugsen nøjedes de
sgu' ikke med at sige fy.

Med venlig hilsen Kim

Fra : John Sahl

Dato : 20-03-04 09:25

Kim Kristensen wrote:
> Har du et registreringsnummer så man ikke får anmeldt den forkerte.

Specielle kendetegn: Reg. nr. VJ 27223, 1993 Bordeaux metal Fiat Uno
Turbo i.e., læderforstole, alulakeret interiør, Momo Millenium læderrat,
gearknop og fiatklubdanmark.dk nummerpladerammer osv.

Den er stjålet mellem d. 18/3-04 kl. 22.15 og 19/3-04 kl. 7.30

Fra : Claus Fabritius

Dato : 20-03-04 11:07

"Kim Kristensen" <kim01@kristen_nospam_sen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Har du et registreringsnummer så man ikke får anmeldt den forkerte.

Tak or at du husker det. Bare så jeg ikke blive revet ud af min bil og får
skyld for at have stjålet Anders' (De er stort set ens)

Håber at han bil dukker op forholdsvis uskadt.
--
Claus Fabritius
Livet er dyrt for unge med såkaldte specialbiler

Fra : John Sahl

Dato : 28-03-04 19:16

John Sahl wrote:
> Se billeder af bilen og læs mere her:

Så skete det utrolige, i dag fandt et af Fiat Klub Danmarks
medlemmer bilen ude ved Fields og fulgte efter ham, så nu er
bilen tilbage hos rette ejer!

Læs Anders' beskrivelse af forløbet her:
<http://www.fiatklubdanmark.dk/php/forum/viewtopic.php?t=4156&postdays=0
&postorder=asc&start=45>

Fra : Mikael L

Dato : 28-03-04 19:27

> Så skete det utrolige, i dag fandt et af Fiat Klub Danmarks
> medlemmer bilen ude ved Fields og fulgte efter ham, så nu er
> bilen tilbage hos rette ejer!

Hvordan så den ud og hvordan lød den da han fik den igen?

Mikael

Fra : John Sahl

Dato : 28-03-04 19:33

Mikael L wrote:
> Hvordan så den ud og hvordan lød den da han fik den igen?

Efter omstændighederne godt, den vil blive tjekket grundigt
igennem inden den kommer ud at køre dagligdags kørsel igen.

Den var selvfølgelig tømt for anlæg og værdigenstande, men
ellers var den komplet.

Fra : Mikael L

Dato : 28-03-04 19:35

> Efter omstændighederne godt, den vil blive tjekket grundigt
> igennem inden den kommer ud at køre dagligdags kørsel igen.
>
> Den var selvfølgelig tømt for anlæg og værdigenstande, men
> ellers var den komplet.

Nå det lyder som om den kommer på gaden igen uden de helt store problemer.
Har jeg forstået det rigtigt at "låneren" er blevet fanget?
Hvis han er det, er det jo kanon for ejeren, så er der ingen udgifter til
selvrisiko hos forsikringen.

Mikael

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 28-03-04 19:37

On Sun, 28 Mar 2004 20:35:16 +0200, "Mikael L" <m_larsen@sol.dk>
wrote:

>Hvis han er det, er det jo kanon for ejeren, så er der ingen udgifter til
>selvrisiko hos forsikringen.

"Krisen" galdt jo især dét punkt - ingen forsikring. Mon ikke dét
kommer nu?

/Mogens

Fra : Mikael L

Dato : 28-03-04 19:41

> "Krisen" galdt jo især dét punkt - ingen forsikring. Mon ikke dét
> kommer nu?

Jamen så er det jo endnu bedre han har fået den igen. Men nu skal der
sikkert også en alarm på.

Mikael

Fra : John Sahl

Dato : 28-03-04 20:13

Mikael L wrote:
> Jamen så er det jo endnu bedre han har fået den igen. Men nu skal der
> sikkert også en alarm på.

Bilen blev stjålet forrige fredag, alarmen var købt og skulle
monteres om søndagen, nu bliver der lavet en del ekstra ud
over alarmen som gør bilen umulig at stjæle med mindre den
bliver slæbt væk fra stedet.

Fra : Morten Højgaard Roth

Dato : 28-03-04 20:05

Mikael L skrev:

> [...]
> problemer. Har jeg forstået det rigtigt at "låneren" er blevet fanget?
> Hvis han er det, er det jo kanon for ejeren, så er der ingen udgifter

Sådan er virkelighedens verden desværre ikke. Biltyven er sandsynligvis
"insolvent", som det hedder, og ejeren får næppe indkrævet noget fra den
skyldige.

Vh

Morten

Fra : John Sahl

Dato : 28-03-04 20:15

Morten Højgaard Roth wrote:
> Sådan er virkelighedens verden desværre ikke. Biltyven er
> sandsynligvis "insolvent", som det hedder, og ejeren får næppe
> indkrævet noget fra den skyldige.

Tilsyneladende var biltyven i besiddelse af en arbejdsjakke
fra TeleDanmark, så måske er han ikke så insolvent at det
gør noget.

Fra : Morten Højgaard Roth

Dato : 28-03-04 20:20

John Sahl skrev:

> Tilsyneladende var biltyven i besiddelse af en arbejdsjakke
> fra TeleDanmark, så måske er han ikke så insolvent at det
> gør noget.

Det vigtigste er at bilen er kommet tilbage, og det er positivt, at biltyve
kan blive spottet hurtigt ved, at internet-brugere og venner reagerer på
sådan en efterlysning. Kanon respekt til ham, der spottede den.
Jeg ved bare af erfaring (venners oplevelser), at det er en meget sværproces
at kradse erstatningen ud fra den skyldige i den anden ende. Han kan ganske
simpelt nægte at betale, og TDC-jakke eller ej, så har han næppe landets
bedste økonomi, nør han laver sådan en svinestreg. En civil retssag koster
jo både tid og penge...og politiet er nok ikke behjælpelige der...

Vh

Morten

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 28-03-04 23:00

On Sun, 28 Mar 2004 21:20:01 +0200, "Morten Højgaard Roth"
<mhroth@ruc.dk> wrote:

> [...]
>bedste økonomi, nør han laver sådan en svinestreg. En civil retssag koster
>jo både tid og penge...og politiet er nok ikke behjælpelige der...

Så møder man bare op personligt og kræver at han betaler på stedet eller
også så må der IMO findes en passende straf.
Flemming Jacobsen

Fra : Martin Vollert

Dato : 29-03-04 03:08

> Så møder man bare op personligt og kræver at han betaler på stedet eller
> også så må der IMO findes en passende straf.
> --

Og hva så hvis han er stærkerer end dig ??,
Hva så ?.

--
Hilsen Martin.

Ford klub Danmark Medl:2113.

Fra : John Sahl

Dato : 29-03-04 06:30

Martin Vollert wrote:
> Og hva så hvis han er stærkerer end dig ??,
> Hva så ?.

Så sender man Inkasso Fællesskabet i stedet ;c)

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 28-03-04 20:27

John Sahl wrote:
> Tilsyneladende var biltyven i besiddelse af en arbejdsjakke
> fra TeleDanmark, så måske er han ikke så insolvent at det
> gør noget.

Den var sikkert også stjålet...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : John Sahl

Dato : 28-03-04 21:47

Morten Fruergaard wrote:
> Den var sikkert også stjålet...

Det kan jo sagtens være. Men det finder kriminalpolitiet jo
nok ud af, for de har rigeligt at gå ud fra

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 29-03-04 08:07

John Sahl wrote:
> Det kan jo sagtens være. Men det finder kriminalpolitiet jo
> nok ud af, for de har rigeligt at gå ud fra

Så må vi bare håbe at de prioterere rigtigt...
(Dvs. gør noget ved det)

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : John Sahl

Dato : 29-03-04 08:16

Morten Fruergaard wrote:
> Så må vi bare håbe at de prioterere rigtigt...
> (Dvs. gør noget ved det)

Det var klart den opfattelse Anders fik, da han var på
politistationen i går.
Det hjalp vist en del at de fik en del effekter med tyvens
fingeraftryk, en dankortbon, og hans TeleDanmark
arbejdsjakke, så det er overvejende sandsynligt at de
står med en sag de KAN løse

Fra : Hans Paulin

Dato : 29-03-04 08:44

John Sahl skrev:

> det er overvejende sandsynligt at de
> står med en sag de KAN løse

....plz fortæl, når det når så vidt...
Hans

Fra : John Sahl

Dato : 29-03-04 08:55

Hans Paulin wrote:
> ...plz fortæl, når det når så vidt...

Selvfølgelig

Fra : Mikael L

Dato : 28-03-04 23:40

meddelelse news:c478th$pvp$1@sunsite.dk...

> Den var sikkert også stjålet...

Det er ikke alle der er lige skrappe og tænker sig om. Vi havde engang
indbrud på mit gamle arbejde hvor der var videoovervågning i forretningen.
Der var en gut der gik igennem vinduet med firmajakken på. Politiet så
videoen og kørte ud til firmaet og spurgte efter en mand der passede til
deres beskrivelse fra båndet.
Det var der sørme, og så var klokken lige pludselig blevet mange

Mikael

Fra : JBH

Dato : 29-03-04 00:28

> Tilsyneladende var biltyven i besiddelse af en arbejdsjakke
> fra TeleDanmark, så måske er han ikke så insolvent at det
> gør noget.

Hvad faen, er TDC blevet så grådige at de nu også stjæler biler

mvh
JBH

Fra : Mikael L

Dato : 28-03-04 23:36

"Morten Højgaard Roth" <mhroth@ruc.dk> skrev i en meddelelse

> Sådan er virkelighedens verden desværre ikke. Biltyven er sandsynligvis
> "insolvent", som det hedder, og ejeren får næppe indkrævet noget fra den
> skyldige.

Det er jo ikke mig der skal kræve pengene ind. Det er forsikringsselskabet
(hvis bilen er forsikret).

Jeg betalte ikke da jeg havde indbrud og gerningsmanden var fanget.
Forsikringen sendt pænt en regning på selvrisikoen. Jeg ringede og snakkede
med dem. De sagde jeg skulle betale, så blev de bedt om at vise mig hvor det
stod, når de havde en person de kunne sende regningen til. Så hørte jeg ikke
mere til den sag.

Mikael

Fra : John Sahl

Dato : 28-03-04 20:12

Mikael L wrote:
> Nå det lyder som om den kommer på gaden igen uden de helt store
> problemer. Har jeg forstået det rigtigt at "låneren" er blevet fanget?

Han er ikke blevet fanget endnu, men der er ret store chancer
for at han bliver det. Intelligensen har ikke ligefrem præget hans
færd med bilen

> Hvis han er det, er det jo kanon for ejeren, så er der ingen udgifter
> til selvrisiko hos forsikringen.

Der var kun ansvarsforsikring på bilen.

Fra : jan@stevns.net

Dato : 28-03-04 19:30

"John Sahl" <spamtrap6@mandezonen.dk> skrev :

>Læs Anders' beskrivelse af forløbet her:
><http://www.fiatklubdanmark.dk/php/forum/viewtopic.php?t=4156&postdays=0
>&postorder=asc&start=45>

Fornemt - men det havde da været sjovere at fjerne noget fra bilen,
og så tilbyde gutten "hjælp" til at starte den ;)

"Hjælp"ens art kan folk vel selv regne ud.

Fra : John Sahl

Dato : 28-03-04 19:37

jan@stevns.net wrote:
> Fornemt - men det havde da været sjovere at fjerne noget fra bilen,
> og så tilbyde gutten "hjælp" til at starte den ;)

Det gjorde vi også, men efter et stykke tid kom vi frem til at gutten
formentligt havde spottet os, så vi fjernede bilen.. Så håber vi at han
var flad og måtte tage Metro'en uden billet og der efter ville blive
knaldet for det

> "Hjælp"ens art kan folk vel selv regne ud.

En civil anholdelse havde i dette tilfælde været min største fornøjelse!

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 28-03-04 23:02

On Sun, 28 Mar 2004 20:37:21 +0200, "John Sahl"
<spamtrap6@mandezonen.dk> wrote:

> [...]
>formentligt havde spottet os, så vi fjernede bilen.. Så håber vi at han
>var flad og måtte tage Metro'en uden billet og der efter ville blive

Man skulle næsten lige være kørt forbi for at kontrollerer at det var
den bil og så lige ringe rundt og samle lidt biler på Choke points på
den parkeiringspalds og så spærre ham inde når at han forsøgte at kører
derfra.
Flemming Jacobsen

Fra : Tommy Eriksen

Dato : 28-03-04 23:11

On Mon, 29 Mar 2004 00:02:09 +0200, "Thunderbird [7100]"
<praetorian[NoSpam]@tnfs.dk> wrote:

> [...]
>den bil og så lige ringe rundt og samle lidt biler på Choke points på
>den parkeiringspalds og så spærre ham inde når at han forsøgte at kører

Tjoh, men i en stjålet bil?
Risikoen for at han er fuldstændig ligeglad (især hvis han opfatter at
der er ballade i luften) og prøver at skubbe sig vej ud ville da være
lige lovligt stor, IMO.
Jeg ville ikke turde, hvis det var min bil, i hvert fald.

/Tommy
1985 Saab 9000 Turbo16
http://fotoarkiv.com/gallery/saab/
Ex 1985 Mazda 626 2.0 - http://www.fotoarkiv.com/626.mp3

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 29-03-04 00:47

On Mon, 29 Mar 2004 00:10:33 +0200, Tommy Eriksen
<tommy@the-coffeeshop.dk> wrote:

> [...]
>lige lovligt stor, IMO.
>Jeg ville ikke turde, hvis det var min bil, i hvert fald.

Hjælper ham jo ikke at prøve at skubbe sig vej ud. Så vil han bare stå
med en større regning at skulle betale idet at han har påført flere
biler skader. Desuden ville han så også kunne straffes som at han har
forsøgt at modsætte sig anholdelse, hvorimod at hvis han indser at
spillet er kørt og frivilligt følger med muligvis slipper lidt
billigere.
Flemming Jacobsen

Fra : Lars Frandsen

Dato : 29-03-04 04:48

"Thunderbird [7100]" <praetorian[NoSpam]@tnfs.dk> skrev i en meddelelse
<snip>
> Hjælper ham jo ikke at prøve at skubbe sig vej ud. Så vil han bare stå
> med en større regning at skulle betale idet at han har påført flere
> biler skader.

....men hvis man er insolvent gør det vel ikke den store forskel, om man
skylder kr. 100.000 eller kr. 200.000.

> [...]
> forsøgt at modsætte sig anholdelse, hvorimod at hvis han indser at
> spillet er kørt og frivilligt følger med muligvis slipper lidt

Nu er det jo ikke alle biltyve, der er den skarpeste kniv i skuffen.
--
Mvh.
Lars Frandsen, Bramming

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 29-03-04 17:29

On Mon, 29 Mar 2004 05:48:21 +0200, "Lars Frandsen" <lars@jyde.dk>
wrote:

>"Thunderbird [7100]" <praetorian[NoSpam]@tnfs.dk> skrev i en meddelelse
><snip>
>
>...men hvis man er insolvent gør det vel ikke den store forskel, om man
>skylder kr. 100.000 eller kr. 200.000.

Tj,a var der en der gjorde det med mig, altså stjal min bil og
jeg/man/vi så fandt ham i samme stil som det gjorde sig gældende med
Anders bil så fik han beskeden at han havde bare at betale omgående
eller også så skulle jeg personligt sørge for at resten af hans liv blev
et helvede.

Og bor manden fx i hus, så er jeg kold, så må han sælge huset og finde
sig en billig lejlighed og så se at få betalt sin gæld.
Flemming Jacobsen

Fra : John Sahl

Dato : 29-03-04 20:24

Thunderbird [7100] wrote:
> [...]
> Anders bil så fik han beskeden at han havde bare at betale omgående
> eller også så skulle jeg personligt sørge for at resten af hans liv

Problemet var jo så, at vi ikke fik fat i manden. Endnu.

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 30-03-04 13:17

John Sahl wrote:

> Problemet var jo så, at vi ikke fik fat i manden. Endnu.

Ja. Endnu ... muhahahaha

--
Peter Thomas Fischer, System Administrator
http://www.fischer.as & http://www.humlebæk.dk

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 28-03-04 20:28

John Sahl wrote:
> Så skete det utrolige, i dag fandt et af Fiat Klub Danmarks
> medlemmer bilen ude ved Fields og fulgte efter ham, så nu er
> bilen tilbage hos rette ejer!

Kanon...

Håber I får fat på ham og han har nogen penge...

--
Mvh. Morten Fruergaard