Avensis startmotor
Fra : Olsen

Dato : 19-03-04 21:25

På min Toyota Avensis st. fra '98 "hænger" startmotoren tilsyneladende ca.
hver 10. gang. I hvert fald lyder der her kun et klik.

Autoriseret værksted påstår at startmotoren ikke kan "renoveres" og jeg
derfor skal ha' en ny til 1680,- + montering.

Hvorfor mon?
Findes der en anden løsning?

\Olsen

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 19-03-04 21:30

www.dataophug.dk

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 19-03-04 22:40

> Autoriseret værksted påstår at startmotoren ikke kan "renoveres" og jeg
> derfor skal ha' en ny til 1680,- + montering.

Sig Toyota kan hoppe i havnen - og køb i stedet en helt ny hos Thansen til
lidt over 600 kroner.

Der er to års garanti.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Jørgen L

Dato : 19-03-04 22:41

> På min Toyota Avensis st. fra '98 "hænger" startmotoren tilsyneladende ca.
> hver 10. gang. I hvert fald lyder der her kun et klik.

Da min carina gjorde det, var det et nyt kontaktsæt i relæet der skulle til,
prøv at ringe til en anden toyota forhandler og spørg om de ikke har et
sådan rep sæt til din model.

Hilsen Jørgen

---

Fra : Lasse Langwadt Chris~

Dato : 20-03-04 15:48

Jørgen L wrote:

> [...]
> prøv at ringe til en anden toyota forhandler og spørg om de ikke har et

Det er en meget almindeligt sygdom på en corolla at de to kobbervinkler der
skal slutte strømmen til starter motoran er slidt op, de ka' ikke koste mange
kroner og hvis man ka' betjene en skruenøgle og og en skruetrækker er de ikke
svære at skifte ...

-Lasse

Fra : //zigge

Dato : 19-03-04 23:30

"Olsen" <snipnospamSLET@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Autoriseret værksted påstår at startmotoren ikke kan "renoveres" og jeg
> derfor skal ha' en ny til 1680,- + montering.

Det lyder da som noget værre pladder.
Jeg har selv haft samme problem, der skulle blot skiftes kul, men da jeg kun
skulle give 400Kr, for en ombytter hos elektroservice, fik jeg sådan en. Der
er nye kul, relæ og lejer i sådan en. Altså en "ny" starter.

Prøv at kikke i De gule sider under elektromekanikere eller autoelektro...

Det større problem er at afmontere den og sætte en ny i når man kommer hjem
med ombytteren - det kan man godt sætte en eftermiddag af til. I hvert fald
på min Peugeut.

Mvh
//zigge

Fra : NIL

Dato : 20-03-04 15:23

"//zigge" <ziggeOVERFLOEDIGT@privat.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
hjem
> med ombytteren - det kan man godt sætte en eftermiddag af til. I hvert

Hej
Har selv prøvet noget lignende med en Corolla. Klik sagde starteren.
Løsning: Nyt batteri! Det gamle Varta var færdigt.
Efter batteriskift startede bilen som en mis. Som sædvanlig.

Se tråden: "Når starteren bare siger 'klik' ?" fra 4. marts 2004

Hilsen
NIL