Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Sigma 24-70 F 2.8 EX på CANON EOS 10D er ~
Fra : CAT

Dato : 19-03-04 20:30

Hej allesammen

Jeg har bestilt ovennævnte linse i Moskva igennem en ven der bor der for
sølle 400 USD omregnet ca 2400 Dkk. Ja en russer har ikke råd til mere.

Er der nogen der har erfaringer evt fra en Sigma 24- 70 EX eller en 28-70
Ex sammen EOS 10D

Der må da være nogen succes historier

Skriv venligst

CLaus Olsen

engfred@post9.tele.dk

Fra : Alex W

Dato : 20-03-04 19:11

> Er der nogen der har erfaringer evt fra en Sigma 24- 70 EX eller en
28-70
> Ex sammen EOS 10D

Yes .. det er okay men heller ikke mere i forhold til f.eks Canon 17-40 L

Den (24-70EX 2.8) tegner først rigtigt skarpt* ved f.4.0 Den er noget rød i
farveballancen. Objektivet er ret tungt og har problemer med flare i modlys.

* rigtigt skarpt betyder at opløsningen ikke helt kan følge med. At billeder
tæt på (stor forstørrelser A3) kan virke lidt uldne. ;-o

Fremragende til portrætter! (38-105mm) bl. 4 - 11

Jeg har været glad for objektivet. Jeg har brugt det til reportage. Men det
kan slet ikke følge med ovenstående som delvist har erstattet det. Det
ryger ud når jeg får Canon 24-70L f.2.8

Alex W