JA DA!!! (Så fik jeg kørt Porsche Boxter) ~
Fra : Morten Lorenzen

Dato : 19-03-04 20:08

Yes, kald mig bare svin :)

-M

Fra : Martin P.

Dato : 19-03-04 20:10

"Morten Lorenzen" <MortenLorenzenSPAM@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> Yes, kald mig bare svin :)

Foretrækker at kalde dig heldige svin ;)

--
- Martin

Nissan Almera GTi

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 19-03-04 20:28

"Martin P." <sync@liquid.dk> skrev i en meddelelse

> Foretrækker at kalde dig heldige svin ;)

Det lever jeg nok med :)

-M

Fra : Postal

Dato : 19-03-04 20:30

Tja hvis man ikke har travlt så er det jo også en fin bil

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 19-03-04 20:56

"Postal" <cas1(FJERNDETTE)@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Tja hvis man ikke har travlt så er det jo også en fin bil

Præcis, det er ingen racer som f.eks. en tunet Ford Cosworth. - Men de to
biler kan SLET ikke sammenlignes.

-M

Fra : Morgan Jones

Dato : 19-03-04 20:51

> Yes, kald mig bare svin :)

Kørt eller købt?

Kørt er jo let nok.

Morgan

Fra : Thomas

Dato : 19-03-04 20:54

"Morgan Jones" <morgan@jones.dk> wrote in message

> Kørt eller købt?
>
> Kørt er jo let nok.

OK? Hvordan foregår det lige i praksis. Kommer man hen til Porche
forhandleren i sin gamle Fiat og siger man gerne vil prøve en tur eller ?

Mvh

Thomas

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 19-03-04 20:57

"Thomas" <bambanosREMOVE@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> OK? Hvordan foregår det lige i praksis. Kommer man hen til Porsche
> forhandleren i sin gamle Fiat og siger man gerne vil prøve en tur eller ?

Hvis man hedder Morgan Jones, så gør man nok :)

-M

Fra : Morgan Jones

Dato : 20-03-04 17:14

> OK? Hvordan foregår det lige i praksis. Kommer man hen til Porche
> forhandleren i sin gamle Fiat og siger man gerne vil prøve en tur eller ?

Jada. Eller en brugt vogns forhandler. Det er jo ikke en GT2, eller sådan
noget. Der er da (realtivt) mange boxters til salg i DK. Samme gælder
Cayenne.

Eller er jeg helt galt på den?

Morgan

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 21-03-04 10:16

On Sat, 20 Mar 2004 17:14:23 +0100, Morgan Jones wrote:

> Eller er jeg helt galt på den?

Ja du er

"Hej! Jeg hedder Martin, er 23 og kører lige nu rundt på en EU-Scooter.
Som du nok kan se har jeg ikke råd til en P. Boxter, men jeg kunne
virkelig godt tænke mig, at prøvekøre en, du ved, se hvor fed en koger
den kan trække og hvad toppen ligger på.

Har du en jeg liiige kan prøve?"

Jeg tror _ikke_ jeg får lov til, at prøve den )

Man kan selvf. tage pænt tøj på, låne en fed bil og spille den fede
stil, men det er sq helt ærligt for bøvlet.

Sådan til daglig, lige fra gaden nægter jeg, at tro det "bare lige" er
nemt, at prøvekøre sådan en

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 21-03-04 12:32

"Martin Johansen [6000]" <visit_my@website.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> virkelig godt tænke mig, at prøvekøre en, du ved, se hvor fed en koger
> den kan trække og hvad toppen ligger på.

Det kan den ikke, 204 hk er ikke nok til at hive 245'ere rundt

> Sådan til daglig, lige fra gaden nægter jeg, at tro det "bare lige" er
> nemt, at prøvekøre sådan en

Jeg blev spurgt om jeg ikke lige ville køre en tur. - "Jo tak" :)

-M

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 21-03-04 18:15

On Sun, 21 Mar 2004 12:31:34 +0100, Morten Lorenzen wrote:

> Det kan den ikke, 204 hk er ikke nok til at hive 245'ere rundt

Damn

> Jeg blev spurgt om jeg ikke lige ville køre en tur. - "Jo tak" :)

Hmm hvor er det lige du siger du prøver biler??

Jeg har her i byen svært ved bare, at prøve en lam Focus..

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 21-03-04 23:00

> Hmm hvor er det lige du siger du prøver biler??

I firmaet :)

> Jeg har her i byen svært ved bare, at prøve en lam Focus..

Tjaa, generelt er bilhandlere lidt svære at lokke nøgler ud af. - Eller også
er jeg bare for ærlig, og vil ikke lyve mig til en tur.

-M

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 22-03-04 00:27

On Sun, 21 Mar 2004 23:00:22 +0100, "Morten Lorenzen"
<MortenLorenzenSPAM@yahoo.dk> wrote:

> [...]
>
>Tjaa, generelt er bilhandlere lidt svære at lokke nøgler ud af. - Eller også
>er jeg bare for ærlig, og vil ikke lyve mig til en tur.

Skulle jeg ud g kikke på en bil, enten ny eller brugt, så ville jeg da
som noget af det første se om bilforhandleren overhovedet var til at få
til at give en prøve tur eller 2. Var det svært eller kunne det ikke
lade sig gøre ville jeg med det samme finde et andet sted at handle bil
fremover.
Flemming Jacobsen

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 22-03-04 19:01

On Mon, 22 Mar 2004 00:27:20 +0100, Thunderbird [7100] wrote:

> [...]
> til at give en prøve tur eller 2. Var det svært eller kunne det ikke
> lade sig gøre ville jeg med det samme finde et andet sted at handle bil

Af samme grund skal jeg heller ikke handle bil her i byen...

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 22-03-04 19:03

On Sun, 21 Mar 2004 23:00:22 +0100, Morten Lorenzen wrote:

> I firmaet :)

Hvor er det liiige du siger du arbejder? LOL

> Tjaa, generelt er bilhandlere lidt svære at lokke nøgler ud af. - Eller også
> er jeg bare for ærlig, og vil ikke lyve mig til en tur.

Det vil jeg heller ikke - har prøvet - det er noget værre noget

Fra : Andreas Frøsting

Dato : 22-03-04 10:34

>Jeg har her i byen svært ved bare, at prøve en lam Focus..

En Focus er nu ellers sød...
Jeg fik da lov til at prøve en hos den lokale forhandler efter jeg
havde lavet en aftale med ham dagen før.

Godt nok viste det sig at det var en kundes bil der var på værkstedet
fordi kørelyset ikke virkede (grunden til politiet stoppede mig...)
trods vi havde aftale jeg skulle prøve en ny Trend 1.8TDCi...

Forhandleren blev lidt lang i hovedet, de reparerer den lokale
strisserbiks' biler og det var dem jeg blev stoppet af

Jaja...

(jeg troede blot det var en kundebil i rygerudgave jeg var kommet ind
i)

--
Andreas Frøsting
http://phpwizard.dk

Fra : Roberto Saldo

Dato : 22-03-04 10:41

Andreas Frøsting wrote:

> [...]
>
> Jaja...
>
> (jeg troede blot det var en kundebil i rygerudgave jeg var kommet ind

Hold da helt k*ft hvor ville jeg blive gal hvis jeg fandt ud af at
serviceværkstedet lånte min bil ud!!

--
Roberto Saldo

Fra : Carsten Petersen

Dato : 22-03-04 10:56

"Andreas Frøsting" <andreas@phpwizard.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Jaja...
>
> (jeg troede blot det var en kundebil i rygerudgave jeg var kommet ind

Jeg ville godt nok blive olm, hvis værkstedet brugte min bil som demobil!

Carsten

Endnu en udgydelse fra CP's PC!

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 22-03-04 19:02

On Mon, 22 Mar 2004 10:33:32 +0100, Andreas Frøsting wrote:

> En Focus er nu ellers sød...

Jep - har fået lov til, at prøve en TDCi... føj den kan rykke

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 19-03-04 20:57

"Morgan Jones" <morgan@jones.dk> skrev i en meddelelse

> Kørt eller købt?

Kørt.

> Kørt er jo let nok.

Tjaaa, jeg vidste at det bare et spørgsmål om tid før det skete.

-M

Fra : Christian Joensen

Dato : 19-03-04 20:59

> Kørt eller købt?
>
> Kørt er jo let nok.

Hvorfor er det let nok, man vader vel ikke bare ind hos den lokale
Porche-forhandler og låner sådan en fætter til en prøvetur - eller hvad?

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 19-03-04 21:14

"Christian Joensen" <christianj@hotmail.invalid> skrev i en meddelelse

> Hvorfor er det let nok, man vader vel ikke bare ind hos den lokale
> Porche-forhandler og låner sådan en fætter til en prøvetur - eller hvad?

Jeg gjorde ikke...

-M

Fra : Ukendt

Dato : 19-03-04 21:30

> Hvorfor er det let nok, man vader vel ikke bare ind hos den lokale
> Porche-forhandler og låner sådan en fætter til en prøvetur - eller hvad?

Hvis han ikke vil låne den ud til en prøvetur, så køber man den da bare et
andet sted )

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : sode

Dato : 19-03-04 23:24

> Hvis han ikke vil låne den ud til en prøvetur, så køber man den da bare et
> andet sted )

Hørt
Sode

Fra : //zigge

Dato : 19-03-04 23:35

> Hvis han ikke vil låne den ud til en prøvetur, så køber man den da bare et
> andet sted )

Helt klart, men jeg fik mig da en tur i Århus hos en forhandler og så kom
jeg endda på pedalcykel dengang - måske var det derfor? :D

Mvh
//zigge
(Ældre Pugeot)

Fra : Kenneth J.

Dato : 19-03-04 23:13

"Morgan Jones" <morgan@jones.dk> skrev i en meddelelse

> Kørt er jo let nok.

yep, det kan jeg kun nikke med til og er man i besiddelse af bare en smule
evne - tja, så kan alt ske.

Men mangler man virkelig så meget opmærksomhed, at det er nødvendigt at råbe
op når man har prøvet bil?

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 20-03-04 00:12

"Kenneth J." <virker@ikke> skrev i en meddelelse

> Men mangler man virkelig så meget opmærksomhed, at det er nødvendigt at
råbe
> op når man har prøvet bil?

Tag det dog roligt mand. :(

-M

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 20-03-04 00:46

Hej!

"Kenneth J." wrote:

> Men mangler man virkelig så meget opmærksomhed, at det er nødvendigt at råbe
> op når man har prøvet bil?

Smut over i dk.teknik.bil istedet - der er du fri for kaffesnak :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 21-03-04 10:18

On Fri, 19 Mar 2004 23:12:56 +0100, Kenneth J. wrote:

> Men mangler man virkelig så meget opmærksomhed, at det er nødvendigt at råbe
> op når man har prøvet bil?

Tja, det er jo det som kendetegner gruppen og gør den til et fedt sted
"at hænge ud" ....

Såeh...

Fra : jan@stevns.net

Dato : 21-03-04 11:58

"Kenneth J." <virker@ikke> skrev :

>Men mangler man virkelig så meget opmærksomhed, at det er nødvendigt at råbe
>op når man har prøvet bil?

Du bliver vel også voksen en dag, og kan fryde dig over at have prøvet
noget ?

Fra : Martin Sand.

Dato : 20-03-04 00:11

Morten Lorenzen wrote:
> Yes, kald mig bare svin :)

Og? Hvordan kører den så? Undervogn, styretøj, bremser, motor... er det værd
at skrive om eller hvad?

MVH Martin

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 20-03-04 00:16

"Martin Sand." <my@privacy.net> skrev i en meddelelse

> Og? Hvordan kører den så? Undervogn, styretøj, bremser, motor... er det
værd
> at skrive om eller hvad?

Jeps, den er ok, ingen rakat, super handling, måske lidt for civiliseret til
mig, lækker feel og finish, logisk og gennemtænk opsætning af funktioner i
interiøret, gode sæder, tilpas direkte styretøj, OK bremser, LÆKKER
lyd(Techart udstødning). Meget god til hverdag og cruise, men til race er
den for undermotoriseret, undervognen kan sagtens håndtere langt flere hk.
Helt igennem dejlig bil, men jeg kunne godt tænke mig en mere overstyrende
natur, og så ca. 100 hk mere.

-M

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 20-03-04 10:56

Tillykke med turen...

Hvilken motor ligger der i, og hvor meget yder den?

Venligst
Hans

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 20-03-04 11:05

"Hans Mouridsen" <hom@FJERNMIGpc.dk> skrev i en meddelelse
> Tillykke med turen...

Takker :)

> Hvilken motor ligger der i, og hvor meget yder den?

2,5 B6 204 Hk. 245 Nm.

Porsche Boxster 1997

Konstruktionsland :

Oprindelig nypris :
799.791 kr.

Karrosseritype :
Cabr.

Antal døre :
2

Brændstoftype :

Geartype :
Man.

Bagagevolumen bag bagsæde :
260 liter

Længde :
433 cm

Bredde :
178 cm

Højde :
129 cm

Egenvægt :
1200 kg

Påhængsvægt uden påløbsbremse :
0 kg

Påhængsvægt med påløbsbremse :
0 kg

Acceleration 0-100 km/t :
6,9 s

Tophastighed :
240 km/t

Antal cylindre :
6

Slagvolumen :
2.479 ccm

Effekt :
204 HK

Drejningsmoment :
245 NM

Brændstofforbrug (gns.) :
11,3 km/

-M

Fra : Morgan Jones

Dato : 20-03-04 17:19

> lyd(Techart udstødning). Meget god til hverdag og cruise, men til race er

En kammerat har en 3.2 Boxter S, med Techart udstødning. Det er en ond lyd.
Ingen tvivl om det. :)

Personligt syntes jeg det er meget sportsvogn for pengene. Men naturligvis
ublu herhjemme.

Morgan

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 20-03-04 22:15

> En kammerat har en 3.2 Boxter S, med Techart udstødning. Det er en ond
lyd.
> Ingen tvivl om det. :)

Den lyder virkelig godt!

> Personligt syntes jeg det er meget sportsvogn for pengene. Men naturligvis
> ublu herhjemme.

Meget, de koster under 200k uden afgift :(

-M

Fra : Morgan Jones

Dato : 21-03-04 09:23

> Meget, de koster under 200k uden afgift :(

Jeg mener hans Boxster S 3.2 kostede lige omkring 300k incl grej i USA. En
fed bil til prisen. Den var så et par år gammel, men havde ikke kørt
nævneværdigt meget.

Morgan

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 21-03-04 12:33

> [...]

> Jeg mener hans Boxster S 3.2 kostede lige omkring 300k incl grej i USA. En
> fed bil til prisen. Den var så et par år gammel, men havde ikke kørt

Lyder fair nok, men hvad omfatter "grej"?

-M

Fra : Morgan Jones

Dato : 21-03-04 13:19

En

> Lyder fair nok, men hvad omfatter "grej"?

Alt. Techart udstødning, de ondeste porsche fælge (kostede 30.000 i us!),
alt el udstyr, + bodykit - noget GT3 lignende standard option. Ved ikke lige
hvad det hedder. DU kan jo checke billederne ud. :)

http://www.newturfers.com/mwf/attach/149630/pcar3.jpg

http://www.newturfers.com/mwf/attach/149636/pcar8.jpg

Mvh Morgan :)

ps. du kan forestille dig hvor meget han mobber mig med min Fiat Punto der
koster det samme som en brugt BMW M5 i usa...

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 21-03-04 23:11

> [...]
lige
> hvad det hedder. DU kan jo checke billederne ud. :)

Lyder damn nice!

> http://www.newturfers.com/mwf/attach/149630/pcar3.jpg

Siden kan ikke vises... :(

> [...]

> ps. du kan forestille dig hvor meget han mobber mig med min Fiat Punto der
> koster det samme som en brugt BMW M5 i usa...

Kender det alt for godt... Har nogle venner i USA der bl.a. kører Lotus
Esprit V8 Bi-Turbo, 1965 Mustang, 2002 Jetta VR6 4motion osv...
Se Lotus'en her: http://home1.stofanet.dk/mlorenzen/97lotus_front2_0416.jpg

-M

Fra : Morgan Jones

Dato : 22-03-04 18:36