Bilbranchen ønsker forenklet registrerings~
Fra : Mark Sandberg

Dato : 19-03-04 15:47

Der arbejdes i disse dage på Christiansborg på at finde en ny og hårdt
tiltrængt forenkling af den danske registreringsafgift. En række partier
drøfter mulighederne for at omlægge registreringsafgiften på nykøbte biler,
så det favoriserer mere miljøvenlige biler.
http://www.netposten.dk/?ArticleID=953958

Fra : Brizz

Dato : 19-03-04 16:38

> [...]
biler,
> så det favoriserer mere miljøvenlige biler.

Den plade har de jo spillet før. Nu kan jeg personligt være ligeglad da det
ikke berører mig men jeg vil se det før jeg tror det.

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 19-03-04 17:26

Mark Sandberg wrote:

> [...]
> drøfter mulighederne for at omlægge registreringsafgiften på nykøbte biler,
> så det favoriserer mere miljøvenlige biler.

Imponerende at de kan gøre det så indviklet, det er da bare at
lægge registreringsafgiften over på brændstoffet, så favoriserer
det helt automatisk miljøvenlige biler..

Jeg prøvede for sjovs skyld på et tidspunkt at dele statens
indkomst på registrering af biler med oliebranchens tal for salg
af benzin og olie til transportsektoren. Resultatet lå på ca. en
krone pr. liter.. Tænk engang, en krone ekstra for brændslet, mod
ikke længere at have underlige regler om hvilken farve
nummerplader biler skal køre med, om man bruger bilen til
firmakørsel eller privat osv. osv..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Mr. Mogens Knudsen, ~

Dato : 19-03-04 17:55

On Fri, 19 Mar 2004 17:25:54 +0100, Thomas Strandtoft
<thomas@carftp.com> wrote:

>Jeg prøvede...

VI prøvede HER i NG at gøre sammenligningen.....

Tråden hed: "Samlede antal liter benzin og diesel i 2000" og blev
startet den 9. februar 2002 af undertegnede.
Det er dog muligt i har haft det på bordet før min tid
http://groups.google.dk/groups?hl=da&lr=&ie=UTF-8&frame=right&rnum=1&thl=0,1265264957,1265245049,1265244964,1265241884,1265232987,1265231755,1265243815,1265242999,1265241040,1265237443,1265236548&seekm=3C65498F.D6DB30DD%40anderledes.dk#link1

/Mogens

Fra : Leonard

Dato : 19-03-04 18:26

"Mr. Mogens Knudsen, DK" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote:

>VI prøvede HER i NG at gøre sammenligningen.....

Og der blev resultatet 4-5 kr. mere pr. liter.
Og Mogens ville snakke med Fogh om det, men det har vi så ikke mærket
noget til
--
Leonard
http://leonard.dk/foredrag/uheld.php

Fra : Alfisten Hr. Mogens ~

Dato : 19-03-04 18:53

On Fri, 19 Mar 2004 18:25:56 +0100, Leonard <nospam@invalid.invalid>
wrote:

>Og der blev resultatet 4-5 kr. mere pr. liter.

En del...

>Og Mogens ville snakke med Fogh om det, men det har vi så ikke mærket
>noget til

ROFL
Han fyrede departementschefen i TM.

/Mogens

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 19-03-04 19:43

"Mr. Mogens Knudsen, DK" wrote:

> VI prøvede HER i NG at gøre sammenligningen.....

Jeg kan godt huske vi lavede den omkring kaffebordet, men jeg
havde glemt at vi også vendte den herinde.. Beklager
forsømmelsen..

[snip link]

...og prisen kunne jeg vist heller ikke lige huske, det går rigtigt
godt..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Hr. Mogens Knudsen

Dato : 19-03-04 19:48

On Fri, 19 Mar 2004 19:42:58 +0100, Thomas Strandtoft
<thomas@carftp.com> wrote:

>Jeg kan godt huske vi lavede den omkring kaffebordet

LOL, det er sgu da rigtigt

> men jeg havde glemt at vi også vendte den herinde.. Beklager
>forsømmelsen..

Det er okay :)

>..og prisen kunne jeg vist heller ikke lige huske, det går rigtigt
>godt..

He, he...

/Mogens