Muldvarpe i græsplænen
Fra : Finn Nicolaisen

Dato : 19-03-04 10:46

Hejsa,

det myldrer med muldvarpeskud i vores græsplæne i sommerhuset. Virker
det med fælder, eller er der er nogen der har gode råd?

På forhånd tak

Finn Nicolaisen

Fra : Vilhelm Johansen

Dato : 19-03-04 11:12

"Finn Nicolaisen" <fnico@post11.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa,
>
> det myldrer med muldvarpeskud i vores græsplæne i sommerhuset. Virker
> det med fælder, eller er der er nogen der har gode råd?

Fælder virker, hvis man ellers kan lure, hvor der er muldvarpen færdes.

- ellers prøv med klyngebomber - det virker !

Fra : ozzie

Dato : 19-03-04 11:33

Finn Nicolaisen skrev:
> [...]
>
> det myldrer med muldvarpeskud i vores græsplæne i sommerhuset. Virker
> det med fælder, eller er der er nogen der har gode råd?

Hej.
Ja det virker.
Der er dog nogle råd du bør følge.
Jeg går ud fra at du har en muldvarpefælde - en af disse som klapper
sammen, når palen berøres af muldvarpen.
Grav et pænt hul i muldvarpeskuddet.
Lokaliser varpens til og afgangshuller videre i jorden. Stil din fælde
op, så den står lige op ad et af disse huller.
Sæt en sort plastikspand over hullet og dæk siderne med lidt jord, så
hullet ikke får lys.
Det er vigtigt af du bruger handsker, inden du berører fælden. Muldvarpe
er uhyggelig gode til at lugte, så et brug et par havehandsker.
Se til fælden hver dag.
God fornøjelse med "jagten"
hilsen Erling.

Fra : Jørgen Linde Sørense~

Dato : 21-03-04 19:55

Finn Nicolaisen <fnico@post11.tele.dk> skrev et indlæg
<10796897110.688941205739997@dtext.news.tele.dk>:

>det myldrer med muldvarpeskud i vores græsplæne i sommerhuset. Virker
>det med fælder, eller er der er nogen der har gode råd?

Prøv at kigge 14 dage tilbage i gruppen, da var der også en der
spurgte om muldvarpe (<newsr4nuszxmm3z8ws@news.tele.dk>.
Jørgen Linde Sørensen
(den anførte mail-adresse er gyldig - - -
- - - i hvert fald da dette indlæg blev postet

Fra : Peter Mortensen

Dato : 22-03-04 21:27

Tarup, 2004-03-22

Ja, det virker med fælder - har lige fanget en efter længere
tids jagt
(<http://mortensenforskn.homepage.dk/temp3/muldvarp2.jpg>).
Men ofte skal der mange forsøg til.

Sæt een og helst flere fælder (i nye og gamle skud, i
midten/yderligt, m.m). Sæt en sort murer-spand over fælden
og hæld jord omkring så der ikke slipper lys ind. Check dem
1 gang om dagen. Ofte bliver jorden skubbet op omkring
fælden uden at muldvarpen bliver fanget. Men før eller siden
lykkes det!

Mvh. Peter Mortensen

"In the beginning the universe was created. This
has made a lot of people very angry." --D. Adams
--

Regards,
Peter Mortensen

Peter Mortensen, E-mail: NukeSPAMMERSpmortensen@forskning.dk
Software Engineer, M.Sc.E.E. 65 97 39 39 / 23 34 29 88.
Bioinformatics Application developer
University of Southern Denmark
CEBI/BMB
Campusvej 55
DK-5230 Odense M
<http://mortensenforskn.homepage.dk/> and maybe
<http://radio.weblogs.com/0106961/>
DKK 26600 (US$ 3800) charge to accept unsolicited commercial messages.
Echelon illegal secret conspiracy corruption bribe return commission.