/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
De er efter .... jer.....
Fra : Peter G C


Dato : 19-03-04 09:53
 
 
Christian B. Andrese~ (19-03-2004)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 19-03-04 10:03


"Peter G C" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk> wrote in message
news:405ab48e$0$293$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> http://www.stiften-aarhus.dk/artikel:aid=149945

Det er nu utroligt som man laver miljø politik i DK (og måske EU).
Jeg hørte i går i radionen at snart skal alle små 2-takts benzin motorer
ala. dem som sidder på buskryddere, hækkeklippere og lign. udstyres med
katalysator og laves til 4 takts. Dog kun på nye modeller. Det er
selvfølgelig også ok, men jeg mener at have læst at knallerter forurener
mange gange mere end biler, og der er forurenes vel meget mere fra
knallerter end fra buskryddere, hækkeklippere og lign. ?


--
mvh/rg. Christian
Her skulle der have stået
noget (måske) fornuftigt.
Men a ka' ik' hit' u a no'et.



Roberto Saldo (19-03-2004)
Kommentar
Fra : Roberto Saldo


Dato : 19-03-04 10:08

Christian B. Andresen wrote:
> "Peter G C" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk> wrote in message
> news:405ab48e$0$293$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
>>http://www.stiften-aarhus.dk/artikel:aid=149945
>
>
> Det er nu utroligt som man laver miljø politik i DK (og måske EU).
> Jeg hørte i går i radionen at snart skal alle små 2-takts benzin motorer
> ala. dem som sidder på buskryddere, hækkeklippere og lign. udstyres med
> katalysator og laves til 4 takts. Dog kun på nye modeller. Det er
> selvfølgelig også ok, men jeg mener at have læst at knallerter forurener
> mange gange mere end biler, og der er forurenes vel meget mere fra
> knallerter end fra buskryddere, hækkeklippere og lign. ?

Jeg mener seriøst at man skulle forbyde 2-taktere.
Det er gjort andre steder.

Det er totalt til grin at interessere sig for bilerne når en lille
knallert forurener 10x mere.

--
Roberto Saldo

Christian B. Andrese~ (19-03-2004)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 19-03-04 10:12


"Roberto Saldo" <rs@yahoo.dk> wrote in message
news:c3ed7q$em9$1@news.net.uni-c.dk...
> Christian B. Andresen wrote:
> > "Peter G C" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk> wrote in message
> > news:405ab48e$0$293$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> >
> >>http://www.stiften-aarhus.dk/artikel:aid=149945
> >
> >
> > Det er nu utroligt som man laver miljø politik i DK (og måske EU).
> > Jeg hørte i går i radionen at snart skal alle små 2-takts benzin motorer
> > ala. dem som sidder på buskryddere, hækkeklippere og lign. udstyres med
> > katalysator og laves til 4 takts. Dog kun på nye modeller. Det er
> > selvfølgelig også ok, men jeg mener at have læst at knallerter forurener
> > mange gange mere end biler, og der er forurenes vel meget mere fra
> > knallerter end fra buskryddere, hækkeklippere og lign. ?
>
> Jeg mener seriøst at man skulle forbyde 2-taktere.
> Det er gjort andre steder.
>
> Det er totalt til grin at interessere sig for bilerne når en lille
> knallert forurener 10x mere.

Nemlig, jeg grinede også (lidt) da jeg hørte at man seriøst gjode så meget
for ar mindske forureningen fra buskryddere

--
mvh/rg. Christian
Her skulle der have stået
noget (måske) fornuftigt.
Men a ka' ik' hit' u a no'et.



Jens (19-03-2004)
Kommentar
Fra : Jens


Dato : 19-03-04 16:05



>
> Det er totalt til grin at interessere sig for bilerne når en lille
> knallert forurener 10x mere.
>
> --
> Roberto Saldo

Hmm - nu er der vel en del flere biler end knallerter, så...?

Jens



Henrik B. (19-03-2004)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 19-03-04 11:58

Christian B. Andresen wrote:
:: "Peter G C" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk> wrote in message
:: news:405ab48e$0$293$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
::: http://www.stiften-aarhus.dk/artikel:aid=149945
::
:: Det er nu utroligt som man laver miljø politik i DK (og måske EU).
:: Jeg hørte i går i radionen at snart skal alle små 2-takts benzin
:: motorer ala. dem som sidder på buskryddere, hækkeklippere og lign.
:: udstyres med katalysator og laves til 4 takts. Dog kun på nye
:: modeller. Det er selvfølgelig også ok, men jeg mener at have læst at
:: knallerter forurener mange gange mere end biler, og der er forurenes
:: vel meget mere fra knallerter end fra buskryddere, hækkeklippere og
:: lign. ?

Der ér lavet nogle EU-regler ang. EU-knallerter. De skal have indsprøjtning
og KAT. Kan ikke huske om det er fra 2005, men der arbejdes på det. De
første sådanne modeller er kommer på markedet. De er dels noget dyrere, dels
har de problemer med at holde strøm.

M.v.h.



Christian B. Andrese~ (19-03-2004)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 19-03-04 12:05


"Henrik B." <saab@tdcadsl_nospam_.dk> wrote in message
news:405ad23d$0$299$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Christian B. Andresen wrote:
> :: "Peter G C" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk> wrote in message
> :: news:405ab48e$0$293$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> ::: http://www.stiften-aarhus.dk/artikel:aid=149945
> ::
> :: Det er nu utroligt som man laver miljø politik i DK (og måske EU).
> :: Jeg hørte i går i radionen at snart skal alle små 2-takts benzin
> :: motorer ala. dem som sidder på buskryddere, hækkeklippere og lign.
> :: udstyres med katalysator og laves til 4 takts. Dog kun på nye
> :: modeller. Det er selvfølgelig også ok, men jeg mener at have læst at
> :: knallerter forurener mange gange mere end biler, og der er forurenes
> :: vel meget mere fra knallerter end fra buskryddere, hækkeklippere og
> :: lign. ?
>
> Der ér lavet nogle EU-regler ang. EU-knallerter. De skal have
indsprøjtning
> og KAT. Kan ikke huske om det er fra 2005, men der arbejdes på det. De
> første sådanne modeller er kommer på markedet. De er dels noget dyrere,
dels
> har de problemer med at holde strøm.

Det lyder da godt, det batter vel en hel del mere end de krav til
havemaskiner jeg hørte om.


--
mvh/rg. Christian
Her skulle der have stået
noget (måske) fornuftigt.
Men a ka' ik' hit' u a no'et.



Thunderbird [7100] (20-03-2004)
Kommentar
Fra : Thunderbird [7100]


Dato : 20-03-04 21:51

On Fri, 19 Mar 2004 11:58:06 +0100, "Henrik B."
<saab@tdcadsl_nospam_.dk> wrote:

>Christian B. Andresen wrote:
>:: "Peter G C" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk> wrote in message
>:: news:405ab48e$0$293$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>::: http://www.stiften-aarhus.dk/artikel:aid=149945
>::
>:: Det er nu utroligt som man laver miljø politik i DK (og måske EU).
>:: Jeg hørte i går i radionen at snart skal alle små 2-takts benzin
>:: motorer ala. dem som sidder på buskryddere, hækkeklippere og lign.
>:: udstyres med katalysator og laves til 4 takts. Dog kun på nye
>:: modeller. Det er selvfølgelig også ok, men jeg mener at have læst at
>:: knallerter forurener mange gange mere end biler, og der er forurenes
>:: vel meget mere fra knallerter end fra buskryddere, hækkeklippere og
>:: lign. ?
>
>Der ér lavet nogle EU-regler ang. EU-knallerter. De skal have indsprøjtning
>og KAT. Kan ikke huske om det er fra 2005, men der arbejdes på det. De
>første sådanne modeller er kommer på markedet. De er dels noget dyrere, dels
>har de problemer med at holde strøm.

Det har mange af de scootere der er på markedet idag da også.
--
Mvh
Flemming Jacobsen

EjS (19-03-2004)
Kommentar
Fra : EjS


Dato : 19-03-04 10:10

> http://www.stiften-aarhus.dk/artikel:aid=149945
>
> /Peter

- Men der er da flere og flere biler med high-power diesel der kan overholde
diverse forureningskrav.

Bl.a. den nye Opel Astra med 150 Hk etc. Så må man jo købe dem!

Jeg synes egentlig det er iorden... Før dieselbilernes partikel udledning er
iorden får vi under alle omstændigheder ikke afgiftsnedsættelse på
dieselbiler.

MVH EjS



Ukendt (19-03-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 19-03-04 10:25

> De er efter .... jer..... (tunede dieselbiler, red)

Kampen er tabt på forhånd.

Enten må man sørge for, at der er lovlige muligheder for den samme billige
tuning - eller også må man leve med ulovlighederne.

Det er naivt at tro, at man kan forhindre folk i at benytte sig af den
risikofri mulighed for så mange flere kræfter for så få penge.

Det nævnes i artiklen, at miljøministeren vil sætte ind mod synderne - men
læg mærke til, at der ikke står et ord om hvordan. Han har ikke en chance
for at sætte effektivt ind - men et eller andet er han jo nødt til at sige.

/Jan W Nielsen



Peter G C (19-03-2004)
Kommentar
Fra : Peter G C


Dato : 19-03-04 11:19

"Jan W Nielsen" <Intet svar> skrev i en meddelelse
news:405abc7b$0$466$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

[klip]

> Det nævnes i artiklen, at miljøministeren vil sætte ind mod synderne - men
> læg mærke til, at der ikke står et ord om hvordan. Han har ikke en chance
> for at sætte effektivt ind - men et eller andet er han jo nødt til at
sige.

Ja jeg vil også se det før jeg tror det.

/Peter



Mr. Mogens Knudsen, ~ (19-03-2004)
Kommentar
Fra : Mr. Mogens Knudsen, ~


Dato : 19-03-04 18:10

On Fri, 19 Mar 2004 11:18:51 +0100, "Peter G C"
<pgc@FJERNDETTEnospam.dk> wrote:

>Ja jeg vil også se det før jeg tror det.

Men det er sgu da iorden, at han vil. Hvorfor fa'n skal jeg forulempes
med en hk-slugende katalysator, når dieselfolket bare kan fyre løs.
Enhver moderne bil har en computer ifm motorstyringen, og det er da
piece of cake at registrere, hvad der sker i et motorrum. Måske man
allerede kan det idag (det kan man i mange biler -> læs VAG).


/Mogens

Peter G C (19-03-2004)
Kommentar
Fra : Peter G C


Dato : 19-03-04 19:42

"Mr. Mogens Knudsen, DK" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en
meddelelse news:d8am50p577vsijcgm58tqms52u2onjnvgn@4ax.com...

[klip]

> Men det er sgu da iorden, at han vil. Hvorfor fa'n skal jeg forulempes
> med en hk-slugende katalysator, når dieselfolket bare kan fyre løs.

Køb en diesel, makker "Bare fordi han gør så vil jeg oss"

> Enhver moderne bil har en computer ifm motorstyringen, og det er da
> piece of cake at registrere, hvad der sker i et motorrum.

Man kan sjældent måle at en box er anvendt .....

/Peter

--
http://www.grauslund.com/



Hr. Mogens Knudsen (19-03-2004)
Kommentar
Fra : Hr. Mogens Knudsen


Dato : 19-03-04 19:45

On Fri, 19 Mar 2004 19:42:24 +0100, "Peter G C"
<peter@FJERNDETTEnospam.dk> wrote:

>Køb en diesel, makker "Bare fordi han gør så vil jeg oss"

Det var nu ikke dét, der lå bag. Min pointe var, at det næppe kan
svare sig, at nogle forurener mindre, når andre blot sætter til.

>Man kan sjældent måle at en box er anvendt .....

Sagde min kone også.


/Mogens

Peter G C (19-03-2004)
Kommentar
Fra : Peter G C


Dato : 19-03-04 19:54

"Hr. Mogens Knudsen" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse
news:0rfm50l48b03bfgss20dmhah7ua9mjb2ev@4ax.com...

[klip]

> Det var nu ikke dét, der lå bag. Min pointe var, at det næppe kan
> svare sig, at nogle forurener mindre, når andre blot sætter til.

Enig.

Men de færreste dieselkører drøner rundt med klampen i kælderen konstant.
Det er jo kun når den får fuld pedal vi har den ekstra forurening så vidt
jeg kan forstå af avisartiklen. Langt de fleste dieselbiler bliver jo købt
fordi køberen kører mange kilometer. I det lange løb tror jeg den ekstra
forurening er lille i forhold til andre forureningskilder. Så samtidig
skulle man jo skrotte alle biler uden kat - benzin og diesel. Mon ikke det
var mere effektivt?

/Peter

--
http://www.grauslund.com/



Hr. Mogens Knudsen (19-03-2004)
Kommentar
Fra : Hr. Mogens Knudsen


Dato : 19-03-04 19:58

On Fri, 19 Mar 2004 19:53:46 +0100, "Peter G C"
<peter@FJERNDETTEnospam.dk> wrote:

>Enig.



>Men de færreste dieselkører drøner rundt med klampen i kælderen konstant.

Hvorfor tuner de så?

>Det er jo kun når den får fuld pedal vi har den ekstra forurening så vidt
>jeg kan forstå af avisartiklen.

Jow, jow...

>Langt de fleste dieselbiler bliver jo købt fordi køberen kører mange kilometer.
>I det lange løb tror jeg den ekstra forurening er lille i forhold til andre
>forureningskilder.

Hmm...

>Så samtidig skulle man jo skrotte alle biler uden kat - benzin og diesel.
>Mon ikke det var mere effektivt?

Uden tvivl - og så købe en Toyota Pireus, eller hvad den nu hedder.
Den bliver jo tilsyneladende skide billig...


/Mogens

Peter G C (19-03-2004)
Kommentar
Fra : Peter G C


Dato : 19-03-04 20:17

"Hr. Mogens Knudsen" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse
news:mggm50pfdp4ddo43l7v67c0kekcove2ecd@4ax.com...

[klip]

> >Men de færreste dieselkører drøner rundt med klampen i kælderen konstant.
>
> Hvorfor tuner de så?

Rart at have til den hurtige overhaling. - det er i hvert hvad det bruges
til - har jeg hørt fra pålidelig kilde.

[klip]

> Uden tvivl - og så købe en Toyota Pireus, eller hvad den nu hedder.
> Den bliver jo tilsyneladende skide billig...

Hva' faan? --> Er det dig, Henrik LOL

/Peter

--
http://www.grauslund.com/



Per Beer Hansen (22-03-2004)
Kommentar
Fra : Per Beer Hansen


Dato : 22-03-04 11:22

Jan W Nielsen wrote:
>
> Det nævnes i artiklen, at miljøministeren vil sætte ind mod synderne
> - men læg mærke til, at der ikke står et ord om hvordan. Han har ikke
> en chance for at sætte effektivt ind - men et eller andet er han jo
> nødt til at sige.

Det er jo det samme som med dem der f.eks lægger en turbo maskine i deres
ikke-turbo bil i mellem synene.
De bliver jo heller aldrig opdaget, medmindre at de ligefrem bliver taget i
en §77 eller på anden måde gør sig bemærket.
Jeg kunne da sagtens forestille mig at Politiet/bilinspektøreren ville måle
forureningsniveauet ved f.eks §77.

--
Mvh
Per
www.perbeer.ninja.dk
masser af F1 video's samt meget andet motorsport



Klaus G. (19-03-2004)
Kommentar
Fra : Klaus G.


Dato : 19-03-04 15:08

"Den betragtning er Ib Rasmussen, som er chef for Færdselsstyrelsens
afdeling for bilteknik, helt enig i: Chiptunede biler har sjældent problemer
med at overholde grænseværdierne for forurening ved moderat belastning. Men
når de får fuld gas, kniber det langt mere. Så skærpede krav ved
fuldgas-målinger ved de periodiske syn, kunne afsløre flere syndere, siger
Ib Rasmussen."

Puha, dvs. at en kold dieselmotor skal køres helt ud i det røde felt når den
er til syn? Det bliver folk sikkert glade for...eller?

--
Klaus G. / Seth-Enoch

2004spam@daydreamer.dk <---hvor meget spam kan den mon samle på ét år?



Torben E (19-03-2004)
Kommentar
Fra : Torben E


Dato : 19-03-04 16:21


"Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> wrote in message
news:s8D6c.120515$jf4.6786280@news000.worldonline.dk...
>
> Puha, dvs. at en kold dieselmotor skal køres helt ud i det røde felt når
den
> er til syn? Det bliver folk sikkert glade for...eller?

Det skal den allerede nu, ved røggastesten.

Torben E



Olesen (19-03-2004)
Kommentar
Fra : Olesen


Dato : 19-03-04 22:02


"Torben E" <topcon@FJERNDETTEmail.dk> skrev i en meddelelse
news:405b0fc4$0$182$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> wrote in message
> news:s8D6c.120515$jf4.6786280@news000.worldonline.dk...
> >
> > Puha, dvs. at en kold dieselmotor skal køres helt ud i det røde felt når
> den
> > er til syn? Det bliver folk sikkert glade for...eller?
>
> Det skal den allerede nu, ved røggastesten.


Og hvor mange omdr. er der egentlig tale om ?
En diesel kan vel ikke overdrejes så nemt
som en benzin'er eller ????



Torben E (19-03-2004)
Kommentar
Fra : Torben E


Dato : 19-03-04 22:05


"Olesen" <olesen@jubiipost.dk> wrote in message
news:405b5fd9$0$439$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> Og hvor mange omdr. er der egentlig tale om ?

Dem den kan ta´


> En diesel kan vel ikke overdrejes så nemt
> som en benzin'er eller ????

Nope.

Torben E



Bo Andersen (19-03-2004)
Kommentar
Fra : Bo Andersen


Dato : 19-03-04 23:27

> Og hvor mange omdr. er der egentlig tale om ?

Fuld gas på min VAG diesel motor er 4500 rev.
Mig bekendt er forbrændingshastigheden på diesel
så langsom at den ikke kan køre meget stærkere
end de 4500 rev.
Hvad siger andre diesel ejere ?
Jeg om standard motorer !!

-Bo-



Klaus G. (20-03-2004)
Kommentar
Fra : Klaus G.


Dato : 20-03-04 00:18

> Fuld gas på min VAG diesel motor er 4500 rev.
> Mig bekendt er forbrændingshastigheden på diesel
> så langsom at den ikke kan køre meget stærkere
> end de 4500 rev.
> Hvad siger andre diesel ejere ?
> Jeg om standard motorer !!
>
Ved at på vores Mercedes Sprinter CDI, der stopper den i frigear ved omkring
2800rpm, i gear kommer den self ´meget højere. Det er nok en slags
beskyttelse, hvis der skulle ske noget?

--
Klaus G. / Seth-Enoch

2004spam@daydreamer.dk <---hvor meget spam kan den mon samle på ét år?



EjS (21-03-2004)
Kommentar
Fra : EjS


Dato : 21-03-04 19:44

> Fuld gas på min VAG diesel motor er 4500 rev.
> Mig bekendt er forbrændingshastigheden på diesel
> så langsom at den ikke kan køre meget stærkere
> end de 4500 rev.
> Hvad siger andre diesel ejere ?
> Jeg om standard motorer !!

110 Hk HDi (standard) går nemt 5000 o/min - omdrejningsbegrænseren stopper
festen ved 5150 o/min (og man er iøvrigt idiot hvis synes det er sjovt at
aktivere den...)

MVH EjS



Peter G C (21-03-2004)
Kommentar
Fra : Peter G C


Dato : 21-03-04 19:51

"EjS" <ejsREMOVE@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:405de283$0$5977$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...

[klip]

> 110 Hk HDi (standard) går nemt 5000 o/min - omdrejningsbegrænseren stopper
> festen ved 5150 o/min (og man er iøvrigt idiot hvis synes det er sjovt at
> aktivere den...)

Gys - min potte skal synes i år Den stakkels motor.

/Peter



EjS (22-03-2004)
Kommentar
Fra : EjS


Dato : 22-03-04 08:31

> Gys - min potte skal synes i år Den stakkels motor.

Hehe - gør dig selv den tjeneste at tage boksen af. Så skal den nok holde :)

MVH EjS



Peter G C (24-03-2004)
Kommentar
Fra : Peter G C


Dato : 24-03-04 17:12

"EjS" <ejso00REMOVE@control.auc.dk> skrev i en meddelelse
news:c3m4m6$fk0$1@sunsite.dk...
> > Gys - min potte skal synes i år Den stakkels motor.
>
> Hehe - gør dig selv den tjeneste at tage boksen af. Så skal den nok holde
:)

Det gør jeg sandelig også - men så mange omdrejninger er min stakkels potte
jo slet ikke vandt til .....

/Peter

--
http://www.grauslund.com/



Thunderbird [7100] (22-03-2004)
Kommentar
Fra : Thunderbird [7100]


Dato : 22-03-04 00:25

On Fri, 19 Mar 2004 23:27:09 +0100, "Bo Andersen"
<qwertydotcom@hotmail.com> wrote:

>> Og hvor mange omdr. er der egentlig tale om ?
>
>Fuld gas på min VAG diesel motor er 4500 rev.
>Mig bekendt er forbrændingshastigheden på diesel
>så langsom at den ikke kan køre meget stærkere
>end de 4500 rev.
>Hvad siger andre diesel ejere ?
>Jeg om standard motorer !!

Tja jeg har ved en "fejl" kommet til at give en Seat Toledo lige lovlig
meget gas og der røg jeg da op på 6000 RPM, dvs motoren havde tabt
pusten allerede omkring de 5500, men nåede op omkring de 6000 før at jeg
ordentligt fandt ud af at der ikke var mere at komme efter.

Så fandt man også lie ud af at diesel biler ikke er lavet med det formål
for øje, altså at rende omdrejningstælleren op til det røde fetl.
--
Mvh
Flemming Jacobsen

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177523
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408677
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste