Bagemaskine
Fra : Paw Jensen

Dato : 19-03-04 09:01

Hej Alle.

Vi har en bagemaskine, som vi er meget glade for.
Det er sådan en hvid "fætter" med en kvadratisk bagespand.
Den virker i princippet meget godt.
Dog er det lidt irriterende, at formen er kvadratisk. Derudover passer hvid
ikke rigtig til resten af vores køkken.
Jeg kan mindes at have set en ny model i rustfri stål, med en aflang form.
Jeg har nu ledt overalt efter denne, uden held.
Der skulle vel ikke være nogen her der kender den, ved hvad den hedder,
eller hvor den kan købes ??

På forhånd tak.

Paw

Fra : Palle

Dato : 19-03-04 11:11

Jeg har lige set en hos Elgiganten.

http://makeashorterlink.com/?H3B8316C7

Jeg har den ikke så jeg kender intet til den.

God fornøjelse

Palle

Fra : H.S.

Dato : 19-03-04 13:24

"Paw Jensen" <Nospam@nomail.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Alle.
>
> Vi har en bagemaskine, som vi er meget glade for.

Jeg er ked at at at ødelægge din tråd, men vi har også købt sådan en
bagemaskine julen forrige år, men fandt aldrig en opskrift som virkede
ordenligt (så skidtet var færdig bagt om morgenen) - vi prøvede mange
opskrifter, men brødet var altid falde sammen om morgenen (det hævede
fint) - Måske du ved hvad der er galt ?

Fra : Paw Jensen

Dato : 19-03-04 14:09

> [...]
> ordenligt (så skidtet var færdig bagt om morgenen) - vi prøvede mange
> opskrifter, men brødet var altid falde sammen om morgenen (det hævede

Vi køber som regel de færdige melblandinger, f.eks. Youghurtbrød fra Omo.
Kommer 3-3,5 dl vand i bunden af spanden.
500 gram af færdigblandingen, og 3-3,5 tsk. tørgær på toppen (må IKKE komme
i kontakt med vandet, lav en lille fordybning i midtan af melet).
Dette kører vi på "Whole weat" (3 timer og 40 min.)
Vi sætter den til når vi går i seng, og den er klar til om morgenen.
Dette har aldrig voldt problemer.

Paw