Er min Zip tunet?
Fra : Lasse Rønlev

Dato : 19-03-04 01:35

Hej med jer.

Jeg har lånt en Piaggio Zip af en af mine venner, som ikke gider køre på den
mere. Herligt, når man er vant til busser...

MEN der er noget jeg undrer mig over: Når det går ligeud, ka den køre 70
km/t på speedometeret, må den kunne det?
Ham der har den er sikker på at den er helt lovlig, men det kan vel ikke
passe?
Er der nogen - let - måde at checke om den er ulovlig på? Ville bare være
rart at vide på forhånd, hvis jeg en dag skulle blive stoppet...

Og endelig: Hvor meget eller lidt kan jeg regne med det speedometer?

Og lige til allersidst: Er der nogen der ved hvordan man skifter
forlygtepæren? Heh!, ved godt det er lidt et tøsespørgsmål, og jeg kan
sikkert selv finde ud af det, men det er jo noget lettere, hvis en af jer
gutter ved det...

På forhånd tak!
Lasse

Fra : Thomas B

Dato : 19-03-04 15:35

"Lasse Rønlev" <6x122859@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> Hej med jer.
>
>70 km/t på speedometeret, må den kunne det?
> Ham der har den er sikker på at den er helt lovlig, men det kan vel ikke
> passe?

Han kan læse lidt på dette link. http://www.faerdselsstyrelsen.dk/sw4806.asp

mvh. Thomas

Fra : Lasse Christensen

Dato : 19-03-04 17:09

Lasse Rønlev wrote:

> [...]
> forlygtepæren? Heh!, ved godt det er lidt et tøsespørgsmål, og jeg kan
> sikkert selv finde ud af det, men det er jo noget lettere, hvis en af jer

Ville ikke kalde det tunet, nærmere afdroslet.

Fra : RpR

Dato : 23-03-04 09:20

> MEN der er noget jeg undrer mig over: Når det går ligeud, ka den køre 70
> km/t på speedometeret, må den kunne det?

Næ, må den ikke i forbuds danmark =)
Lyder som om spærringerne fra fabrikken er blevet fjernet. Det går den
længere på literen af, og den forurener ikke nær så meget som den gør hvis
den kører droslet.
Hvis du vil køre "lovligt", så lad være med at give så meget gas. Det er
billigere for dig end at lade den blive droslet ned. Både i arbejdsudgifter
til mekkeren og benzinøkonomi.

--

- RpR
MopedGallery - More addictive than heroine

Fra : Thomas B

Dato : 24-03-04 09:16

"RpR" <rpr@mopedgallery.dk> skrev i en meddelelse
> Hvis du vil køre "lovligt", så lad være med at give så meget gas. Det er
> billigere for dig end at lade den blive droslet ned. Både i
> [...]
Helt enig. Da jeg havde 45 med tun sæt. kørte jeg ikke meget stærker end ca
50-55 km/t. Men det var dejligt at ha meget træk tilbage. Det har faktisk
redet mig fra 2 uheld.

mvh. Thomas