M$'s indbyggede firewall
Fra : SL

Dato : 19-03-04 00:23

Hey,

Er der nogen der ved om den indbyggede firewall i Windows Server 2003 Std.
kan tweakes til at køre med flere end én IP adresse på NIC'en?

Hvis ikke, hvad er fornuftige alternativer? Der er vist noget med at
"Routing and Remote Access" måske er brugbart - men jeg er ikke helt sikker
på hvordan det skal konfigureres, nogen der har input eller links til
information/opsætningstips?

Hvilke software firewalls kan håndtere flere IP adresser på NIC'en? Dem
alle? Hvilke er anbefalelsesværdige?

På forhånd tak for input

/Steffen

Fra : Ingolf

Dato : 22-03-04 13:22

"SL" <SLieberkind@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> information/opsætningstips?
>
> Hvilke software firewalls kan håndtere flere IP adresser på NIC'en? Dem

M$'s indbyggede 'firewall' er en farce.. har IKKE en skid med en rigtig
firewall at gøre, eftersom den kun beskytter i een retning, nemlig ind.

Har selv Kerio Personal Firewall v2.1.5, og den kan arbejde med flere
netkort samtidigt, fungerer som internetgateway, og er tilmed gratis.
http://www.kerio.com/us/kpf_download.html

___
The day M$ products wont suck, is the day they start making vacuumcleaners

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 22-03-04 22:07

Ingolf skrev:

> "SL" wrote

> M$'s indbyggede 'firewall' er en farce.. har IKKE en skid med en
> rigtig firewall at gøre, eftersom den kun beskytter i een retning, nemlig
> ind.

Du lagde ikke mærke til hvilket OS, "SL" skrev om, gjorde du?

Hvad har du imod IPSec-filteret i Windows fra 2000 og fremefter?
(ok, jeg synes også det var lidt bøvlet at konfigurere til at starte med)

Hvis du mangler log-funktionen, så forlyst dig med Port Reporter:

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=69ba779b-bae9-4243-b9d6-63e62b4bcd2e&DisplayLang=en

> The day M$ products wont suck, is the day they start making
> vacuumcleaners

Det er så samme dag du begynder at anvende Outlook Express og opsætter pro-
grammet til f.eks. at medsende informationer om hvilket tegnsæt du anvendte
til at forfatte dit indlæg?

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 22-03-04 22:01

SL skrev:

> Er der nogen der ved om den indbyggede firewall i Windows Server
> 2003 Std. kan tweakes til at køre med flere end én IP adresse på NIC'en?

Hvad har det med en eventuelt indbygget firewall at gøre?

> Hvis ikke, hvad er fornuftige alternativer?

Du har sandsynligvis ikke behov for en personlig firewall på en server, du
kan eventuelt overveje at opsætte det indbyggede IPSec-filter på maskinen
hvis du vil bestemme hvilken trafik der må komme til og fra maskinen.

Læs eventuelt:

http://isc.sans.org/diary.html?date=2004-03-20

Eller den udmærkede OSS:

http://sikkerhed-faq.dk/personlig-fw-eval

> Der er vist noget med at "Routing and Remote Access" måske er brugbart

Brugbart, til hvad?

Hvad forsøger du at opnå?