Volvo 850 2,5 St.car....jeg søger lidt hjæ~
Fra : Fortz@

Dato : 18-03-04 20:54

Hej.

Vi vil skifte vores Citroën Xantia St.Car ud med en Volvo 850 2,5 St.car -
men jeg vil først lige hører lidt fra nogen som har forstand...! Hvad skal
vi være opmærksom på og så de negative og positive ting omkring denne bil.
Jeg har hørt lidt om de forskellige udgaver og kan oplyse at jeg er blevet
anbefalet den udgave med 20V i 2,5l.

Hilsen, Morten

Fra : hamselv

Dato : 18-03-04 22:15

Må jeg anbefale www.korsvejensbilcenter.dk
de har som regel 4-5 på lager

--
VH
Flemming

Fra : Mr. Mogens Knudsen, ~

Dato : 18-03-04 22:22

On Thu, 18 Mar 2004 22:15:09 +0100, "hamselv"
<FJERN_hamselv1@t-online.de> wrote:

>Må jeg anbefale www.korsvejensbilcenter.dk

Fornuftige priser....

LOL - se denne Audi 100 m/hvidt læder og perlemorslak:
www.korsvejensbilcenter.dk/html/indhold/showcars.asp?ID=480700456&PP=1

/Mogens

Fra : jan@stevns.net

Dato : 18-03-04 22:43

"Mr. Mogens Knudsen, DK" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev :

>LOL - se denne Audi 100 m/hvidt læder og perlemorslak:
>www.korsvejensbilcenter.dk/html/indhold/showcars.asp?ID=480700456&PP=1

82 tusinde km, på den 14 år gammel kasse ?

Fra : hamselv

Dato : 18-03-04 23:26

Det er en rigtig flot Audi og ikke en volvo 850

82 k tja km passer
fuld bog
1 ejer
født 1918

altså købt da han var 72 år gammel
folk i den alder har nok ikke det største kørselsbehov

--
VH
Flemming

Fra : anders majland

Dato : 19-03-04 11:59

> Det er en rigtig flot Audi o
> altså købt da han var 72 år gammel
> folk i den alder har nok ikke det største kørselsbehov

Og hvis det så er en import så den er fri for rust er det da en lækker
bil, men den egner sig nok ikke til børn og chokoladekiks med det intræk

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Per Groth Ludvigsen

Dato : 19-03-04 12:28

Hej Morten,

Jeg har selv lige anskaffet en Volvo 850 2.5 TDI fra medio 1996, så jeg har
undersøgt lidt om 850 generelt.

Omkring motor så passer 2.5l med 20V og 170 HK bedst til bilens størrelse,
men denne motor er ikke så
holdbar som 2.5 med 10V. Bensin forbruget er nogenlunde ens og generelt højt
ca. 10 km/l.
Check at tandremmen er skiftet ved de krævede km-interval. Tandremmen skal
skiftes ca. ved 120.000
km. intervaller og er en bekostelig affære på et Volvo værksted.

Hvis bilen har gået 150 tkm plus så check bremserne - klodser, skiver etc.
Hvis du vælger een med automatgear
så check at den skifter uden ryk, da ryk er et tegn på slid. Volvo's
automatgearkasser holder ca. 250 tkm.

Omkring undervogn skal du være opmærksom på slidte bærekugler. Nyere Volvo
biler har sjældent rust
men check alligevel de kritiske steder. På Statens Bilinspektion´s
hjemmeside kan du finde top 10 fejl
på Volvo 850, hvis du kender en given nummerplade på den model du er
interesseret i.

Jeg valgte til sidst selv at importere en 850 2.5 TDI fra Tyskland, fordi
jeg planlægger at køre i denne
bil de næste 7 - 10 år. Den kører 15km/l, holder mindst 500 tkm i motoren og
har et væsentligt større
moment end 2.5 10V og 20V modellerne.
Denne bil er en fornøjelse at køre med og så står den mig i kr. 185.000 på
danske plader og fuldt udstyret
med klima, læder, ESP, kørecomputer, niveauregulering samt alt elektrisk.

Held og lykke!
Per

Fra : Brizz

Dato : 19-03-04 12:46

> [...]
> danske plader og fuldt udstyret
> med klima, læder, ESP, kørecomputer, niveauregulering samt alt elektrisk.

Hvilken årgang er det? for det lyder egentlig helt ok. Er dog selv mest til
den nye V70...MUMS!!

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 19-03-04 13:09

"Brizz" <nogen@microsoft.com> wrote in message news:c3emhn$32k$1@sunsite.dk...

> Hvilken årgang er det? for det lyder egentlig helt ok. Er dog selv mest til
> den nye V70...MUMS!!

Jeg gætter på at den er fra '96....

Hint: Prøv at læse Pers indlæg igen

/Jakob

Fra : Brizz

Dato : 19-03-04 14:32

> Jeg gætter på at den er fra '96....
>
> Hint: Prøv at læse Pers indlæg igen

Hvorfor kunne han ikke skrive det ved siden af

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk

Fra : Per Groth Ludvigsen

Dato : 20-03-04 09:50

Bilen er indregistreret i september 1996 - men stelnummeret er en 1997 model
med 180.000 km på
tælleren! Hvilket er helt for for sådan en bil.

Fra : Hr. Mogens Knudsen

Dato : 19-03-04 21:00

Lyder sgu godt! - hvad har den kørt?

/Mogens

Fra : Fortz@

Dato : 20-03-04 13:21

Hej Per.

Super, og tak for hjælpen.......så ved du jo også en masse om at hente en
bil hjem fra Tyskland......hvor finder jeg så en Volvo i Tyskland, og hvad
skal jeg være opmærksom på i den forbindelse.....og hvad koster det mig så
???

Fra : Per Groth Ludvigsen

Dato : 20-03-04 22:11

Der findes en del information rundt omkring på nettet som jeg brugte en
timer på studere.

Med hensyn til at finde en bil i Tyskland så kræver det, at du kan læse og
tale rimeligt
tysk. Jeg vil mene, at det er en forudsætning, hvis du skal have den rigtige
information
om bilen og når du senere skal kommunikere med de tyske myndigheder.

Jeg har købt min privat i Tyskland så får du reel information om bilen, plus
at bilen er noget billigere end
hos en forhandler.

Fra : Lau

Dato : 20-03-04 11:01

Hej
Havde en 1996 850 2,5 20V GLT Med hele svineriet undtagen lædersæder. Den
havde gået 93kkm da jeg købte den og 113kkm da jeg solgte sidste efterår.
(havde den i et år)
I den periode var jeg på værksted 13 gange!
Lambdasonden var det største problem med 9 ture!
Alt blev skiftet mere end een gang inden Bosch fandt den sidste fejl. Inden
da havde 3 aut Volvoværksteder set på den!
Benzintanken var utæt og skyllede Pavaen af!
Elruderne hang
Plastikken på bagklappen faldt næsten af
Bremserne rystede - nye skiver og klodser
Sædevarmen kortsluttede og brændte hul i sædebetrækket
Føleren på ABS gik på det ene hjul (6000 kr)
resten kan jeg ikke huske - bevidst fortrængt
max 8 km/l i bykørsel
ca 9,5 ved længere ture (var i Tyskland og Sverige)
Kørte fremragende når jeg havde den til rådighed
Flot design

Nej hvor er jeg glad for min Mercedes!
vh
Lau

Fra : Danish Musician

Dato : 12-04-04 19:12

On Sat, 20 Mar 2004 11:01:22 +0100, "Lau" <lau@removethispc.dk> wrote:

Hmm.

Nu må jeg vist blande mig. Der er nok ikke så mange fejl på en 850
hvis man ellers holder den lidt, og du har vist været mere end uheldig
med den bil med 13 værkstedsbesøg. Vi er jo også nogen der selv kan
reparere lidt.

For eksempel findes der nu repsæt der løser bagklapproblemet, og så
sidder beklædningen bare fast.

Har haft min 850 gle med 2,5 10v motor siden 2000, og største problem
var at bilen efter 1 år brændte et par ventiler ved motorvejskørsel.
Den havde da kørt ca. 230.000 km og jeg valgte et motor og gearkasse
skift. Fandt motor og gear der kun havde kørt 58.000 km. siden da har
der ikke været problemer, og bilen har nu på motor og gear kørt ca.
124.000.

Efter tyveri af bilen har jeg valgt at omlakere bilen, og har monteret
nye sæder fra en T5r med elstyring af forreste inkl. varme og
læder/alcantara.

Forsøger at vedhæfte et billede af bilen efter opdatering.

Mvh.
Nicolai123