Nürnberg overnatning
Fra : Christiansen

Dato : 18-03-04 20:06

Skal en tur til Italien, har tænkt os at overnatte ved Nürnberg, er der
nogle gode billige hoteller der omkring.

Christiansen

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 18-03-04 20:24

"Christiansen" <poulbrit@tdcadslfjern.dk> writes:

> Skal en tur til Italien, har tænkt os at overnatte ved Nürnberg, er der
> nogle gode billige hoteller der omkring.

Hvis det ikke betyder så meget med kvaliteten, så kan de tyske
vandrehjem virkelig anbefales. Desværre ligger Nürnberg i Bayern, hvor
man skal være under 27 eller have børn med, for at kunne bo der.

Men ellers koster vandrehjemmet i Nürnberg E19,95 pr. overnatning med
morgenmad og sengetøj. Man skal være medlem af de danske vandrehjem,
eller betale lidt mere.

I sommerferien boede vi på tyske vandrehjem i 14 dage og det var en
rigtig god oplevelse. Vi oplevede bl.a. at bo på et slot omgivet af
vinmarker. Og det til ca 250 kroner for et dobbeltværelse med eget bad
og toilet og en flot morgenbuffet.

Mvh Trine

http://www.triane.dk, billig og god overnatning i Nordjylland
Spændende butik med stort udvalg i kurve og sæsonpynt

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 18-03-04 20:32

Christiansen wrote:
> Skal en tur til Italien, har tænkt os at overnatte ved Nürnberg, er der
> nogle gode billige hoteller der omkring.

Jeg kan anbefale at I besøger Nuernberg, det er en fin by.!

Desværre, jeg kan ikke henvise til billige hoteller. Dem jeg har boet på
er vist til priser som den slags normalt er. (Har kun boet i centrum)

Men kig f. eks. her:
http://hotel.nuernberg.de/
http://www.meinestadt.de/nuernberg/home

Mvh. Jørgen

Fra : lhs

Dato : 19-03-04 00:02

Hej

Jeg har vovet pælsen før og anbefalet Etap:
http://www.etaphotel.com/etaphotel/index.html , kan bookes online, er rent
og sikkert mv... Vi kørte dog helt til Munchen sidste sommer inden vi
stoppede, derfra er der kun et stenkast til Italien, hvis man køre efter
trafikken.

God tur

Lars Hs

Fra : Jakob Pelch

Dato : 19-03-04 14:03

Vi har flere gange overnattet på Novotel - der er (eller i hvert tilfælde
var - det er et par år siden sidst) 2 stk i Nürnberg, lette at finde fra
Autobahn'en.

Man kan være 2 voskne og 2 børn i et værelse, pænt og rent til en billig
pris. Vi plejer så at køre ind til centrum og spise aftensmad i en hyggelig
restaurant, slentre en tur i byen bagefter og på den måde også få en
feriedag ud af det. Så køreturen sydpå ikke bare er et ræs for at nå frem.

Adresserne kan helt sikkert findes på nettet.

jakob

Fra : Christiansen

Dato : 20-03-04 06:33

Nå, jeg var lige væk en dags tid, men tak for svar. Har kigget lidt på
nettet, så jeg tror vi tager et af de hoteller man kan booke derfra i
Nürnberg.
Ja vi har også kørt helt til München fra 5 morgen til 6 aften med en
chauffør, men vi skal ikke længere end til Venedig dagen efter så jeg synes
Nürnberg må være passende.
Forresten var vi på Holliday Inn i München Süd 450 Dkr for 4 mand, sidste
år, meget billig i restauranten og incl. morgenmad.

Hej