Roadtrip. eller... biltur....
Fra : C.Petersen

Dato : 18-03-04 18:19

Mig og nogle gutter overvejer at køre en tur rundt i danmark. vi er 3
personer og vi ville gerne gøre det i en bus så vi slipper for telt ovs. vi
har sådan set fundet en "bus" eller dvs. en gammel camper med sovepladeser
ovs. med et år til syn. men nu ligger det jo sådan at vi max skal bruge den
i en måned. mit spørgsmål til jer er så.

Hvordan og hvorledes med forsikring og omregistrering på sådan en sven?
koster det flere millioner eller hva? vi skal jo sådanset bare køre i den i
en måned og så skal den sælges/skrottes... hva siger i?

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 18-03-04 20:12

C.Petersen wrote:
> [...]
> sven? koster det flere millioner eller hva? vi skal jo sådanset bare
> køre i den i en måned og så skal den sælges/skrottes... hva siger i?

Hvis i kan få lov af den nuværende ejer (mod betaling) at køre den måned i
hans navn, så var det en mulighed, ellers ser jeg ikke anden udvej end at
omregistrere den til en af jer selv.
Selve omregistreringen koster 380,- kr og mht forsikringen er du/i nok nødt
til at ringe rundt og få nogle tilbud.

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : anders majland

Dato : 18-03-04 21:13

> Hvordan og hvorledes med forsikring og omregistrering på sådan en
> sven?

En ansvarsforsikring behøver ikke være afsindigt dyr - Ring til et par
af de forsikringsselskaber i ellers bruger (og lad vær med at sige at
den snart skal skrottes ... I får alligevel den tiloversblevne præmie
retur...

Men hvis sælger stadig har den indregistreret kunne i måske låne/leje
den af ham den måned og derved kørepå hans forsikring ...

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Roberto Saldo

Dato : 19-03-04 07:50

C.Petersen wrote:
> [...]
> koster det flere millioner eller hva? vi skal jo sådanset bare køre i den i
> en måned og så skal den sælges/skrottes... hva siger i?

I får jo refunderet resten af pengene hvis den sælges eller skrottes
så I kun kommer til at betale forsikring/vægtafgift for den måned I
ejer den.

--
Roberto Saldo

Fra : C. Petersen

Dato : 19-03-04 11:32

> I får jo refunderet resten af pengene hvis den sælges eller skrottes
> så I kun kommer til at betale forsikring/vægtafgift for den måned I
> ejer den.

Det er sq da os rigtig... den tanke havde slet ikke faldet mig ind! vidste
det egentlig godt... det gør jo sagen en lillesmulge lettere..

Jeg takker og bukker for svarne... og kigger videre på sagen...