Nummerplader
Fra : Anders Jensen

Dato : 18-03-04 17:49

Ah det bliver da en fornøjelse når knallert 30 skal til at ha' nummerplader
på.

Anders

Fra : Kim Larsen

Dato : 18-03-04 19:40

"Anders Jensen" <lillekatjensenhund@grisemail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Ah det bliver da en fornøjelse når knallert 30 skal til at ha'
nummerplader
> på.
>
> Anders

Hvorfor ?

Kim Larsen

Fra : HpeA

Dato : 18-03-04 20:20

Hejsa´
"Anders Jensen skrev i en meddelelse
> Ah det bliver da en fornøjelse når knallert 30 skal til at ha'
nummerplader
> på.
>
> Anders

Jeg er 100% med . Har O respekt for folk uden id på deres
køretøj. -"Lav ballade & skrid-princippet"- bliver vist stoppet meget
hurtigt nu. Der kommer så mange anmeldelser, så jeg tror -"trafik-jens"-
skal til at ansætte en masse nye betjente .

Ny gryer en ny morgen for trafikkanterne . Håber at de har øjnene &
hjernen med sig

VH

HP

Fra : Anders Jensen

Dato : 18-03-04 20:53

"HpeA" <hpea@NOWAYfarmands.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> skal til at ansætte en masse nye betjente .
>
> Ny gryer en ny morgen for trafikkanterne . Håber at de har øjnene &

Jeps. Urban ( den i S-toget ) har de sidste 2 dage haft nogle fine artikler
om emnet. Skræmmende er det dog at antallet af kvæstede er steget med 63% på
5 år, og at dræbte er steget tilsvarende. Politiet er godt trætte af knægte
på cykelstien med over 30 i timen. Iøvrigt var det en trend at køre mere
eller mindre beruset rundt fra fest
til fest ( gerne med flere på knallerten ) samt uden styrthjelm.
Så glæd jer drenge til at blive tjekket lidt oftere.

MVH Anders

Fra : Hans-Jacob Møgelmose

Dato : 01-04-04 20:57

> om emnet. Skræmmende er det dog at antallet af kvæstede er steget med 63%

> 5 år, og at dræbte er steget tilsvarende.

Det sjove er bare at i sådanne tilfælde nævner de aldrig hvor mange % salget
af små 2taktere er steget de omtalte 5 år. Det svarer til da jeg til
knallertkørekort i sin tid blev svinet fordi piger kun stod for 6% af
uheldende og jeg var dreng. Pludselig var der en af pigerne der rakte hånden
op og spurgte om undersøgelsen havde taget højde for at der er usandsynlig
få piger der kører knallert. Derefter blev den kære lærer MEGET stum........

Mvh.
Hans-Jacob

Fra : Kim Larsen

Dato : 19-03-04 08:23

> [...]
> skal til at ansætte en masse nye betjente .
>
> Ny gryer en ny morgen for trafikkanterne . Håber at de har øjnene &

Nu er det ikke fordi jeg er modstander af ideen, kører selv EU-knallert, men
hvad vil man gøre hvis folk nu kører med knallert og har pillet nummerpladen
af ?
I Sverige er der en stor sport i at køre motorcykel uden plade og provokere
politiet, de kan intet stille op.

Kim Larsen

Fra : Calle.

Dato : 19-03-04 15:32

Kim Larsen wrote:
> [...]
> har pillet nummerpladen af ?
> I Sverige er der en stor sport i at køre motorcykel uden plade og
> provokere politiet, de kan intet stille op.

de kan vel konfiskere lortet, hvis den holder et offenligt sted uden plader

--
Calle.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 19-03-04 17:07

On Fri, 19 Mar 2004 08:23:25 +0100, Kim Larsen wrote:

> Nu er det ikke fordi jeg er modstander af ideen, kører selv EU-knallert, men
> hvad vil man gøre hvis folk nu kører med knallert og har pillet nummerpladen
> af ?

Man nakker dem og giver dem en bon så stor, at den lille dreng render
grædende hjem til MOAH.... for nu er han ligepludselig ikke så sej
længere... drengen fik jo ikke hans vilje og har tabt ansigt over for
hans nu sejere venner og hans monstroiøse alder af 16 føles som 10
ligepludselig...snøfte snøfte. Og så må han ellers pænt betale ud fra
hans snoldede lommepenge de næste 5 år.

Jeg har 0 respekt for små børn (ja man er trods alt barn i den alder,
noget mange glemmer) der drøner rundt som mange af dem vi ser. De
trænger til en lærestreg. Det kan ikke gå for stærkt med, at få de
plader på.

> I Sverige er der en stor sport i at køre motorcykel uden plade og provokere
> politiet, de kan intet stille op.

Men.... hvornår har du sidst set en 16 årig køre rundt på en MC ?

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : mikkel paulsen

Dato : 19-03-04 17:42

"Kim Larsen" <Nogo31@hotmail.com> wrote in message news:<405a9fe5$0$212$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>...
> [...]
> af ?
> I Sverige er der en stor sport i at køre motorcykel uden plade og provokere

Knallert = Cykel med hjælpe-motor?
forstår ikke hvorfor de vil bruge tid på at sætte nummerplader på
knallerter, hvad med at bruge tiden på at få dem til at køre 30
istedet for 55.

skal de så også køre på vejen?
hvis, så bliver det da nederen for billisterne, når der drøner 25
knallerter med 30 i timen med af hovedgaden. plus jeg i det tilfælde
mener at det ville være uansvarligt at sætte knallerterne ud på vejen,
for jeg møder ofte trafik situationer, hvor min køreerfaring "fra bil"
giver mig mulighed for at forudse hvordan trafikken víl udarte sig.
hvis en ung knallertbølle på 16 kommer ud for situationer som jeg har
været i, er jeg helt sikker på de vil køre galt.
Dvs. jeg mener derfor de skal have et udvidet knaller kørekort "
stortset svarende til bil kørekort" og hvad er meningen i det?

men skal de overhoved køre på vejen??

Fra : Nicky Precht

Dato : 19-03-04 23:44

Anders Jensen wrote:
> Ah det bliver da en fornøjelse når knallert 30 skal til at ha' nummerplader
> på.

Det er jeg ikke hele enig i...
Jeg er helt sikker på at det kommer til at koste mere at eje en knallert.

Jeg synes istedet at man skal sætte hårdere ind mod dem, der bliver
snuppet for at køre ulovligt på knallert.
Så får staten/politiet deres penge alligevel - uden at genere dem, der
bruger knallerten som et transportmiddel mellem hjem og arbejde.

/Nicky

Fra : HpeA

Dato : 20-03-04 00:57

Hejsa´
"Nicky Precht" > skrev i en meddelelse > Anders Jensen wrote:

> [...]
> Så får staten/politiet deres penge alligevel - uden at genere dem, der
> bruger knallerten som et transportmiddel mellem hjem og arbejde.

Også er det her jeg må stille spørgsmålet.....-" Hvad skjuler du lige ? "-
.

VH

HP <Træt af at børn udfordre til at ræZe´ , når der holder en kontrol
ca. 80 meter nede af gaden. Og tuder snot og bitcher over de har mistet der
tun ! >

Fra : Henrik Madsen

Dato : 20-03-04 08:51

On Sat, 20 Mar 2004 00:57:29 +0100, "HpeA" <hpea@NOWAYfarmands.dk>
wrote:

> HP
>Træt af at børn udfordre til at ræZe´ , når der holder en kontrol
>ca. 80 meter nede af gaden. Og tuder snot og bitcher over de har mistet der
>tun ! >

Der er en ganske nem måde hvormed politiet kunne få løst deres
problemer med at unge kører på tunede knallerter..

Lav loven om så hvis du er imellem 16-18 og bliver stoppet på en
ulovlig/tunet knallert så får du en bøde, får knallerten konfiskeret i
sin helhed og de har med deres hensynsløshed vist at de ikke er egnede
i trafikken og derfor mister de retten til at erhverve kørekort indtil
de er 21 istedetfor. Hvis de er mellem 18 og 21 og HAR fået kørekort
så tager man det fra dem indtil de er 21.

Jeg garanterer for at der vil ikke være mange 16-18's knægte der vil
risikere at miste retten til at erhverve pappet når de fylder 18 og
dermed lader de være med at lave deres Yamaha jog om til en Yamaha
turboraket...

Og når man så rammer de 21 så er gassen alligevel ved at være gået af
de fleste, hvis man der stadigvæk bare må have fart på 2 hjul vil de
fleste nok tage et motorcykel kort eller købe en knaller 45 som jo
uden modifikationer af nogen særlig art kører ca. 60 KM/T

Henrik Madsen

Fra : HpeA

Dato : 20-03-04 11:11

Hejsa´
"Henrik Madsen" skrev i en meddelelse
> [...]

> fleste nok tage et motorcykel kort eller købe en knaller 45 som jo
> uden modifikationer af nogen særlig art kører ca. 60 KM/T

Ja, det er jo så noget henad lovgivningen i det svenske , og det tiltag
er lige noget vi kunne bruge. Også tænk lige alle de billige knallert-dele
der kommer til auktion på de gængse tolipi-stationer . Reservedels galore
!.

VH

HP

Fra : Henrik Madsen

Dato : 20-03-04 17:38

On Sat, 20 Mar 2004 11:11:01 +0100, "HpeA" <hpea@NOWAYfarmands.dk>
wrote:

> [...]
>der kommer til auktion på de gængse tolipi-stationer . Reservedels galore

Jeg syntes faktisk også ideen er rigtig god for den er nem at
administrere og det vil virke rimeligt effektivt vil jeg vædde med.

Hvilken 16 års knægt vil risikere at alle de andre rødder får kørekort
som 18 årig mens de selv må vente til de er 21..

Og skidt med dem over 21, det er så vidt jeg husker de helt unge der
pryder statistikken mht skader.

Selv har jeg en knallert 45 der kører lidt for stærkt men jeg har også
haft MC kørekort i 10 år og MC så jeg ved godt hvordan jeg skal dosere
kræfterne, ihvertfald mere end en 16 årig på en Jog der render 100..

Henrik Madsen

Fra : HpeA

Dato : 20-03-04 22:51

Hejsa´

> [...]
> haft MC kørekort i 10 år og MC så jeg ved godt hvordan jeg skal dosere
> kræfterne, ihvertfald mere end en 16 årig på en Jog der render 100..

Jeg ved at det _er_ for sjovt at trille rundt, uden væsenlig grund og fyre
lidt gas af !. Det er sket´ flere gange med en patrulje tæt på, men det er
indenfor loven & normer for hvad der er ikke er til - " Fare eller géne " -.
Det er rigtigt rigtigt fedt at se en knægt inde på cykelstien hamre på for
at overhale en ( mig !) som køre på vejbanen med en nok snart bekostelig
hastighed af 50 Km/t ( Og det kan jeg så takke sådanne idioter for ! ! !) .
Cyklister er der O respekt for !. For med millimeters afstand køres der
forbi ! ( noget ala det de fleste 45´er førere til dagligt oplever med biler
& lastvogne ! ). Ikke nok med det trækkes knallen ud på vejen, og videre
over i venstersvingsbanen. Tror nogen på at der blev orienterets sig ?.

Typer de bitcher over at reglerne er for stramme................For lov at
lærere noget virkeligt surt snart, om ikke andet *klask*

Også er der dem man ikke kan sætte en finger på , selv om -"lynet"- ikke
er efter dansk lov. Der er jo så dem der sikre en i bil/lastvogn for sig en
VENLIG behandling, for vi skulle jo gerne hjem i live

VH

HP < Gir´ da osse plads til andre K-førere så de kan komme
udenom/indenom og fjerne opmærksomheden fra mig ! >

Fra : Jante

Dato : 20-03-04 17:12

"Henrik Madsen" <hmadsen@fjernfoerst.vip.cybercity.dk> skrev:

> Der er en ganske nem måde hvormed politiet kunne få løst deres
> problemer med at unge kører på tunede knallerter..
>
> [snip]

Ja, lad os endelig indføre nogle flere love og regler i dette nærmest
lovløse samfund. Og lad os samtidig - af hensyn til bureaukratiet -
gøre reglerne så komplicerede som muligt; derved kan vi opnå
at gøre det komplet umuligt for borgerne at overholde dem alle.

Hvorfor ikke bare indføre et generelt forbud mod knallerter -
eller tohjulede, motoriserede køretøjer i det hele taget.

Endnu bedre ville det være, at indføre et totalt forbud mod private,
motoriserede transportmidler.

Så mangler vi bare den ensfarvede uniform - grå, one-size - og
store posters af vores allesammens leder på ethvert gadehjørne.

Det burde være den ultimative garanti for,
at ingen 16-21 årige finder dette land værd at bevare.

Mvh.
J.L

Fra : Corty

Dato : 20-03-04 17:20

"Jante" <jewil(REMOVE)@tiscali.dk> wrote in news:c3hqg4$i6r$1
@dknews.tiscali.dk:

> [...]
>
> Det burde være den ultimative garanti for,
> at ingen 16-21 årige finder dette land værd at bevare.

HØRT! Jeg syntes vi burde tvinge politikerne til i et helt år at
stille deres store fede firmaøser i kælderen og køre på fuldstændig
homologerede 30'er knallerter i et helt år...

Så kunne det være de ku få øjnene op for den latterligt lave
hastighedsgrænse.

Skrot den fu... 30'er scooter. Indfør "scooterkørekort", som kan
erhverves af alle over 16 år. Det skal indeholde fuld MC-teori, men
behøver hverken motorvejskørsel eller "parallelparkeringer"... selvom
det ku være sjovt med et bakgear... prisen for et sådan kort skal vel
være en 2500,- eller deromkring...

Scooterens fart sættes til max 60m km/t hvilket betyder at man kan følge
med trafikken, man kan køre på ubegrænsede scootere og dermed slide
mindre på motor, økonomi og miljø... Samtidigt fjerner man

Så slipper synshallerne også for alle de 45'ere der skal tjekkes for
uoriginale udstødninger og "kreative ændringer".

Jeg tror faktisk at det ville begrænse alle de unge som voldtuner deres
scootere og kører som sindssyge på cykelstierne.

Det vil ikke længere være "sjovt" at tune, når scooteren køre det de
fleste ønsker... der vil altid være nogen der tuner, men det var der
skisme også i puchmaxi, monza- og kreidler tiden... Men så kan reglerne
følge bilerne.. hastigheden tæller.

Thi din er vejen, farten og faren, i al evighed... SPLAT!!!!

Fra : Kim Larsen

Dato : 20-03-04 17:46

> [...]
> følge bilerne.. hastigheden tæller.
>
> Thi din er vejen, farten og faren, i al evighed... SPLAT!!!!

Må man uden at få over nakken og hugget foden til kickstarteren af, have lov
at kalde dig naiv. Det vil ALTID være sådan at er der noget med motor og der
er unge mennesker der må køre på dem/det, så vil der altid blive tunet,
nogle mere end andre, sådan har det været, sådan er det og sådan vil det
altid være.
Problemet er nok ikke så meget farten, men folks manglende hensyn til andre,
her kommer jeg, hvis du ikke flytter dig så rammer jeg og det går galt. De
tænker overhovedet ikke på konsekvensen af det der kan ske når det går galt.

Kim Larsen

Fra : Corty

Dato : 20-03-04 17:56

> [...]
> andre, her kommer jeg, hvis du ikke flytter dig så rammer jeg og det
> går galt. De tænker overhovedet ikke på konsekvensen af det der kan

Du må gerne kalde mig naiv, men det synes jeg nu ikke jeg er - jeg skrev jo
selv at der altid vil være nogen der tuner. Jeg arbejder selv på en ret
ung arbejdsplads, og jeg tror ikke der er en eneste scooter derude som er
100% lovlig. Men de fleste jeg kender vil være godt tilfreds med en
ubegrænset scooter der kører 60kmt

Der er også billister der voldtuner deres øser.. min nabo har en 8
cylindret pontiac motor liggende i snuden af en Volvo Amazon. Hver gang den
skal til syn skifter han motoren ud, men ellers kører han med 540
turboheste i fronten af den... han nøjes ikke med 120km/t på motorvejen...

Man kan aldrig komme det til livs, men alle er enige om at 30 hhv. 45 er
for lav en hastighed... det er kun politikerne der ikke kan indse det.

Men det står der frit for at kalde mig naiv. Jeg begynder ikke at
svinde nogen til, som før set her i gruppen....

Fra : Henrik Madsen

Dato : 21-03-04 00:43

On Sat, 20 Mar 2004 16:55:57 +0000 (UTC), Corty <email@cNoOrStPyAM.dk>
wrote:

> [...]
>ung arbejdsplads, og jeg tror ikke der er en eneste scooter derude som er
>100% lovlig. Men de fleste jeg kender vil være godt tilfreds med en

Yep yep, og for få år siden var alle vildt begejstrede hvis de kunne
få fat i strygere til nytårsaften..

Nu om dage er det kun nok hvis de kan få fat i bomber på størrelse med
en mindre kassevogn..

Mer vil have mer og sådfan har det altid været..

Sætter du grænsen til 30 så tuner folk til 60 og sætter du den til 60
så tuner folk til 90...

Fatter ikke hvorfor der skal være så meget bøvl, det nemmeste er at
hvis den er tunet så er den ulovlig og så tages den fra dig..

Ligesom med et jagtgevær, jeg kan have nok så mange jagttegn men hvis
jeg saver løbet ned så er geværet ulovligt og det tages fra mig selvom
jeg har tilladelsen til det..

Henrik Madsen

Fra : Jante

Dato : 20-03-04 19:21

"Kim Larsen" <Nogo31@hotmail.com> skrev:

> [...]
> tænker overhovedet ikke på konsekvensen af det der kan ske når det går galt.

Det er jeg overbevist om, at du har ret i. I de seneste dage har politikerne og
medierne sat fokus på de stærkt stigende ulykkestal, og sætter - desværre
uden at skele til fakta - ukritisk lighedstegn mellem hastighed og antal ulykker.

I min tid kørte vi da lige så (meget for) stærkt, men (åbenbart) i højere grad
med den fornødne hensyntagen til omgivelserne og ikke mindst, til os selv.

Den nuværende unge generation mangler åbenbart den ansvarsbevidsthed,
vi andre havde, men en holdningsændring på dette område skabes ikke
gennem stadig mere ugennemsigtige regler og love; ansvarsbevidsthed
skabes gennem bedre uddannelse og mindre Big Brother.

J.L

Fra : Kim Larsen

Dato : 21-03-04 00:09

"Jante" <jewil(REMOVE)@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> gennem stadig mere ugennemsigtige regler og love; ansvarsbevidsthed
> skabes gennem bedre uddannelse og mindre Big Brother.

Jeg ved ikke hvad der gør forskellen fra de unge i dag til dengang jeg var
knøs, da skulle man ikke have knallertkørekort. Men den gang pillede vi også
ved "peden", men der var ikke noget med at køre flabet i den forstand. Hvis
der var en der kørte flabet, og uden hensyn, så var det så sikkert som ammen
i kirken at der ikke gik meget mere end et par dage, så stod der en
"lakrids-pind" på bopælen.
Jeg tror at der hvor problemet ligger, det er det med, hvem skal mon betale
hvis det går galt, og de unge i dag, de får jo i hoved og r.., så regningen
bliver bare losset over på de "gamle".
Jeg har faktisk kørt knallert lige siden min alder tillod det, og der er
ikke mange kilometer kørt uden der var pillet ved den, også den dag i dag,
og jeg har aldrig fået bøde, jeg er blevet stoppet nogle gange, og sveden
løb ned at ryggen, men ind til nu er jeg sluppet. Det mener jeg er fordi de
godt ved jeg kører for stærkt, men ansvarsbevist, så de gider ikke lave
noget ud af det.

Kim Larsen

Fra : Jante

Dato : 21-03-04 01:52

> [...]
> hvis det går galt, og de unge i dag, de får jo i hoved og r.., så regningen

Præcis. Vi, 'samfundet' har pakket dem ind i vat og bomuld, så de tror
ikke mere på, at det kan gå galt, eller at de selv kan komme til skade...

> [...]
> godt ved jeg kører for stærkt, men ansvarsbevist, så de gider ikke lave

Samme erfaring har jeg gjort - både personligt og fsv. angår mine 2 drenge
som altid har kørt tunet, og er blevet standset, men aldrig har set en bøde.
Men de er nu også blevet opdraget til at tænke selv - og selv tage et ansvar.

Mvh.
J.L

Fra : HpeA

Dato : 21-03-04 10:16

"Kim Larsen" skrev i en meddelelse

> [...]
ammen
> i kirken at der ikke gik meget mere end et par dage, så stod der en

Det er så fordelen ved at der kommer id-nr på K30´erne nu. For så det jo
bare at liste pladen op og finde adressen. Skulle knægten så have fjernet
nr-pladen og prøver at flygte fra ordensmagten med eller uden success, så er
der to valg til idioten. #1. Nu skal der bruges penge på at ændre
knallertens udseende så den ikke kan genkendes eller #2. Ordens magten får
fingerene i vedkommenden og straffen er en klækkelig bøde ( Ingen 50% bøde
forlæg for pga. under 18 ! ! ! FULDPRIS ). Og så udsigten til at først kunne
tage bil-kort 1 år senere end alm. Laver tossehovedet så noget ulovligt
igen, ja så er det jo bare x 2, x 3. Så er der vist lagt ud til -" At tænke
ansvars bevist og selvstændigt "-. Kan forældre ikke klare denne opgave, så
må andre !

VH

HP

Fra : Jante

Dato : 20-03-04 18:09

"Corty" <email@cNoOrStPyAM.dk> skrev:

> Skrot den fu... 30'er scooter. Indfør "scooterkørekort", som kan
> erhverves af alle over 16 år. Det skal indeholde fuld MC-teori, ...

Helt enig. Og ophæv samtidig reglen om, at man må køre to-hjulere
(knallert-45) på et B-kørekort - det er s'gu alt for farligt!

> Scooterens fart sættes til max 60m km/t hvilket betyder at man kan følge
> med trafikken, man kan køre på ubegrænsede scootere og dermed slide
> mindre på motor, økonomi og miljø...

Eller noget i den retning...

> Så slipper synshallerne også for alle de 45'ere der skal tjekkes for
> uoriginale udstødninger og "kreative ændringer".

De skal stadig checke ulovlige ændringer, ligesom på andre køretøjer.

> Jeg tror faktisk at det ville begrænse alle de unge som voldtuner deres
> scootere og kører som sindssyge på cykelstierne.

Der vil altid være nogle, der ikke kan lade være med at tune -
der er mange MC'er og biler, der er tunede -
men de vil så til gengæld have lært at køre - og at køre på vejen.

> Det vil ikke længere være "sjovt" at tune, når scooteren køre det de
> fleste ønsker... der vil altid være nogen der tuner, men det var der
> skisme også i puchmaxi, monza- og kreidler tiden...

Ja, *mon* ikke
(Everton forever)

> Men så kan reglerne følge bilerne.. hastigheden tæller.

Reglerne kunne i hvert fald forenkles betydeligt - hvis viljen var der.

Mvh.
J.L

Fra : Kim Larsen

Dato : 21-03-04 00:12

> Ja, *mon* ikke
> (Everton forever)

Da ikke Everton er det ikke en cykel, i så fald er du i forkerte gruppe
*GGG*. Honda CD 50 med oplagt udstødning, det var guf

Kim Larsen

Fra : Jante

Dato : 21-03-04 01:37

"Kim Larsen" <Nogo31@hotmail.com> skrev:

> Da ikke Everton er det ikke en cykel, i så fald er du i forkerte gruppe

Du er nok bare ikke gammel nok til at kunne huske dem

> Honda CD 50 med oplagt udstødning, det var guf

Ja, jeg husker et par oplevelser med kammerater, der kørte
Honda - og havde tunet på dem. De blev såå lange i ansigterne,
når de gang på gang blev jordet af en Everton (min) - i 3.gear!

Mvh.
J.L

Fra : Kim Larsen

Dato : 21-03-04 08:19

> [...]
> Honda - og havde tunet på dem. De blev såå lange i ansigterne,
> når de gang på gang blev jordet af en Everton (min) - i 3.gear!

Jeg ved ikke hvornår disse Everton kørte, men jeg kan da huske at min Honda
gik 80 km/t den gang, det var ret vildt, for det skulle jo gøres der hvor
ingen anden så det, det vil sige på skovstier og bi-veje, og helst når det
var ved at være mørkt, for så sad folk og så TV
Men jeg er en årgang 60, så jeg har jo nok stødt på en Everton en gang,

Kim

Fra : Jante

Dato : 21-03-04 23:11

> [...]
> var ved at være mørkt, for så sad folk og så TV
> Men jeg er en årgang 60, så jeg har jo nok stødt på en Everton en gang,

Tja, min kørte Nordsjælland tyndt i perioden 1969 - 1974, hvor den blev solgt.

Mvh.
J.L

Fra : Henrik Madsen

Dato : 21-03-04 00:25

On Sat, 20 Mar 2004 18:08:43 +0100, "Jante" <jewil(REMOVE)@tiscali.dk>
wrote:

>Helt enig. Og ophæv samtidig reglen om, at man må køre to-hjulere
>(knallert-45) på et B-kørekort - det er s'gu alt for farligt!

Hvorfor er det for farligt..

Færdselsreglerne er de samme, placeringen af knallert 45 på vejbanen
er den samme.

Henrik

Fra : Jante

Dato : 21-03-04 01:58

> Hvorfor er det for farligt..
>
> Færdselsreglerne er de samme, placeringen af knallert 45 på vejbanen
> er den samme.

Forskellen er, at du ikke med kun et B-kort har lært at begå dig på 2 hjul!

Mvh.
J.L

Fra : Kim Larsen

Dato : 21-03-04 08:26

> Forskellen er, at du ikke med kun et B-kort har lært at begå dig på 2
hjul!

> Mvh.
> J.L

Det er en af de ting der burde rettes op på, man skal ikke kunne køre en
45'er uden at have taget en eller anden form for styrepap, og med styrepap
og en plade bag på, så vil jeg mene det vil være ok at køre 80 km/t
Da jeg fik min 45'er i 98, så anede jeg da ikke en disse om hvordan jeg
skulle bevæge mig i trafikken på sådan en fætter, så det blev det rene
gætteværk, og DET er farligt. Så alt det om at køre i trafikken på sådan en
fætter, det har jeg lært fra denne gruppe !

Er der i grunden et sted hvor man på nettet kan finde oplysninger om disse
sager, som er henvendt til 45'ere ?

Kim Larsen

Fra : Hekto

Dato : 21-03-04 12:25

In article <405d4385$0$300$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, Nogo31
@hotmail.com says...
> Er der i grunden et sted hvor man på nettet kan finde oplysninger om disse
> sager, som er henvendt til 45'ere ?

Hvis du mener omkring hastigheden?
Glem alt om højere hastighed! Det skulle vedtages i hele EU, før det
kunne blive til noget, og det er vist ikke noget de anser for at være
vanvittigt vigtigt.

Knallerterne er ens, eneste forskel fra land til land, er alder og
hvilket kørekort der giver adgang til at køre på dem.
--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto www.hekto.dk

Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
semi-rockets ... no thanks!

Fra : Brian A.

Dato : 31-03-04 23:24

"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13> skrev i en meddelelse
> Knallerterne er ens, eneste forskel fra land til land, er alder og
> hvilket kørekort der giver adgang til at køre på dem.

Det er dog ikke i alle lande at de rigtigt gør noget ved det... i Italien
kører man da gerne 60 uden hjelm :)

Fra : Hekto

Dato : 01-04-04 07:10

In article <406b36f1$0$5953$ba624c82@nntp03.dk.telia.net>, Ask-for-
it@This-is-invalid.com says...
> Det er dog ikke i alle lande at de rigtigt gør noget ved det... i Italien
> kører man da gerne 60 uden hjelm :)

????? ... det er der da også nogen der gerne gør, herhjemme!
Det har jo ikke noget med køretøjet at gøre, kun med det der er inden i
hovederne ... så længe det er der!!! =

Fra : RpR

Dato : 01-04-04 15:07

> Det har jo ikke noget med køretøjet at gøre, kun med det der er inden i
> hovederne ...

Eller mangel på samme!

--

- RpR
MopedGallery - More addictive than heroine

Fra : Henrik Madsen

Dato : 21-03-04 00:39

On Sat, 20 Mar 2004 16:19:48 +0000 (UTC), Corty <email@cNoOrStPyAM.dk>
wrote:

>Så kunne det være de ku få øjnene op for den latterligt lave
>hastighedsgrænse.

Tja, er man mellem 16-18 er knallert 30'eren alle tiders til at give
de unge en fornemmelse for fart uden det går alt for stærkt..

Når man så bliver 18 kan man jo helt selv vælge om man vil erhverve et
B kørekort og køre knallert 45 eller evt gå hele vejen og vælge et A
kørekort og så må man pludseligt køre 80 på landevej og så videre..

> [...]
>behøver hverken motorvejskørsel eller "parallelparkeringer"... selvom
>det ku være sjovt med et bakgear... prisen for et sådan kort skal vel

God ide egentligt men sæt prisen til 10.000 istedetfor så falder
antallet af dødsfald på knallerter også for så er der sgu ingen der
har råd til det..

>Scooterens fart sættes til max 60m km/t hvilket betyder at man kan følge
>med trafikken, man kan køre på ubegrænsede scootere og dermed slide
>mindre på motor, økonomi og miljø... Samtidigt fjerner man

Yep yep, en 16 års purk på en knallert der kører 60, well så får vi
vel luget ud i alle de Brian'er der kører rundt for de ville blive
smattet ud som fluer på en væg..(Gør vi jo så oghså idag men det er så
det de forsøger at gøre noget ved.)

>Så slipper synshallerne også for alle de 45'ere der skal tjekkes for
>uoriginale udstødninger og "kreative ændringer".

Lol.

Hvad med at sætte fartgrænserne i byen til 250 så slipper politiet
også for at checke alle de folk der kører rundt inde i byen..

Eller endnu bedre, indfør anarki og ingen regler så kan vi spare alle
politifolk og fængsler væk...

Henrik

Fra : Henrik Madsen

Dato : 21-03-04 00:33

On Sat, 20 Mar 2004 17:11:47 +0100, "Jante" <jewil(REMOVE)@tiscali.dk>
wrote:

> [...]
>gøre reglerne så komplicerede som muligt; derved kan vi opnå
>at gøre det komplet umuligt for borgerne at overholde dem alle.

Okay, som det er idag skal man have advarsler, taget tunet et par
gange og så videre inden politiet med besvær kan tage din knallert
fra dig, det vil sige det eneste der sker er at du får en bøde og
(Fordi du ikke har fattet at det altså er fordi det er ULOVLIGT at
politiet har nakket dit tun) så skal du ud og købe et nyt tun..

Efter de nye regler er det meget nemmere, har du tunet din knallert
mister du knallerten og mister retten til at erhverve kørekort indtil
det 21 fyldte år..

Den regel er sgu da noget nemmere at overskue både for politi og ham
på raketten..

Det er sgu det der er problemet med lovene idag, der er ingen
konsekvenser, jeg vil æde min hat på at der ville blive færre
knallerter der er voldtunet og at der ville blive markant færre uheld
med dem hvis reglerne blev som jeg har foreslået..

>Hvorfor ikke bare indføre et generelt forbud mod knallerter -
>eller tohjulede, motoriserede køretøjer i det hele taget.

Latterligt argument..

>Endnu bedre ville det være, at indføre et totalt forbud mod private,
>motoriserede transportmidler.

Se ovenfor.

> [...]

Se ovenfor.

>Det burde være den ultimative garanti for,
>at ingen 16-21 årige finder dette land værd at bevare.

SÅ det du siger er at det der gør dette land værd at bevare er at
ingen behøver at overholde de love der nu engang er..

Du passer lige på profilen på sådan en forkælet snotunge der har haft
alt for bløde forældre der har ladet dig gøre hvad der passer dig og
nu er totalt udenfor pædagogisk rækkevidde og tror at samfundet også
bare syntes det er ok at du gør som det passer dig..

Men allright, lovene er til for at blive brudt, jeg tror jeg kunne få
lyst til at køre markræs i din baghave og jeg skider jo på
loven...(Eller skal loven gælde når det er til din fordel men ikke din
bagdel ?)

Henrik

Fra : Jante

Dato : 21-03-04 02:22

> [...]
> (Fordi du ikke har fattet at det altså er fordi det er ULOVLIGT at
> politiet har nakket dit tun) så skal du ud og købe et nyt tun..

Nu kører jeg ikke knallert mere, så det bliver nok lidt svært...

> Efter de nye regler er det meget nemmere, har du tunet din knallert
> mister du knallerten og mister retten til at erhverve kørekort indtil
> det 21 fyldte år..

Hvorfor insisterer du på at blande begreberne,
det er da stadig at rette smed for bager.

> Den regel er sgu da noget nemmere at overskue både for politi og ham
> på raketten..

Det tror jeg ikke; når man er 16 rækker ens tidshorisont ikke langt frem.

> ... jeg vil æde min hat på at der ville blive færre
> knallerter der er voldtunet og at der ville blive markant færre uheld
> med dem hvis reglerne blev som jeg har foreslået..

Det tror jeg simpelthen ikke på - baseret på min erfaring!

> SÅ det du siger er at det der gør dette land værd at bevare er at
> ingen behøver at overholde de love der nu engang er..

Nej, tværtimod, jeg siger, at vi bør afskaffe/erstatte lovgivning, som
ingen finder værd at overholde, fordi ingen kan se fornuften i dem!

> [...]
> nu er totalt udenfor pædagogisk rækkevidde og tror at samfundet også
> bare syntes det er ok at du gør som det passer dig..

Nu er du vist ude, hvor du ikke kan bunde - gå efter bolden i stedet.

> Men allright, lovene er til for at blive brudt,

Nej, lovene er/burde være til for at blive efterlevet, men det kræver,
at der er så meget fornuft i dem, at de bliver forstået!

> jeg tror jeg kunne få lyst til at køre markræs i din baghave
> og jeg skider jo på loven...

Du skal være velkommen - der er masser af plads, og du
overtræder ikke en eneste lov ved at gøre det

> (Eller skal loven gælde når det er til din fordel men ikke din bagdel ?)

Korrekt, love skal være til min - og alles - fordel;
lovgivning, som kun er til ulempe, bør afskaffes!

J.L

Fra : Henrik Madsen

Dato : 21-03-04 12:10

On Sun, 21 Mar 2004 02:21:35 +0100, "Jante" <jewil(REMOVE)@tiscali.dk>
wrote:

>Nu kører jeg ikke knallert mere, så det bliver nok lidt svært...

Hvada, har panserne taget den

>Hvorfor insisterer du på at blande begreberne,
>det er da stadig at rette smed for bager.

Hvorfor er det da det.. ??

hvis du kører spritkørsel kan panserne også tage dit kørekort og i
visse tilfælde din bil..

>Det tror jeg ikke; når man er 16 rækker ens tidshorisont ikke langt frem.

Måske ikke men jeg vil vædde på at det som mange 16 års knægte lever
og ånder for er at blive 18 og få pappet så hvis der er udsigt til at
de kan miste den rettighed og må se at kammyerne får det men de selv
må vente så tror jeg det vil have en ret kraftig pædagogisk virkning.

>Det tror jeg simpelthen ikke på - baseret på min erfaring!

Uden at du må hænge mig op på det så mener jeg at den udsendelse jeg
engang så fra sverige hvor de snakkede om de regler nævnte at antallet
af oluvlige knallerter i sverige var faldet drastisk dengang de
indførte reglen, netop fordi ingen ville risikere at kammyerne tog
kørekort og man selv måtte tage bussen..

>Nej, tværtimod, jeg siger, at vi bør afskaffe/erstatte lovgivning, som
>ingen finder værd at overholde, fordi ingen kan se fornuften i dem!

Det er jo så din påstand at ingen ser fornuften i at reglerne er
sådan, jeg kører selv knallert, har kørt Puch maxi indtil for ganske
nyligt og jeg syntes altså stadigvæk at 30 KM/T er udemærket for sådan
en fætter, desuden er det jo også et spørgsmål om hvor mange
kvæstede/dødsfald vi vil finde os i..

Med det du siger må man jo også konkludere at du syntes det ville være
fornuftigt at afskaffe fartbegrænsningerne for biler. De passer da
ihvertfald på dine kriterier..

1. Ingen finder fartbegrænsningerne værd at overholde, alle kører for
stærkt / kører efter hvad de selv syntes forholdene tillader.

2. Ingen kan se fornuften i at de kun må køre 110 på motorvejen. Prøv
at køre en tur på motorvejen i din bil og sæt hastigheden til 110,
selv gamle tanter overhaler dig..

>Nu er du vist ude, hvor du ikke kan bunde - gå efter bolden i stedet.

Tja, syntes bare du lød sådan. FOlk syntes som regel at lovene er
ok....så længe det ikke er noget der rammer dem selv..

>Nej, lovene er/burde være til for at blive efterlevet, men det kræver,
>at der er så meget fornuft i dem, at de bliver forstået!

Så med andre ord siger du at hvis du ikke syntes en lov er fornuftig
så gider du ikke overholde den..

Det er vist det der hedder anarki..

>Du skal være velkommen - der er masser af plads, og du
>overtræder ikke en eneste lov ved at gøre det

Potentielt gør jeg da...Du kan da ihvertfald melde mig for hærværk.

>Korrekt, love skal være til min - og alles - fordel;
>lovgivning, som kun er til ulempe, bør afskaffes!

Narkolovgivningen er til ulempe for narkomaner og pushere....afskaf
loven ???

Det jeg mener er at det er ikke altid at loven er lige logisk eller
lige nem at overholde men hvis vi skal have samfundet til at køre
rundt er vi nødt til at overholde gældende lovgivning og er vi så
uenige i den eller syntes vi den er dum jamen så må vi forsøge ad de
rette kanaler at påvirke dem der laver/ændrer lovene til at lave dem
om, hvis vi bare slår op i lovene og siger "Den lov gider jeg
overholde og den gider jeg ikke" så er det anarki der råder for så må
en voldtægtsforbryder jo også sige "Jeg syntes den lov der siger jeg
ikke kan bespringe en hvilken som helst kvinde uagtet at hun måske
siger nej er latterlig og den gider jeg ikke overholde."..

Henrik Madsen

Fra : Jante

Dato : 21-03-04 23:02

> Hvada, har panserne taget den

Nej.

> Hvorfor er det da det.. ??
>
> hvis du kører spritkørsel kan panserne også tage dit kørekort og i
> visse tilfælde din bil..

Hvis du kører spritkørsel _i bil_, ja. Du blander stadig tingene sammen.
Forbrydelse og straf skal relatere til hinanden. Du straffer jo heller ikke
cyklister, der konsekvent kører over for rødt lys, ved at fradømme dem
retten til at se tv, vel? (Man burde derimod kunne konfiskere deres cykler!)

> [...]
> de kan miste den rettighed og må se at kammyerne får det men de selv
> må vente så tror jeg det vil have en ret kraftig pædagogisk virkning.

Er du pædagog, siden du ikke kan lide børn?

> [...]
> indførte reglen, netop fordi ingen ville risikere at kammyerne tog
> kørekort og man selv måtte tage bussen..

Svenskerne har også for nylig offentliggjort en undersøgelse som -
modsat erfaringerne i resten af verden - påstår, at billister, der bruger
håndholdt telefon under kørslen, laver _færre_ ulykker... tro på dén.

Iøvrigt var det, fordi de samtidig lempede aldersgrænsen for at tage
'lille' mc-kørekort til 16 år, de oplevede den omtalte, positive effekt!

> Det er jo så din påstand at ingen ser fornuften i at reglerne er
> sådan, ...

Det kan du da ikke udlede af ovenstående?

> jeg kører selv knallert, har kørt Puch maxi indtil for ganske
> nyligt og jeg syntes altså stadigvæk at 30 KM/T er udemærket for sådan
> en fætter, ...

Ja, Puch Maxi'er burde forbydes...

> desuden er det jo også et spørgsmål om hvor mange
> kvæstede/dødsfald vi vil finde os i..

Så er der andre områder, vi burde beskæftige os med først -
fejlbehandling på vore sygehuse, f.eks...

> [...]
>
> 2. Ingen kan se fornuften i at de kun må køre 110 på motorvejen. Prøv
> at køre en tur på motorvejen i din bil og sæt hastigheden til 110,

LOL. Prøv nu at læse, hvad jeg skriver:
Umulige, urimelige, utidssvarende og uforståelige love duer ikke!
De bør i det mindste ændres/tilpasses/opdateres, så (flertallet af)
befolkningen kan forstå, og se fornuften og rimeligheden i dem, og
således, at de afspejler de faktiske forhold.
Som f.eks den vedtagne ændring af hastighedsbegrænsningen
på nogle motorvejsstrækninger til 130 km/t.
Og hvad er der egentlig galt i at tilpasse hastighedsgrænserne
til de faktiske (trafikale - _ikke_ politiske) forhold?

> FOlk syntes som regel at lovene er
> ok....så længe det ikke er noget der rammer dem selv..

Det er muligt, du har dén holdning - jeg har ikke.

> Så med andre ord siger du at hvis du ikke syntes en lov er fornuftig
> så gider du ikke overholde den..

Det skrev jeg netop _ikke_ - læs det en gang til, eller to.

> Potentielt gør jeg da...Du kan da ihvertfald melde mig for hærværk.

Nej da, ikke, når du er inviteret.

> Narkolovgivningen er til ulempe for narkomaner og pushere....afskaf
> loven ???

Jamen mand, du læser jo, som Lykk.... øøh, Fanden læser Biblen!

> [...]
> ... og er vi så uenige i den eller syntes vi den er dum jamen så må vi
> forsøge ad de rette kanaler at påvirke dem der laver/ændrer lovene

Tillykke, så har du jo alligevel fattet lidt af det!

Mvh.
J.L

Fra : Bo Andersen

Dato : 20-03-04 20:26

"Henrik Madsen" <hmadsen@fjernfoerst.vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> fleste nok tage et motorcykel kort eller købe en knaller 45 som jo
> uden modifikationer af nogen særlig art kører ca. 60 KM/T

Vi kan jo også dømme dem til 6 år i den elektriske stol hvis de
efterfølgende går over for rødt.

Sikke dog for en gang forbandet sludder

Bo

Fra : HpeA

Dato : 20-03-04 22:29

"Bo Andersen" skrev i en meddelelse >

> Vi kan jo også dømme dem til 6 år i den elektriske stol hvis de
> efterfølgende går over for rødt.
>
> Sikke dog for en gang forbandet sludder
>
> Bo

*Klask* VÅGN OP !

MVH

HP

Fra : Henrik Madsen

Dato : 21-03-04 00:26

On Sat, 20 Mar 2004 20:26:13 +0100, "Bo Andersen"
<bo@andersen.tdcadsl.dk> wrote:

>Vi kan jo også dømme dem til 6 år i den elektriske stol hvis de
>efterfølgende går over for rødt.
>
>Sikke dog for en gang forbandet sludder

Bare et vildt gæt...

Du er mellem 16 og 21 og kører på en voldtunet knallert som ville
falde ind under den regel jeg har opstillet..

Henrik Madsen

Fra : Bo Andersen

Dato : 21-03-04 11:10

> Bare et vildt gæt...
>
> Du er mellem 16 og 21 og kører på en voldtunet knallert som ville
> falde ind under den regel jeg har opstillet..
>
> Henrik Madsen

Ja, gætte kan du sgu heller ikke !

Bo

Fra : Henrik Madsen

Dato : 21-03-04 12:11

On Sun, 21 Mar 2004 11:10:24 +0100, "Bo Andersen"

>Ja, gætte kan du sgu heller ikke !

På hvilken måde ville den regel så påvirke dig siden du er så meget
imod den ???

Henrik

Fra : Bo Andersen

Dato : 21-03-04 15:08

> På hvilken måde ville den regel så påvirke dig siden du er så meget
> imod den ???
>
> Henrik

Hej Henrik,

FAKTA: Unge mennesker, både piger og drenge kører på tunede knallerter.
(sikkert også ældre, men lad os holde dem ude de næste par minutter)

Nu er det sådan at man ikke nødvendigvis selv behøver at blive ramt af en
regel/lov for at synes at den er mindre god/dårlig.

Min holdning er at man skal afkriminalisere så meget af alt det knallert-pis
som overhovedet muligt, DÉT behøver vist en forklaring :

Hvis man kigger på ulykkesstatistikken for 30-knallerter og 45-EU dimser, så
er det sådan at ulykkerne sker uanset om knallerterne er lovlige eller
ulovlige, derfor: hvorfor så ikke rette loven til så det bliver lovligt at
køre stærkere end de 30 km/45 km som det er nu, man kunne f.eks. samtidig
med det lave fører-uddannelsen til knallert om så det blev en rigtig
uddannelse på linie med det at tage kørekort.

FAKTA: Forsikringerne koster det som de koster fordi selskaberne har et
stort arbejde med at udbetale erstatninger for dem der kører lovligt og føre
retssager imod dem der kører ulovligt.

Det ville så også gøre det muligt at forsikre bæsterne, således at de ofre
som bliver tromlet over af en knallert kunne få en eller anden form for
erstatning og ikke som nu, hvor man skal en retsag igennem. Der sker typisk
det, som tingene er nu, at fors.selskabet udbetaler erstatning for ulykken
og derefter kræver føreren for beløbet. Som det er nu kan en typisk knægt
eller hans familie IKKE betale selskabet tilbage og derfor betaler vi andre
mere i forsikring.

Så er det at jeg mener: Giv de unge en rigtig køreruddannelse, gør det
lovligt at køre stærkere end 45 km/t, få plader på alle knallerter så der
ikke er nogen tvivl om det er en 30 eller 45 og gør det lovligt at køre 2 på
en ged da det jo sker hele tiden hvadenten det er lovligt eller ej.

Jeg har, i de sidste fem dage, måtte køre med min datter og tre andre fra
hendes knallerthold som lige er blevet seksten, på grund af at den
knallertkøreundervisning som de var blevet tilbudt ikke var en hujende skid
værd, og hvis det er ligesådan med resten så kan jeg godt forstå at der sker
mange uheld.

Nu ligger landet sådan at NU er jeg faktisk ligeglad med om hun kører 30
eller 60, fordi nu er hun klar over hvordan hun skal opføre sig i trafikken.

Håber at det forklarer lidt om min holdning.

Hilsen Bo

Fra : Hekto

Dato : 21-03-04 16:27

In article <405da1af$0$534$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
bo@andersen.tdcadsl.dk says...

> Min holdning er at man skal afkriminalisere så meget af alt det knallert-pis
> som overhovedet muligt, DÉT behøver vist en forklaring :

Det er ikke en kriminel handling, at køre på ulovlig knallert.
Det hører under færdselsloven.

> [...]
> med det lave fører-uddannelsen til knallert om så det blev en rigtig
> uddannelse på linie med det at tage kørekort.

Det ville ikke være en god idé at køre 45 på cykelstien. Skal de så ud
på vejen og køre? ... det vil ikke pynte på statistikken!

Uddennelse kan man ikke få for meget af; men der er også andet der er
'galt'.
De årgange der kører på knallert, er af hormonale årsager, forvirrede i
hovedet, og har derfor ikke den voksnes dømmekraft. Samfundet tager
normalt hensyn til dette, selv om det i nogle tilfælde har karrakter af
blødsødenhed. Nogen har fået den opfattelse, at de kan té sig som de
vil, uden konsekvenser, for derefter at opdage, at samfundet har en god
hukommelse, når de bliver lidt ældre.
Uanset hvad, får du ikke en 16-årig til at opføre sig som en ansvarlig
voksen. Du kan ikke appellere til at de skal tænke sig om, og derfor er
forbud og restriktioner ofte en farbar vej.

> [...]
> ikke er nogen tvivl om det er en 30 eller 45 og gør det lovligt at køre 2 på
> en ged da det jo sker hele tiden hvadenten det er lovligt eller ej.

Hvis du er gammel nok, kan du måske huske hvordan ulykkestallene f´r
til himmels, da 15-årige måtte køre på knallert? De fik hurtigt sat den
op til 16 år igen!

> [...]
> værd, og hvis det er ligesådan med resten så kan jeg godt forstå at der sker

Du har sikkert ret!

> Nu ligger landet sådan at NU er jeg faktisk ligeglad med om hun kører 30
> eller 60, fordi nu er hun klar over hvordan hun skal opføre sig i trafikken.

Den holdnig kan du så vente med at revidere, til hun har pløjet ½m
asfalt op med fortænderne!

Sagt temmelig direkte:
Har du overvejet hvem der skal tørre røv på hende resten af livet,
fordi hun ikke havde handsker på, da senerne blev slidt over med 60
km/t?????

Uddannelse eller ikke, så gælder naturlovene stadig. Hvad der går galt
ved 30 km/t, går ca. 4 gange så galt ved 60 km/t
Overtrædelse af naturlovene straffes på gerningsstedet, og der er ikke
noget med bøder til ½ pris!
Det enste uddannelsen kan hjælpe på, er at Darwin ikke tager så mange!
Det får ikke en 16-årig pubertetshjerne til at fungere rationelt.

Det der i bund og grund mangler, og det gælder også voksne, er steder
hvor man uden alt for stramme regler kan udleve sin trang til at bevise
at man er hurtigere end Schumacker! Støj og miljø-restriktioner gør det
umuligt at køre stærkt under sikre forhold. Til gengæld kan man så køre
og larme over det hele ... under usikre forhold.
Har man motorcykel, kan man f.eks. komme til at køre en hel dag på bane
.... i Sverige (forbuds-Sverige???) ... for en tudse.
Hvor ligger nærmeste motorbane i din nærhed?

Fra : Kim Larsen

Dato : 21-03-04 12:22

> Ah det bliver da en fornøjelse når knallert 30 skal til at ha'
nummerplader
> på.
>
> Anders

Nu er der kommet ret mange indlæg i tråden, og mange gode forslag, men jeg
savner i grunden modspil fra "knægtene" hvor vi ser de forsvarer deres gøren
og laden, hvor er i drenge, kom nu lad os høre fra jer !

Kim Larsen

Fra : Hekto

Dato : 21-03-04 12:43

In article <405d7ada$0$305$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, Nogo31
@hotmail.com says...
> Nu er der kommet ret mange indlæg i tråden, og mange gode forslag, men jeg
> savner i grunden modspil fra "knægtene" hvor vi ser de forsvarer deres gøren
> og laden, hvor er i drenge, kom nu lad os høre fra jer !

Det er jo bare sådan noget man SKAL gøre i den alder!
Problemet i dag er bare, at tunmed forholdsvis mange HK, er blevet
meget billige.
I gamle dage havde en Puch Standard ca. 2,5HK og det rakte til 55 km/t.
Så kunne man rode og regere, og måske hente en smule mere; men et
egentligt tun-sæt var noget af en investering, der typisk nærmede sig
knallertens indkøbspris.

Nu er det gået for vidt, og nogen slår proppen i flasken!

Fra : Anders Jensen

Dato : 21-03-04 17:49

"Kim Larsen" <Nogo31@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
gøren
> og laden, hvor er i drenge, kom nu lad os høre fra jer !

Ja jeg mangler også lidt saglig respons. ( undtagen Hekto )

MVH Anders

Fra : Hans-Jacob Møgelmose

Dato : 01-04-04 21:21

> [...]
gøren
> og laden, hvor er i drenge, kom nu lad os høre fra jer !

Efter at have brugt en halv time på at læse den ret indviklede tråd vil jeg
prøve at komme med lidt af mine synspunkter nu du så flinkt efterlyser dem..

1. Det at køre med plader rør mig ikke. Tyskland og Holland gør det feks.
allerede. Holland er begrænset til 50cc men de tuner sq stadig og tuner
faktisk mere/værre end os...

2. Hvis vi får plader på tror/ved jeg at der er mange der så tænker: Så
piller jeg pladerne af den og køber mere tun så den kører stærkere. Ved at
smide pladerne på vil det kun gøre at folk vil prøve endnu hårdere for at
undslippe ordensmagten.

3. Har det personligt sådan at hvis man tuner må man tage skraldet. Kan ik
huske hvem det var men tror nok 2 svinede os til og sagde vi bitchede og var
kede af det. Hvis man ik kan tage at bive "taget" skal man sq lade være med
at udsætte sig for den fare.

4. IMO så fjern dog 30'erne. Fjern 2 ugers kursus på ungdomsskolen. Fjern en
test hvor folk der har 15 fejl ud af 19 mulige får pappet alligevel (en fra
min parallel klasse (dum blondine :D ) fik det sq alligevel). Fjern EU45 og
istedet lav et rigtigt kørekort. Og det skal være magen til andre kørekort.
Så er problemet med Billed-ID også ude af verden. Kørekortet skal helt op på
højde med alm. kørekort med henhold til stramninger osv. Og fjern så de
klamme begrænsninger og lad folk køre afdroslet!

5. Et slemt problem tror jeg at det er for let at købe sig til fart. Jeg
kender alt for mange der bare smider under 500kr ved forhandleren og vupti
så er ringene væk. Hvis man ikke selv ligger i sit eget sved og bakser,
pudser og polerer i timevis så betyder "kræfterne" ingenting. Jeg passer
MEGET på min scooter og min motor. Måske fordi jeg selv har lavet ALT på den
og er stolt af det. For mig er det hverken et transportmiddel eller noget
man blærer og tyranniserer på. Det er en hobby man tager med til træf og
kører ture på i godt vejr og nyder duften af 2takter når man bremser hårdt
ned efter mange omdr. osv.

Håber at det var bare lidt af det modspil du efterlyste.

Mvh.
Hans-Jacob -der har haft sin scooter presset på 100+ iflg. Bilspeedo