Carport
Fra : Maj-Britt Andersen &~

Dato : 18-03-04 15:30

Hej

Jeg har planer om at bygge en carport på 6 x 6 m uden stolper i midten. Er
der nogle der kan sige hvilke dimensioner jeg skal bruge til stolper, rem
spær osv. ? evt. nogle der også har en tegning over sådan en carport.

mvh Bo Alsen

Fra : Carsten

Dato : 18-03-04 16:59

Hej Bo
prøv at kikke på http://www.trae.dk/ under Link Litteratur
der er en henvisning til en bog der heder "TRÆ 28: Træspærfag"
/Carsten

Fra : TG4600

Dato : 19-03-04 07:32

"Maj-Britt Andersen & Bo Alsen" <alsen@saknet.dk> wrote in message
> [...]
> der nogle der kan sige hvilke dimensioner jeg skal bruge til stolper, rem
> spær osv. ? evt. nogle der også har en tegning over sådan en carport.

Jeg er pt. i gang med at rejse en carport på 6x8 m, inkl. skur på 6x3 m, og
den er også uden stolpe i midten, så det ligner jo dine mål.

Mine stolper er 125x125 mm, der på er der lagt remme 45x195 mm og derpå
spær-træ også 45x195 mm med en afstand på 600 mm. Min carport er leveret som
en selvbyg løsning fra Værebro Tømmerhandel. Hvis du bestiller et tilbud
der, får du også en tegning/skitse, som du kan bruge ved anmeldelse hos
kommunen.

Dette er beregnet for et let tag, Sunlux 1200, hvis du skal have et
kraftigere tag, tør jeg ikke gætte på dimesioner.

Prøv at kigge på f.eks.:
http://www.j-a.dk/carporte/fra/frameset-ca.html eller
http://www.vaerebro.dk/quick.htm