Hvor er baggrunden
Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 18-03-04 15:13

Hej NG

På denne side: www.hjemmesideskolen.dk/html/testsider/fixed.asp kan jeg ikke
få topbaren til at vise det ønskede baggrundsbillede
www.hjemmesideskolen.dk/images/top.gif

Jeg har simpelthen stirret mig blind på problemet. Css ligger her:
www.hjemmesideskolen.dk/html/testsider/fix.css

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Anders Thorsen Holm

Dato : 18-03-04 16:05

Erik Ginnerskov wrote:

> På denne side: www.hjemmesideskolen.dk/html/testsider/fixed.asp
> kan jeg ikke få topbaren til at vise det ønskede baggrundsbillede

Har du prøvet at angive width for #top? Det er absolut positioneret,
har ikke noget indhold (udover en  ) og burde således ikke pr.
defualt have 100% bredde(?). Jeg forestiller mig, det lige nu er smalt
og skjuler sig bag menuen.

--
Anders Thorsen Holm | http://www.daimi.au.dk/~zoolook/

Overvejer du at købe en DVD-afspiller? Så hold dig fra Fona!
Læs hvorfor: http://www.daimi.au.dk/~zoolook/fona/

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 18-03-04 16:17

Anders Thorsen Holm skrev:

> Har du prøvet at angive width for #top? Det er absolut
> positioneret, har ikke noget indhold (udover en  ) og
> burde således ikke pr. defualt have 100% bredde(?).

Netop. DOM Inspector viser den som en smal stribe yderst til
venstre. Sætter om width: 100% fylder den siden ud i bredden.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 18-03-04 21:08

"Jens Gyldenkærne Clausen" <jens@gyros.invalid> skrev

> Netop. DOM Inspector viser den som en smal stribe yderst til
> venstre. Sætter om width: 100% fylder den siden ud i bredden.

Bingo. Tak til Jens, Anders og Knud

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 18-03-04 16:18

Anders Thorsen Holm <zoolook@daimi.au.invalid> skrev :

> [...]
>har ikke noget indhold (udover en &nbsp;) og burde således ikke pr.
>defualt have 100% bredde(?). Jeg forestiller mig, det lige nu er smalt

Du var lige lidt for hurtig

Lige netop årsagen.
--
Knud

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 18-03-04 21:40

"Erik Ginnerskov" <egin@spam.invalid> skrev

> På denne side: www.hjemmesideskolen.dk/html/testsider/fixed.asp

[snip]

> Css ligger her: www.hjemmesideskolen.dk/html/testsider/fix.css

Tillægsspørgsmål: Hvordan kan jeg skjule footer for IE?

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Anders Thorsen Holm

Dato : 18-03-04 22:13

Erik Ginnerskov wrote:

> Tillægsspørgsmål: Hvordan kan jeg skjule footer for IE?

Måske således:

/* Skjul for IE. */
#footer {
   display: none;
}

/* Vis for øvrige. */
html>body #footer {
   display: block;
}

Enten det, eller med conditional comments til at importere et style
sheet specielt for IE.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 18-03-04 22:44

"Anders Thorsen Holm" <zoolook@daimi.au.invalid> skrev