Kædebreve... Modangreb!
Fra : Johan

Dato : 18-03-04 14:05

Ved ikke om det er dem bedste gruppe at bruge, men:

Jeg har igen fået et kædebrev, vedhæftet en helvedes masse mailadresser, som
lige er klar til misbrug (spam). Jeg har forsøgt at sende opdragende mails
til de piger, som er værst til at sende kædebreve og virus, men det er lidt
som at slå i en dyne.

Er der nogen, som vil være med til at organiseret og opdragende kædebrev?
Ideen er, at skrive om hvordan man bør forholde sig til mails fra folk man
ikke kender, kædebreve med vedhæftede adresser, og hvad der nu ellers kunne
lette livet for os, som modtager mails fra dem. Og så pisken/guleroden
"vinde-i-lotto/pest+colera+kyssesyge+vuggedød"
Selv er jeg ikke den store haj til pc'er, men hvis jeg nu skriver en klade,
kan jeg så få noget respons og råd fra nogen herinde? Synes selv det er en
fantastisk idé.

Mvh Johan

Fra : H.S.

Dato : 18-03-04 14:30

"Johan" <dsl130739@vip.cybercity.SLETTESdk> skrev i en meddelelse
> [...]
> lige er klar til misbrug (spam). Jeg har forsøgt at sende opdragende mails
> til de piger, som er værst til at sende kædebreve og virus, men det er

Har jeg misforstået dig, eller ønsker du at spamme andre ?

Fra : Johan

Dato : 18-03-04 14:33

"H.S." <public@tele2adslSPAM.dk> wrote in message
> "Johan" <dsl130739@vip.cybercity.SLETTESdk> skrev i en meddelelse

> som
> lidt
> >
> Har jeg misforstået dig, eller ønsker du at spamme andre ?

Det må man sige. Målet der helliger midlet. Men giv mig bare noget feed
back: Synes du det er en forkastelig idé, og har du allerede xpostet til
dk.videnskab.jura, eller er ideen spiselig?

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 18-03-04 17:58

Johan skrev:

>Det må man sige.

Du må jo have slugt søm.

--
Bertel

Fra : Christian

Dato : 18-03-04 15:05

http://www.breakthechain.org/

>Ideen er, at skrive om hvordan man bør forholde sig til mails fra folk man
>ikke kender, kædebreve med vedhæftede adresser, og hvad der nu ellers kunne
>lette livet for os

http://hs235.dk/site/text/2003/04/Jacob_Trier-Bryd_Kaeden

/Christian

Fra : Kasper Dupont

Dato : 18-03-04 15:48

Christian wrote:

> http://www.breakthechain.org/

Så længe siden misbruger javascript på den måde
vil jeg ikke sende linket til nogen.

> http://hs235.dk/site/text/2003/04/Jacob_Trier-Bryd_Kaeden

Den artikel er glimrende. Det link vil jeg gemme,
og håbe jeg kan huske det, næste gang jeg modtager
et kædebrev.

/* Would you like fries with that? */

Fra : Johan

Dato : 19-03-04 12:41

"Christian" <christian@fabel.dk> wrote in message

> http://www.breakthechain.org/

> http://hs235.dk/site/text/2003/04/Jacob_Trier-Bryd_Kaeden

Tak for link'ene, rart at se, at jeg ikke er den eneste, som er blevet
så irriteret, at jeg har ønsket at reagere på det.

Mvh Johan