45 spørgsmål...
Fra : Jonas Hildebrandt

Dato : 18-03-04 11:39

Hej

Jeg overvejer at skifte min 30 ud med en 45... men jeg har kigget mig
lidt omkring, og der er noget jeg lige skal have på det rene.

1. Blindrør findes også på 45ere?? Jeg troede kun det var et fænomen man
fandt på 30.?!?

På min 30 har jeg monteret en cykelcomputer, og denne kommer sjældent
over 35-35 km/t... Jeg har bare fjernet ringen så motoren tager færre
omdrejninger. Der er stadigt et kæmpe blindrør på min udstødning.

Faktisk har jeg 12 grams ruller i min variator.. det har taget en smule
optræk, men kors hvor den bare "flyder" afsted - og jo den er 100%
original ellers.

2. En 45 kører af natur en 47-49 km/t regner jeg med. Hvis man bare
fjerner ringen/kransen (peugeot) i varioen og lader eventuelle andre
begrænsninger sidde, kan jeg så forvente 55 km/t ... relle km/t altså?

3. Jeg er p.t. splittet mellem en PGO BigMax og en Peugeot Buxy, Buxy'en
pga anmeldelsen på www.45scooter.dk .. BigMax pga en arbejdskollega.

Hvad siger de kloge høveder herinde?

Hilsener
Jonas

Fra : Hekto

Dato : 18-03-04 12:07

In article <Xns94B07674E7288Jonashildebrandt@212.242.40.196>,
jonas@detfårduikkeatvide.dk says...
> 2. En 45 kører af natur en 47-49 km/t regner jeg med. Hvis man bare
> fjerner ringen/kransen (peugeot) i varioen og lader eventuelle andre
> begrænsninger sidde, kan jeg så forvente 55 km/t ... relle km/t altså?

Nærmere 60-65 reelle km/t og + 5-10 km/t hvis ressonansrøret også
lukkes.
--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verrein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
semi-rockets ... no thanks!

Fra : Jonas Hildebrandt

Dato : 18-03-04 13:02

60 er fint for mig, og så er det ikke synligt

Men f.eks Technigas Basic (hvalpotten) er der intet resonansrør på, og det
er en godkendt 45 km/t udstødning... hvad er begrænsningen i den så?

Ved du forresten om der er blindrør på en BigMax?

/Jonas

Hekto <urxgb@urxgb.qxROT-13> wrote in news:MPG.1ac3a160c2ce09d8989ae6
@news.cybercity.dk:

Fra : Hekto

Dato : 18-03-04 17:42

In article <Xns94B084A2C3F4BJonashildebrandt@212.242.40.196>,
jonas@detfårduikkeatvide.dk says...
> Men f.eks Technigas Basic (hvalpotten) er der intet resonansrør på, og det
> er en godkendt 45 km/t udstødning... hvad er begrænsningen i den så?

Hvis du prøver at kigge de andre tråde igennem, vil du opdage, at det
nok kun er originalen, der er godkendt.

> Ved du forresten om der er blindrør på en BigMax?

Aner det ikke.

Fra : Henrik Madsen

Dato : 18-03-04 17:52

On Thu, 18 Mar 2004 17:42:10 +0100, Hekto <urxgb@urxgb.qxROT-13>
wrote:

>In article <Xns94B084A2C3F4BJonashildebrandt@212.242.40.196>,
>jonas@detfårduikkeatvide.dk says...
>
>Hvis du prøver at kigge de andre tråde igennem, vil du opdage, at det
>nok kun er originalen, der er godkendt.

Hvis det er tilfældet så har THansen da et problem.

De skriver ved alle de Technigas udstødninger jeg har set at de er
godkendt til knallert 45 brug..

Hvis det er løgn så burde de da ha' med grovfilen..

Henrik Madsen