Spørgsmål om svind i virksomhed igen
Fra : Kim M.

Dato : 18-03-04 10:53

Hej

Som jeg før har skrevet, har en bekendt problemer med svind i sin virksomhed
og tror det er nogle af medarbejderne, men han har ikke noget bevis. Han vil
nu sætte overvågning op, selvfølgelig varsler han det. Men en anden ting,
kan han melde de mistænkte til politiet, hvorefter de så kan få en
ransagningskendelse og kigge efter i deres bolig om de har nogle varer som
tilhører ham?? Eller skal der foreligge noget mere konkret??

mvh

Kim

Fra : Martin / Fårevejle

Dato : 18-03-04 12:11

"Kim M." <khm@nospamindbakke.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ransagningskendelse og kigge efter i deres bolig om de har nogle varer som
> tilhører ham?? Eller skal der foreligge noget mere konkret??

Ja det er sgu noget af det værste på en arbejdsplads. Forholdet vil jo under
alle omstændigheder blive ødelagt. Når nu der bliver sat overvågning op så
tror jeg ikke at der er andet at gøre end at holde nøje øje og finde
snyderne og knalde dem der. Jeg ved ikke om det kan politianmeldes men
bliver bare 1 fanget på video eller fersk gerning ja så kan personen
bortvises fra arbejdspladsen på stedet.

At melde folk til politiet i flæng kan blive alt-ødelæggende - også for
virksomheden selv. Hvis du fx anmelder 10 mistænkte og der reelt kun er 2
syndere hvad tror du så de sidste 8 vil tænke om virksomheden fremover?

Fra : Per Christoffersen

Dato : 18-03-04 12:22

> [...]
> ransagningskendelse og kigge efter i deres bolig om de har nogle varer som
> tilhører ham?? Eller skal der foreligge noget mere konkret??

Prøv at læse tråden 'Ransagningskendelse' der startede 15/3. Der er de
nærmere regler for en ransagningskendelse beskrevet.

/Per