Forsikring og eftermonteret turbo
Fra : Jogster

Dato : 18-03-04 10:08

Hejsan... Hva siger forsikringen til af man får eftermonteret en turbo og
man kører i smader og evt. total skader sin bil??? dækker de så stadigvæk??
eller skal den så være væk når de kommer forbi og kigger på den??

Fra : Roberto Saldo

Dato : 18-03-04 10:17

Jogster wrote:
> Hejsan... Hva siger forsikringen til af man får eftermonteret en turbo og
> man kører i smader og evt. total skader sin bil??? dækker de så stadigvæk??
> eller skal den så være væk når de kommer forbi og kigger på den??

Du skal naturligvis fortælle dem at den er monteret.

--
Roberto Saldo

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 18-03-04 11:04

"Jogster" <_fjerndether_Jogster@mail.dk> wrote in message
> [...]
stadigvæk??
> eller skal den så være væk når de kommer forbi og kigger på den??

Fælden smækker vist først for alvor hvis de kan påvise at det var turboen
der indirekte var skyld i uheldet - så kan det gå hen og blive meget meget
dyrt hvis de kommer og krasser penge ind ved dig bagefter uheldet.

Hvis du har kasko står der med garenti i din police at kaskoen ikke dækker
hvis den ikke kan synes med det ->en taksator er jo ikke dum så han vil med
stor sandsynlighed spotte turbo med det samme og det er tvivlsomt om du får
penge.

--
/Dennis
Pug 106GTI

Fra : Ukendt

Dato : 19-03-04 10:08

> [...]
med
> stor sandsynlighed spotte turbo med det samme og det er tvivlsomt om du

pjat
Min Sierra havde eftermonteret Turbo og brændt op. Da jeg skulle have penge
kunne jeg kun få hvad en tilsvarende UDEN tubo kostede, men på INTET
tidspunkt var der tale om at de IKKE ville dække.
De påstod at jeg ikke havde oplyst fra starten at den var med turbo så jeg
fik også kun hvad en uden turbo kostede, men det gav da 65.000 Kr alligevel.

--
Tom

Fra : Roberto Saldo

Dato : 19-03-04 10:11

Tom wrote:

> [...]
> fik også kun hvad en uden turbo kostede, men det gav da 65.000 Kr alligevel.

Så skulle den Sierra vist også være betalt :)
Du må da ha pruttet livet ud af dem.

--
Roberto Saldo

Fra : Ukendt

Dato : 19-03-04 10:19

> Så skulle den Sierra vist også være betalt :)
> Du må da ha pruttet livet ud af dem.

Jeg gav da 85.000 Kr for den 1 år og 4 måneder tidl.
Men han startede med at ville give 40.000 så der skulle en del "skænderier"
til før vi kunne enes.
Jeg følte mig stadig r*vrendt fordi jeg HAVDE oplyst om at den var med
turbo.

--
Tom

Fra : Roberto Saldo

Dato : 19-03-04 10:25

Tom wrote:

> [...]
> til før vi kunne enes.
> Jeg følte mig stadig r*vrendt fordi jeg HAVDE oplyst om at den var med

Det kan jeg godt forstå, men det ville være lidt overkill at få det
trykt i Statstidende :) Et anbefalet brev burde kunne gøre det.

Desværre kan man ikke stole på folk mere - meget trist.

--
Roberto Saldo