Ristaffel
Fra : Kristina Søndergaard

Dato : 18-03-04 09:52

Den kræsne og vanskeligee svigerfamilie kommer til middag i næste uge, og
efter lang tids grublerier er jeg kommet frem til, at ristaffel må være
sagen at servere. Denne ret kan nemlig både tilgodese dem, der ikke kan
fordrage grønsager og hvidløg (jamen, det er frygteligt!) - de kan bare
nøjes med kød, sovs og ris, men samtidig også være lidt lækker for os, der
spiser alt, da tilbehøret i de små skåle jo bare kan gøres ekstra lækkert og
spændende.

Men er der nogen, der ligger inde med en afprøvet og god, traditionel
opskrift uden diverse eksotiske ingredienser? Normalt ville det ikke være et
problem at lave en lækker karryret, men i dette tilfælde er jeg jo lidt
hæmmet... Og jeg gider simpelthen ikke blæse på deres kræsenhed og lave mad
efter mit eget hoved - der er ikke noget værre end at have stået og
tilberedt raffineret og lækker mad, som ingen gider spise!

På forhånd tak
Kristina c",)

Fra : Ian Matheson

Dato : 18-03-04 16:29

Ristaffel - nogen kræsen - no problem

Når jeg laver ristaffel køber jeg svinemørbrad, som jeg pudser af, skærer ud
i småstykker og rister på panden. Og bacontern og er også godt. Karrysovs,
og måske en paprikasovs, hvis de ikke kan lide karry.

Og så bare alt det tilbehør man kan finde på/få fat på. Senest jeg lavede
det, havde jeg hele milde pepperonis til, de røg hele bundet.

PS Husk at være på mærkerne, når du rister kokos - det går stærkt
"Kristina Søndergaard" <Kristina_Sondergaard@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:40596338$0$497$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...