Nybegynder - brug for hjælp!!
Fra : Tonni Schmücker

Dato : 15-12-00 18:59

Hej NG ...

Ja, jeg har jo et lille problem som jeg håber i kan hjælp mig med at løse

i min bog, har jeg nogle opgaver, hvor en af opgaverne lyder (det er om
overloading):

Skriv et program der har tre metoder for subtraktion. Hvis programmet får
argumenter af typen int, skal det subtrahere to interne integer's. Hvis
programmet modtager argumenter af typen float, skal det i stedet subtrahere
to interne float's. Hvis programmet modtager argumenter af typen double,
skal det subtrahere to interne doubles's. metoden sub skal overloades til at
håndtere dette. resultatet udskrives på skærmen.

Jeg har lavet et program, men jeg tror ikke at jeg fik det lavet som opgaven
lød.
Jeg tror at meningen er at den selv genkender argumenterne, som værende
enten int, float eller double ... men så er jeg LOST ..... min kode følger
her:

på forhånd tak for hjælpen.

Tonni Schmücker
public class sub

{
private static void sub(int a, int b)
{
System.out.println("Subtration af heltallene er : " + (a - b));
}

private static void sub(float a, float b)
{
System.out.println("Subtration af float tallene er : " + (a-b));
}

private static void sub(double a, double b)
{
System.out.println("Subtration af double tallene er: " + (a-b));
}

public static void main(String args[])
{
int a = 10;
int b = 3;
sub(a,b);

float c = 123;
float d = 111;
sub(c,d);

double e = 1232.234;
double f = 1432.342;
sub(e,f);

}
}

Fra : Frederik Hansen

Dato : 15-12-00 20:33

Hejsa

> Jeg har lavet et program, men jeg tror ikke at jeg fik det lavet som opgaven
> lød.

Jeg forstår ikke helt hvad der menes med to interne variabler, for hvad
sjovt er der i det. Hvor om ting er, så har du i hvert fald brugt
"method overload", som jo er ens methode navne, hvor den eneste forskel
er antallet af parameter, eller deres typer.

Og du skriver jo "sub" uanset om du regner på doubles eller ints.

--
Venlig hilsen

Frederik Hansen

Sun Certified Programmer