Carina-E produceret i England eller Japan
Fra : Roberto Saldo

Dato : 18-03-04 08:33

Kik på stelnummeret på bilen.
Står der JT- Er bilen fremstillet i Japan.
Står der SB- Så er bilen fremstillet i Storbritanien.

--
Roberto Saldo

Fra : Peter Schroeder

Dato : 18-03-04 10:59

"Roberto Saldo" skrev
> Kik på stelnummeret på bilen.
> Står der JT- Er bilen fremstillet i Japan.
> Står der SB- Så er bilen fremstillet i Storbritanien.

Tja... ifølge Toyota står E'et for Europa.
Så hvis den hedder E, burde den vel være fra Europa?

Peter Schrøder
peterschATvip.cybercity.dk
replace AT with @ to reply

Fra : Henrik B.

Dato : 18-03-04 12:37

Peter Schroeder wrote:
:: "Roberto Saldo" skrev
::: Kik på stelnummeret på bilen.
::: Står der JT- Er bilen fremstillet i Japan.
::: Står der SB- Så er bilen fremstillet i Storbritanien.
::
:: Tja... ifølge Toyota står E'et for Europa.
:: Så hvis den hedder E, burde den vel være fra Europa?

Så er de nogle fjolser. Gør som Roberto fortæller - tjek stelnummeret.

M.v.h.

Fra : Thomas Johansen

Dato : 18-03-04 13:23

> Tja... ifølge Toyota står E'et for Europa.
> Så hvis den hedder E, burde den vel være fra Europa?

Ja... Modellen er til Europa. Derfor kan den vel stadig være produceret i
Japan.

Mener at 92-93 modelerne er japanske, resten er fra GB

Fra : ham

Dato : 18-03-04 14:00

"Thomas Johansen" <tjo[NO SPAM]@hehe.com> skrev i en meddelelse

> Ja... Modellen er til Europa. Derfor kan den vel stadig være produceret i
> Japan.
>
> Mener at 92-93 modelerne er japanske, resten er fra GB

Jeg spurgte på et tidspunkt ved Toyota om noget med bærearme på min Carina E
stc. der sagde de jeg skulle være glad for det var en stc. for de var alle
lavet i Japan.

Fra : Thomas Johansen

Dato : 18-03-04 15:09

> Jeg spurgte på et tidspunkt ved Toyota om noget med bærearme på min Carina
> stc. der sagde de jeg skulle være glad for det var en stc. for de var alle
> lavet i Japan.

Ok.. Synes dog det lyder mærkeligt at man producere 4 og 5 dørs i England,
for så at lave st. car i Japan og sende dem her over. Lyder rent logistik
mæssigt forkert.

Men det passer vel hvis Toyota har sagt det.

Thomas

Fra : Roberto Saldo

Dato : 18-03-04 16:10

Thomas Johansen wrote:

> Ok.. Synes dog det lyder mærkeligt at man producere 4 og 5 dørs i England,
> for så at lave st. car i Japan og sende dem her over. Lyder rent logistik
> mæssigt forkert.

Så slemme kan de heller ikke være på trods af at de er samlet i England.

--
Roberto Saldo

Fra : Lars

Dato : 18-03-04 16:38

> Så slemme kan de heller ikke være på trods af at de er samlet i England.
>

> --
> Roberto Saldo

Næeh det vil jeg nu heller ikke mene de er,
jeg har haft min i 2 år nu den er produceret i GB
den virker stadig perfekt, der er ikke en ting der ikke virker.

Mvh Lars

Fra : Peter C:\\>

Dato : 18-03-04 17:08

"Lars" <l-poulseN@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Næeh det vil jeg nu heller ikke mene de er,
> jeg har haft min i 2 år nu den er produceret i GB
> den virker stadig perfekt, der er ikke en ting der ikke virker.

Rygterne siger at englænderne havde problemer med kvaliteten i starten, og
at man på de tidlige årgange er bedre tjent med en Japaner.
Efterhånden som niveauet kom op på Toyota-standard i England, har
forskellene udjævnet sig.

Jeg har det "first hand" fra en kammerat der var Toyota-mekaniker på det
tidspunkt

MVH Peter C:\

Fra : Henrik B.

Dato : 18-03-04 17:31

[...]

Korrekt. Der blev først rettet op på den lavere kvalitet, da Toyota indsatte
en japansk ledelse på den engelske fabrik. Desuden er de engelsk producerede
CarinaE mere tilbøjelige til at ruste.

M.v.h.

Fra : Roberto Saldo

Dato : 18-03-04 18:00

Henrik B. wrote:
> [...]
> en japansk ledelse på den engelske fabrik. Desuden er de engelsk producerede

Tja det vil tiden vise.
Min er lavet i GB i slutningen af 96 og den er da ikke plettet endnu ;)

Mvh
Roberto

Fra : Ove Jakobsen

Dato : 18-03-04 17:02

England,

stc. er lavet i japan. De har også en anden motor en de engelske. 1,6
learnburn
Den kunne også fåes i nogle af de sidste 5 dørs 106hk

Fra : Peter C:\\>

Dato : 18-03-04 17:10

> stc. er lavet i japan. De har også en anden motor en de engelske. 1,6
> learnburn
> Den kunne også fåes i nogle af de sidste 5 dørs 106hk

Er lean-burn motoren ikke 1,8 ?

MVH Peter C:\

Fra : Thomas Johansen

Dato : 19-03-04 08:31

> stc. er lavet i japan. De har også en anden motor en de engelske. 1,6
> learnburn
> Den kunne også fåes i nogle af de sidste 5 dørs 106hk

learnburn motoren stinker... og en den største fejl de har lavet. Den er så
f... irreterende at køre med.

Fra : Roberto Saldo

Dato : 19-03-04 08:34

Thomas Johansen wrote:

> learnburn motoren stinker... og en den største fejl de har lavet. Den er så
> f... irreterende at køre med.

Ja det er jo nok ikke meget af en racer.
Det virker ikke som om der er stort held med sådan noget magert noget.

--
Roberto Saldo

Fra : Henrik B.

Dato : 19-03-04 12:38

Thomas Johansen wrote:
::: stc. er lavet i japan. De har også en anden motor en de engelske.
::: 1,6 learnburn
::: Den kunne også fåes i nogle af de sidste 5 dørs 106hk
:::
:: learnburn motoren stinker... og en den største fejl de har lavet.
:: Den er så f... irreterende at køre med.

Det var kun i begyndelsen. Den 1,8-liters Leanburn man benytter i dag er der
ingen problemer med at køre.

M.v.h.

Fra : Thomas Johansen

Dato : 19-03-04 12:47

> Det var kun i begyndelsen. Den 1,8-liters Leanburn man benytter i dag er
der
> ingen problemer med at køre.

Man benytter ikke Carina mere idag. Idag har man VVT-i motor som benyttes af
modellen Avensis. Desuden er en VVT-i ikke en leanburn motor.

Fra : ham

Dato : 18-03-04 17:55

"Roberto Saldo" <rs@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
Carina

England,

> Så slemme kan de heller ikke være på trods af at de er samlet i England.

Næ det er de vel heller ikke, det var fordi jeg spurgte om min havde fået
skiftet bærearme på garantien, for jeg kender flere der har fået dem
skiftet, men det skulle de ikke på en Japaner, og der var flere af de fejl
der var på englændere der ikke var på japanerne.