trailer fra tyskland?
Fra : b.lind

Dato : 18-03-04 08:03

1 - Er der nogen herinde der ved om der er problemer forbundet med at
importere en brugt trailer fra tyskland???
2 - Skal der betales reg. afgift ligesom på biler og mc?
3 - Skal den synes i DK?

4 - Hvad med elstik (fra trailer til bil) og trailerkobling - passer de på
en DK bil?

Mvh B.L

Fra : Brian Sørup

Dato : 18-03-04 08:27

"b.lind" <b_lind@post5.tele.dk> skrev i en meddelelse
> 1 - Er der nogen herinde der ved om der er problemer forbundet med at
> importere en brugt trailer fra tyskland???
Ingen problem

> 2 - Skal der betales reg. afgift ligesom på biler og mc?
Nope....

> 3 - Skal den synes i DK?
Jepz...

> 4 - Hvad med elstik (fra trailer til bil) og trailerkobling - passer
de på
> en DK bil?

Jepz - igen, ellers er det ikke det store problem at fixe.

Der er faktisk lidt forretning i at hente campingvogne syd for grænsen
pga. den tyske moms *kun* er på 16% mod DK's 25% - det giver en forskel
på ca. 10.000,- på en CV til 150.000,-
--
Brian Sørup
Ford Scorpio 2,9i Ghia St.Car

Fra : b.lind

Dato : 18-03-04 08:32

Hvad med hjemtransporten, den er så vidt jeg ved afmeldt i tyskland.

Mvh B.L

Fra : phk

Dato : 18-03-04 13:23

"b.lind" <b_lind@post5.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad med hjemtransporten, den er så vidt jeg ved afmeldt i tyskland.

Få ejeren til at leje prøveplader til dig. De gælder i 5 dage og kan smides
væk når du kommer hjem til Danmark. De gælder dog ikke i Danmark, så du skal
have danske prøveplader fra grænsen til hjem . Mine prøveplader kostede 64
Euro for de 5 dage.

Du skal sørge for at få det tyske Fahrzeugbrief, det skal bruges til syn og
er samtidig en garanti for at der ikke er restgæld i traileren (hvis det
skulle være aktuelt :))

--
Per, Esbjerg
der i tirsdags hentede Wohnwagen i Hannover på samme måde

Fra : Carsten Stage

Dato : 18-03-04 08:47

Brian Sørup wrote:

> Der er faktisk lidt forretning i at hente campingvogne syd for grænsen
> pga. den tyske moms *kun* er på 16% mod DK's 25% - det giver en
> forskel på ca. 10.000,- på en CV til 150.000,-

Det er langtfra nok - besparelsen er nærmere 25-30.000!

--
Med venlig hilsen,

Carsten Stage
Campinginteresseret? Se http://campingstuff.dk

Fra : Brian Sørup

Dato : 18-03-04 23:06

"Carsten Stage" <stage_nospam@fabel.dk> skrev i en meddelelse

> Det er langtfra nok - besparelsen er nærmere 25-30.000!

Bare af ren nysgerrighed :

Hvordan fremkommer den store besparelse ved en momsforskel på 9% ?
Eller er der andre faktorer der spiller ind ?
--
Brian Sørup
Ford Scorpio 2,9i Ghia St.Car

Fra : phk

Dato : 19-03-04 06:26

> grænsen

> Bare af ren nysgerrighed :
>
> Hvordan fremkommer den store besparelse ved en momsforskel på 9% ?
> Eller er der andre faktorer der spiller ind ?

- Forhandlernes fortjeneste herhjemme er en anden
- Forhandlernes udgifter til transport af CV til Danmark er større

--
Per, Esbjerg