Alger på fliser....
Fra : Birgitte Lorensen

Dato : 18-03-04 07:13

Hejsa igen....

Glemte lige at spørge om der er nogen der har et råd omkring alger...
Hvordan kan jeg få dem holdt væk (og nede) ???
Mine fliser bliver grønne - og det er ikke så nysseligt ;o/

Hygge fra Birgitte

Fra : Poppe \(2750\)

Dato : 18-03-04 21:29

højtryksrenser , evt blandedunk med klor i.
så er det væk som en mis

MVH
Christian Holst
slet "FJERNMIG" ved mails

Fra : Mogens

Dato : 18-03-04 21:40

On Thu, 18 Mar 2004 21:28:51 +0100, "Poppe \(2750\)"
<poppeFJERNMIG@easyfrag.dk> wrote:

>højtryksrenser , evt blandedunk med klor i.
>så er det væk som en mis

Ikke så smart hvis der er planter i nærheden
da klor er meget giftigt for dem.
Og med en højtryksrenser kan det jo ikke
undgåes at det sprøjter langt væk.

mvh Mogens

Fra : Poppe \(2750\)

Dato : 18-03-04 23:48

så dropper man bare kloren :)

strålen skulle være nok i sig selv, ellers har jeg da set at man i silvan
kan købe en børste til formålet(passer på højtryksrenseren) til den nette
sum af 350, ved dog ikke hvor god den er, men hvis der er nogen der har
erfaring med den må de gerne skrive , da jeg overvejer at anskaffe en sådan.

MVH
Christian Holst
slet "FJERNMIG" ved mails

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 19-03-04 14:50

I news:40593de6$0$288$edfadb0f@dread16.news.tele.dk <Birgitte Lorensen>
<blpre@paradis.dk> skrev:

> [...]
> Hvordan kan jeg få dem holdt væk (og nede) ???
> Mine fliser bliver grønne - og det er ikke så nysseligt ;o/

Klippet fra mit svar til KD:

Højtryksrenseren ødelægger overfladen på fliserne og gør dem mere
modtagelige i fremtiden.

De grå pletter er alger. Algerne skal bruge vand og lys for at kunne
gro. Fjern det ene og algerne dør. Dæk fliserne med 1 cm sand i 2 mdr.,
så er algerne væk. Sandet kan bare fejes ud i bedene når det har gjort
sin virkning.

mødes med en gunstig lejlighed....

Fra : Birgitte Lorensen

Dato : 19-03-04 16:31

"Carsten Finn Rasmussen" <cfr@c.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> mødes med en gunstig lejlighed....
>
> Jamen nu har jeg jo nogen alternativer... og til en fornuftig pris...
Så tusind tak for jeres gode råd....
Hygge fra Birgitte.