Audi 100 2.0 E Årgang 91
Fra : AcKBaR[KAC]

Dato : 17-03-04 22:59

Hej

Jeg har set mig lidt varm på en Audi 100 2.0 E fra 1991 med 80000 km.
på bagen. Det er en tysk import uden det store udstyr andet end ABS &
Serv. styring. Er der nogen som har erfaring med denne model her
tænker jeg på både gode og dårlige. Er det dumt at smide ca. 100K
efter sådan et dyr eller hyr?

Fra : Olesen

Dato : 17-03-04 23:05

"AcKBaR[KAC]" <remrem110@Hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Serv. styring. Er der nogen som har erfaring med denne model her
> tænker jeg på både gode og dårlige. Er det dumt at smide ca. 100K

1991'er ?

100.000 kroner for en 13 år gammel bil ?
Ok, 80.000 km. er jo næsten ingenting, godtnok
er det en audi, men 'kun' 2.0'er.

Synes altså 100.000,- er en pæn slat for så
gammel en vogn.

Fra : Thomas

Dato : 18-03-04 09:19

"AcKBaR[KAC]" <remrem110@Hotmail.com> wrote in message
> [...]
> Serv. styring. Er der nogen som har erfaring med denne model her
> tænker jeg på både gode og dårlige. Er det dumt at smide ca. 100K

Hej

Hvis det er den nye model er en 2,0 for lidt. Du skal minimum finde en 2,3
efter min mening. Fx vejer 2,3'eren 175 kg mere i den nye model end den
gamle. Det er vægten af 4 personer!!! men stadigvæk samme antal heste til at
slæbe det.

Mvh

Thomas

Fra : Hans Paulin

Dato : 18-03-04 09:58

Thomas skrev:

> Fx vejer 2,3'eren 175 kg mere i den nye
> model end den gamle. Det er vægten af 4 personer!!!

....43,75 kg. pr. mand - incl. tøj!?

....snakker vi om børn?

....eller er det bare mig, der vejer for meget!?
Hans: 93 kg. uden tøj

Fra : Roberto Saldo

Dato : 18-03-04 10:22

Hans Paulin wrote:

> ...43,75 kg. pr. mand - incl. tøj!?

Dværge måske.

> ...snakker vi om børn?
>
> ...eller er det bare mig, der vejer for meget!?

Lidt pundus må man vel ha lov at ha'.

--
Roberto Saldo (94kg fuldt påklædt, målt i elefanthuset i Kbh Zoo igår)

Fra : Thomas

Dato : 18-03-04 13:37

"Hans Paulin" <hans@it.dk> wrote in message

> ...43,75 kg. pr. mand - incl. tøj!?
>
> ...snakker vi om børn?
>
> ...eller er det bare mig, der vejer for meget!?
> --

Hehe du vejer sikkert for meget... Og ja jeg skrev da vist forkert (eller
regnede jeg forkert 2 mand så

Mvh

Thomas

Fra : Hans Paulin

Dato : 18-03-04 13:57

Thomas skrev:

> Hehe du vejer sikkert for meget...

LOL

> Og ja jeg skrev da vist forkert
> (eller regnede jeg forkert 2 mand så

....ja, så hjælper det (87,5 kg. pr. mand)
Hans

Fra : AcKBaR[KAC]

Dato : 18-03-04 17:27

Hej Thomas

Tak for dit svar - Problemer er bare at jeg har min bilforsikring
igennem mit firma og de vil ikke tage Audi 100 2.3 -> ind, samtidig er
jeg kørende konsulent og 2.3 er ikke kendt for at køre langt på
literen.

Til andre:

Er det korrekt at man skal passe meget på kilometertælleren på
importerede biler fra tyskland, da det skulle være en folksport
dernede at "stille lidt på uret" Er der nogen måder hvorpå man kan
tjek om antal kilometer er korrekt?

Mvh

Torben

Fra : Ukendt

Dato : 18-03-04 20:44

> [...]
> importerede biler fra tyskland, da det skulle være en folksport
> dernede at "stille lidt på uret" Er der nogen måder hvorpå man kan

Tjahh, der er ihvertilfælde mange "urmagere" der reklamere på nettet.

Tjek service bogen.
Hvis der er fuld service og det sidste er udført for nyligt ved et kilometer
tal der ligger tæt på det km-tælleren siger, er den sikkert OK.
Der er vitterligt tyskere der ikke køre ret mange kilometer, biler er jo
noget billigere, så det at være bilejer i tyskland er nok ikke lige så
behovsbetonet som i Danmark.

Hvis service bogen ikke forefindes eller ser "lumpen ud" f.eks at der
siderne med stelnummer og typebetegnelse mangler.
Ja så er der al mulig grund til at løbe skrigende bort.

Man kan også kigge efter slidtage, hvis interiøret f.eks gearknop, rat,
sæder og pedalgummi ser meget slidt ud, så er det nok også skummelt.

Claus Peteresen

http://vwfanatic.dk

=== Døden overhaler de hurtige ===

Fra : jan@stevns.net

Dato : 18-03-04 21:00

"Claus Petersen" <claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> skrev :

>Tjek service bogen.
>Hvis der er fuld service og det sidste er udført for nyligt ved et kilometer
>tal der ligger tæt på det km-tælleren siger, er den sikkert OK.

Man skulle nok også kigge lidt på de foregående eftersyn ;)

Fra : David Bjergsø

Dato : 18-03-04 15:19

> [...]
> Serv. styring. Er der nogen som har erfaring med denne model her
> tænker jeg på både gode og dårlige. Er det dumt at smide ca. 100K

Tjah... købsvurderingen på bilpriser.dk siger :

Fejlfristand kr 86.400
Over middel stand kr 84.200
Middel stand kr 82.100
Under middel stand kr 79.900

Også er det oven i købet på en 1992 model, så 100 af de store er nok lige i
overkanten .........

Ellers kan jeg kun tale varmt for Audi, har haft flere af slagsen, både 100
og 80´ere .... nemme at rep. hvis der sker noget...

/David

Fra : Snusken

Dato : 18-03-04 16:32

Ja, mange betaler 2/3 i skat sidst tjente og brugte biler koster 3 gange
end de værd .. Hmmm 1/3 gange 1/3 = 1/9, altså skal der tjenes ca. 9
gange den værdi bilen værd, hvilket medfører:

1. Bilen skal (halv-)gammel eller
2. Indtjeningen skal være virkelig høj for at et nyere og godt køretøj

mvh eric
------------------------

Fra : TDN

Dato : 18-03-04 22:34

> [...]
> Serv. styring. Er der nogen som har erfaring med denne model her
> tænker jeg på både gode og dårlige. Er det dumt at smide ca. 100K

Få en eller anden form for kilometergaranti. Det er mere reglen end
undtagelsen at Tyske biler er "skruet" tilbage på spedometeret. Det skulle
være et stort problem i Tyskland hvor sågar servicehæfter bliver forfalsket.
Der vist noget med at man kan få oplyst km. tallet ved TÜV (de tyske
synsmyndigheder) som skulle notere km. tallet ved syn. Ellers tjek om
kabinen ser frisk ud, f.eks. rattet om det er slidt og pedalerne om gummiet
er slidt af.

Mvh
Thomas

Fra : AcKBaR[KAC]

Dato : 18-03-04 23:14

> [...]
>synsmyndigheder) som skulle notere km. tallet ved syn. Ellers tjek om
>kabinen ser frisk ud, f.eks. rattet om det er slidt og pedalerne om gummiet

Tak for dit svar Thomas - Kanon forum det her virkelige gode svar som
I kommer med!

Jeg vil tage ud og "lugt" lidt til kabinen

/Torben