Ibook eller powerbook?
Fra : Thomas Jansson

Dato : 17-03-04 22:43

Hej alle

En af mine venner skal til at købe en ny mac og er tvivl om hun skal vælge
ibook 12'' eller powerbook 12''. Hvad er forskellen ud over designet? nogen
grund til at vælge powerbook?

Thomas Jansson

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 17-03-04 23:03

Thomas Jansson <ELLLERStjansson@tak.email.dk> wrote:

> En af mine venner skal til at købe en ny mac og er tvivl om hun skal vælge
> ibook 12'' eller powerbook 12''. Hvad er forskellen ud over designet? nogen
> grund til at vælge powerbook?

Der var en tråd om emnet her i gruppen for ca. 2 måneder siden, som du
kan prøve at læse ldt i. Den kan findes på google:

<http://groups.google.dk/groups?hl=da&lr=&ie=UTF-8&threadm=402d378d%240%
241572%24edfadb0f%40dread14.news.tele.dk&rnum=32&prev=/groups%3Fq%3DiBoo
k%2Bgroup:dk.edb.mac%26start%3D30%26hl%3Dda%26lr%3D%26ie%3DUTF-8%26group
%3Ddk.edb.mac%26scoring%3Dd%26selm%3D402d378d%25240%25241572%2524edfadb0
f%2540dread14.news.tele.dk%26rnum%3D32>

mvh.
Kaj.
--
Never Mind the Dog...
BEWARE OF OWNER !

Fra : No1

Dato : 21-03-04 01:45

> En af mine venner skal til at købe en ny mac og er tvivl om hun skal vælge
> ibook 12'' eller powerbook 12''. Hvad er forskellen ud over designet? nogen
> grund til at vælge powerbook?

Væsentlige fordele for PBook over iBook:
Hurtigere CPU
DVI stik (hvis fx et Apple Studio Display skal tilsluttes)

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 21-03-04 09:56

In article <c3iohm$svb$1@sunsite.dk>, No1 wrote:

> Væsentlige fordele for PBook over iBook:
> Hurtigere CPU
> DVI stik (hvis fx et Apple Studio Display skal tilsluttes)

Har iBook ikke en mini dvi udgang?
Væsentlige forskelle ville også være at kun PB fås med dvd-r

JonB

Fra : Morten

Dato : 21-03-04 12:50

Jon Bendtsen <bendtsen@diku.dk> wrote:

> Har iBook ikke en mini dvi udgang?

nej, VGA og uden firmware modifikationer er den ikke i stand til andet
en mirroring i op til 10.24*768.

> Væsentlige forskelle ville også være at kun PB fås med dvd-r

det kan eftermonteres hves man ellers har tilstrækkelgt med is i maven.

--
Morten Reippuert Knudsen

PowerMac G5: 1.6GHz, 1.25GB RAM, 80GB Disk, 8x DVD+/-RW, Bluetooth
mus + tastatur, FX5200 Ultra, iSight & Lacie Photon18Vision (TFT).