Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Formatering af Compact Flash kort.
Fra : Bach|DK|

Dato : 17-03-04 22:15

Når jeg vil formatere mit 256 MB CF kort med min CF reader, så kan man
vælge mellem både FAT og FAT32. Hvad er bedst?

--
Michael Bach

http://m-b-f.dk - under opbygning
ICQ#: 56140045

Fra : Peter Loumann

Dato : 17-03-04 22:34

"Bach|DK|" <post@NOSPAMPLEASEm-b-f.dk> skrev:

>Når jeg vil formatere mit 256 MB CF kort med min CF reader, så kan man
>vælge mellem både FAT og FAT32. Hvad er bedst?

Ingen af dem. Formater i kameraet hvis du vil være sikker på at undgå
problemer!

http://pedalo.dk/thailand/

Fra : Simon Nielsen

Dato : 17-03-04 23:15

"Bach|DK|" <post@NOSPAMPLEASEm-b-f.dk> wrote in message
> Når jeg vil formatere mit 256 MB CF kort med min CF reader, så kan man
> vælge mellem både FAT og FAT32. Hvad er bedst?

De fleste kameraer kører med FAT system men nogle kører på et helt andet
system udviklet kun til kameraer, KFS men på windows ser det ud ligesom FAT.
Formater altid i kameraet, så sætter kameraet selv filsystem, mapper og hvad
det nu end finder på op som det selv vil have det.

Mvh
Simon

Fra : David

Dato : 18-03-04 23:20

> [...]
> ligesom FAT. Formater altid i kameraet, så sætter kameraet selv
> filsystem, mapper og hvad det nu end finder på op som det selv vil
Endvidere er FAT heller ikke bare FAT... Man kan ikke via det grafiske
interface stille mere men i et kommando vindue kan man også vælge cluster
størrelse osv. Jeg har eks en MP3 afspiller der nægter at køre med en
"standard" windows FAT formatering.

mvh

David

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 18-03-04 15:02

Bach|DK| skrev i sit indlæg på usenet:
> Når jeg vil formatere mit 256 MB CF kort med min CF reader, så kan man
> vælge mellem både FAT og FAT32. Hvad er bedst?

Som Simon er inde på, så er det formentlig fat.

Men som Peter er inde på, så er det smartest, at formatere det i kameratet,
da der så også oprettes de directories, som kameraet forventer, at der er på
kortet.

--
Mvh Jan Vestergaard, Kildedalen 27, 3400 Hillerød
Mail: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Bach|DK|

Dato : 19-03-04 11:26

> Men som Peter er inde på, så er det smartest, at formatere det i
> kameratet, da der så også oprettes de directories, som kameraet
> forventer, at der er på kortet.

Det kan kameraet nu godt finde ud af. Jeg har prøvet formatere i min
reader og sætte et helt blankt kort i. Så opretter den selv de mapper
den skal bruge.

--
Michael Bach

http://m-b-f.dk - under opbygning