USA - Visa eller Mastercard
Fra : Christian Joensen

Dato : 17-03-04 21:34

Hvad er mest anvendeligt i USA, VISA eller Mastercard?

Christian

Fra : Harald Jensen

Dato : 17-03-04 21:52

"Christian Joensen" <christianj@hotmail.invalid> skrev i en meddelelse
> Hvad er mest anvendeligt i USA, VISA eller Mastercard?

Ingen af delene !
Du skal anskaffe dig et: American Expres der fås i f.skel. farver, den sorte er kun for
VIPér med masser af penge forstås

vh Harald Jensen

Fra : Henrik Hansen

Dato : 17-03-04 23:04

"Harald Jensen" <Harald@Jensen.dk> skrev i en meddelelse

> Ingen af delene !
> Du skal anskaffe dig et: American Expres der fås i f.skel. farver, den
sorte er kun for
> VIPér med masser af penge forstås

Jeg har brugt både Visa og Mastercard i USA i løbet af de sidste 10 år, og
jeg har endnu ikke mødt et sted, hvor ingen af disse kort kunne bruges.

En enkelt gang i Seattle, har jeg dog oplevet at et telefonselskab ikke
kunne modtage Mastercard, men brugte så bare mit Visa kort istedet.

Hilsen Henrik

Fra : Jens B

Dato : 17-03-04 22:26

"Henrik Hansen" <HenrHans@Post2.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> jeg har endnu ikke mødt et sted, hvor ingen af disse kort kunne bruges.

Ja, jeg har også altid kunne bruge mit Visa i ALLE de butikker jeg har været
inde i.
Dog er det aldrig lykkedes mig at hæve penge på det i en bank. Kan det passe
at det ikke kan lade sig gøre, nogen der ved det? Jeg kan godt hæve i
automater ved bankerne, men hvis jeg går op til skranken kan de ikke finde
ud af det (har prøvet 5-6 forskellige banker)

Jens

Fra : Martin K. R.

Dato : 18-03-04 10:03

"Jens B" <no-more@spam-for-me.dk> wrote in message

<snip>

> [...]
> automater ved bankerne, men hvis jeg går op til skranken kan de ikke finde
> ud af det (har prøvet 5-6 forskellige banker)

Jeg har hævet penge i en US bank på mit VISA/Dankort. Det er ganske vist ca.
12 år siden, men det kunne da lade sig gøre. Det indebar dog diverse
telefonopringninger (hvem de ringede til ved jeg ikke...) og kostede en
bondegård i gebyrer.

Martin

Fra : Jens B

Dato : 18-03-04 19:11

> [...]
> 12 år siden, men det kunne da lade sig gøre. Det indebar dog diverse
> telefonopringninger (hvem de ringede til ved jeg ikke...) og kostede en

Ja jeg er klar over at det nok koster noget i gebyrer. Men det er rart at
vide at det kan lade sig gøre. Jeg foretrækker normalt at have kontanter på
mig til mindre køb, og så ellers bare betale med kortet til de lidt større
ting. Jeg har derfor nogle gange haft brug for at hæve flere kontanter i
løbet af ferien. Men på grund af et tidligere uheld på en ferie, hvor en
maskine spiste kortet, og ikke spyttede det ud igen, så har jeg det meget
dårligt med at bruge kortet i maskiner på ferier...så hellere betale lidt
ekstra i gebyr, for at hæve personligt ved skranken. Så det er rart at høre
at det kan lade sig gøre.

Jens

Fra : Henrik Bøggild

Dato : 18-03-04 19:31

> [...]
> automater ved bankerne, men hvis jeg går op til skranken kan de ikke finde
> ud af det (har prøvet 5-6 forskellige banker)

Visa fungerer fint - kan bruges over alt. Mener også det er tilfældet med
Mastercard, men det er nogle år siden jeg sidst havde et sådant.

Jeg hævede kontanter i JFK lufthavn uden problemer på mit Visa-kort for ti
dage siden.

Mit eneste problem var, at da jeg kom hjem, virkede ingen af mine kort
længere (2 * Amex og 1 * Visa). Det lader til de er blevet "nulstillet" ved
gennemlysningen i lufthavnen, da jeg skulle igennem sikkerhedskontrollen.
Lidt skræmmende, hvad nu hvis det var sket på udrejsen, så havde jeg været
rimeligt meget på r....

Henrik

Fra : Brian Skaarup

Dato : 17-03-04 22:59

On Wed, 17 Mar 2004 22:03:31 -0000, "Henrik Hansen"
<HenrHans@Post2.tele.dk> wrote:

>sorte er kun for
Der er efter min erfaring mange restauranter der ikke tager Amex kort.
Visa og Master kan altid anvendes.

Fra : Preben Andersen

Dato : 18-03-04 06:18

"Harald Jensen" <Harald@Jensen.dk> wrote in message

> Ingen af delene !
> Du skal anskaffe dig et: American Expres der fås i f.skel. farver, den
sorte er kun for
> VIPér med masser af penge forstås

Sludder med dig. VISA og Mastercard kan bruges overalt. Bare nævn et sted,
hvor det ikke kan lade sig gøre.

mvh
Preben

Fra : Lars Ehlers

Dato : 18-03-04 08:41

On Wed, 17 Mar 2004 21:52:24 +0100, "Harald Jensen" <Harald@Jensen.dk>
wrote:

>Ingen af delene !
>Du skal anskaffe dig et: American Expres der fås i f.skel. farver, den sorte er kun for
>VIPér med masser af penge forstås

Jo, man kan da få Amex i mange forskellige udgaver, men det sorte kort
er ikke noget man kan søge om. Det bliver tilbudt de heldige få, der
er rige nok og nemt kan klare grænsen på et minimumsforbrug på
$200.000 om året. Og Amex er ikke engang særligt ivrige med at hente
pengene hjem igen....

Hvor jeg har min viden fra? Min kone er tidligere ansat hos Amex, og
flere af hendes veninder er der stadig. En af dem håndterer VIP
kunder, og kan i detaljer fortælle om f.eks. Tiger Woods forbrug
Og så mødte jeg en sen, sen aften/nat en sort kendt rapper i en
hotelbar i New York, og han brugte sit kort flittigt. Vi blev meget,
meget fulde

--
Lars Ehlers, San Francisco

Fra : Morgan Jones

Dato : 18-03-04 09:32

> [...]
> er rige nok og nemt kan klare grænsen på et minimumsforbrug på
> $200.000 om året. Og Amex er ikke engang særligt ivrige med at hente

Jeg er blevet oplyst at grænsen er 3-400.000k $ ?

Og kortet hedder Clarion.

Morgan

Fra : Morgan Jones

Dato : 18-03-04 09:29

> Du skal anskaffe dig et: American Expres der fås i f.skel. farver, den
sorte er kun for
> VIPér med masser af penge forstås

Mener du Clarion ? Ca. 3-400.000$ i årligt forbrug er kravet. Udstedes kun i
USA eller UK.

Morgan

Fra : Lars Ehlers

Dato : 17-03-04 23:30

On Wed, 17 Mar 2004 21:34:27 +0100, "Christian Joensen"
<christianj@hotmail.invalid> wrote:

>Hvad er mest anvendeligt i USA, VISA eller Mastercard?

Begge dele. Jeg har ikke et Amex og jeg klarer mig glimrende.

--
Lars Ehlers, San Francisco
http://www.ehlers.us/mustang

Fra : Morgan Jones

Dato : 18-03-04 09:31

Statistisk er udbredelsen: MasterCard., Amex, Visa. Men i "real life" er de
stort set lige anvendelige. Amex er dog ret stærke på diverse bonus/special
ordninger, men det er ikke noget os med et almindeligt dansk mastercard får
del af.

Mvh morgan

Fra : Morgan Jones

Dato : 18-03-04 11:00

> ordninger, men det er ikke noget os med et almindeligt dansk AMEX får
> del af.

Der skulle have stået ->>> Amex.

Sorry. :)

Morgan

Fra : Morten

Dato : 18-03-04 21:44

Det behøver jo ikke være enten eller, det kunne jo være både og, så er du
dækket ind, men - hvis det er enten eller, så vælg Mastercard, det er langt
mere udbredt - også i USA.

mvh
Morten

Fra : Kevin Vilhelmsen

Dato : 19-03-04 10:22

18/03/04 21:43Morten Skrev

> [...]
> dækket ind, men - hvis det er enten eller, så vælg Mastercard, det er langt

Jeg er enig i ovenstående, men tjek lige gebyrene, vi betalte 50 kr pr
transaktion i hæveauromater i asien i dec 02 - marts 03, med mastercard,
hvorimod vi betalte 30kr med visa.
Og selvfølgelig ikke noget i butikkere & restaurenter hoteller osv, ud over
hvad indehaverne ville have i %.
Vh kevin
--
Fjern nospam ved privat svar