Hold til højre
Fra : NielSV650

Dato : 17-03-04 20:51

Hej ng,

Den har sikkert været her før, men hvad er det lige der forhindrer folk i at
køre i højre vejbane??? Jeg kommer jævnligt gående over Helsingørmotorvejen
ved Lyngby kl 2 om natten, og 80% af bilerne kører i midtersporet...
HVORFOR? 10% kører i ydersporet, så det efterlader jo sølle 10% i
indersporet.

Af samme grund overhaler jeg konsekvent indenom. Det skal jeg jo nok få
noget ballade for en dag, men når der ligger to halvhjerner og slås om de
yderste spor er der altid plads i det inderste, og det benytter jeg mig af

Så sent som for en time siden kommer jeg kørende og kan ikke se nogen biler
forude.... i indersporet.... Jeg lægger mig derind og skyder lidt til
modellen. Folk sidder som forstenede i de to yderste og venter på at Polo
der trækker læsset opppe foran kommer ind til siden (men forgæves) Til min
glæde er der en et stykke forude, der ser ud til at ha læst på lektien, for
han trækker ind i inderbanen. Jeg gider ikke overhale da jeg skal dreje fra
kort efter. Nu kommer den grove så: 2 sekunder efter jeg er begyndt at vise
af, trækker idioten !"#%Y& ud i midterbanen igen. Der er INGEN biler forud,
men fjolset havde vel ondt i røven over måske at blive snuppet indenom. Jeg
var lige ved at tage busbanen og køre på igen - bare for at overhale. Men
helt ærligt - den tid jeg har brugt på at skrive det indlæg her, er mere end
rigeligt af, hvad jeg burde bruge på folk, der ikke kan finde ud af at holde
til højre.
Lær det nu, og forstå, at selvom der "kun" er 200m frem til næste lastbil,
kan man sagtens nå ind og slippe et par ivrige idioter (som mig) forbi.

Tak for Jeres tid,
Niels
S FAU himmelblau
www.dfmc.dk/?id=158

Fra : jan@stevns.net

Dato : 17-03-04 20:56

"NielSV650" <s991793@student.dtu.SKRID.MAKKER.dk> skrev :

>Lær det nu, og forstå, at selvom der "kun" er 200m frem til næste lastbil,
>kan man sagtens nå ind og slippe et par ivrige idioter (som mig) forbi.

Skal vi prøve at regne lidt på standselængder og reaktionstider ?

for at se om dine 200 meter giver "plads nok"

Fra : Mr. Mogens Knudsen, ~

Dato : 17-03-04 21:05

On Wed, 17 Mar 2004 20:50:44 +0100, "NielSV650"
<s991793@student.dtu.SKRID.MAKKER.dk> wrote:

>Den har sikkert været her før, men hvad er det lige der forhindrer folk i at
>køre i højre vejbane?

En skræk for at blive overhalet?

>Jeg kommer jævnligt gående over Helsingørmotorvejen
>ved Lyngby kl. 2 om natten, og 80% af bilerne kører i midtersporet...
>HVORFOR?

Pisser mig totalt af. i myldretiden kan du opleve, at
overhalingssporet har en kæmpekø, mens "vi andre" stormer frem i højre
spor. HVER DAG lader de sig passere. God tid om morgenen?

>Lær det nu, og forstå, at selvom der "kun" er 200m frem til næste lastbil,
>kan man sagtens nå ind og slippe et par ivrige idioter (som mig) forbi.

Det kan "gennemsnitsdanskeren" ikke forstå - de fatter ikke en meter
af fænomenet: "At give lidt plads". Dagligt oplever man mange gange at
folk higer til venstre bane - uanset om der er biler eller ej. I by
eller på land (motorvej). Fuldstændig paralyseret af at holde til
venstre - "koste" hvad det vil.

Det værste af det hele er faktisk dét, at man kan påtale det overfor
dem, og så næste gang, de ager afsted, sker det kraft stejle mig i
venstre vognbane igen, selvom vejen er tom. OG de findes herinde......
ved jeg!

/Mogens
Mine biler? -> fra Alfa til Omega :)

Fra : Peter G C

Dato : 17-03-04 22:22

"Mr. Mogens Knudsen, DK" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en
meddelelse news:eebh50d2n75ov2mmjrn9gi2uhad06iukdn@4ax.com...

[klip]

> OG de findes herinde...... ved jeg!

Ja da. Bilisterne i denne ng er hverken værre eller bedre end gennemsnittet.

/Peter

Fra : Jens

Dato : 17-03-04 21:48

> [...]

> ved Lyngby kl 2 om natten, og 80% af bilerne kører i midtersporet...
> HVORFOR? 10% kører i ydersporet, så det efterlader jo sølle 10% i

Jeg er enig i observationen. Jeg bliver også "pissed" når det sker.

Når det er sagt, så oplever jeg ganske ofte (når jeg ikke har særlig
travlt) at ligge i højre bane og blive indhentet af en bil i midter-
eller venstrespor. Når først der er etableret overlap går gassen af ham
og mens vi nærmer os den sjældent forekommende lastbil bliver han
hængende på min venstre bagskærm. Jeg klarer som regel at kunne komme
klart foran, så jeg kan trække ud og overhale. Stodderen blinker og
hyler - og når jeg så trækker ind foran lastvognen igen, genoptager han
sin plads på min venstre side.

Med sådanne fjolser forstår jeg - modvilligt - de, der i rent
selvforsvar erobrer en plads i midtersporet - og bliver der. Det er ikke
verdens bedste løsning, men de slipper for at skifte bane og hastighed i
ét væk.

Just my 0,02¤

/ Jens
--
A: Maybe because some people are too annoyed by top-posting.
Q: Why do I not get an answer to my question(s)?

Fra : thomas bærbar

Dato : 17-03-04 22:05

<<<og 80% af bilerne kører i midtersporet...

Hvor tit har du prøvet at køre i lastbilssporet ??

Højre spor er altid så trykket og ujævnt at jeg altid placerer mig i
midtersporet, så kommer jeg nemt uden om lastbilerne i højre spor, og de
idioter der ønsker at køre stærkt kan køre venstre om.

At du overhaler indenom, koster dig forhåbentligt snart kørekortet, når du
gør det med mig medfører det ihvertfald altid en opringning til politiet.

Og så et godt råd, få dig et liv.

thomas

Fra : jan@stevns.net

Dato : 17-03-04 22:16

"thomas bærbar" <thomas@4701.dk> skrev :

>At du overhaler indenom, koster dig forhåbentligt snart kørekortet, når du
>gør det med mig medfører det ihvertfald altid en opringning til politiet.

Forhåbentligt fra en håndfri ;)

Jeg smutter eddergodtnok forbi mange i højresporet dagligt i mylderet
på Køgebugt - og utroligt få af dem fatter en hjuende

Inden du skaber dig, så er det en forbikørsel, og ganske lovligt når
alle fjolserne ligger tæt pakket i midter og venstrebanen......

(måtte lige belære en myndighedsperson om §24 idag ;) så kunne han
hurtigt pakke blokken væk igen.

Fra : Jens

Dato : 17-03-04 22:45

thomas bærbar <thomas@4701.dk> wrote:

> Højre spor er altid så trykket og ujævnt at jeg altid placerer mig i
> midtersporet, så kommer jeg nemt uden om lastbilerne i højre spor, og de
> idioter der ønsker at køre stærkt kan køre venstre om.

Færdselsloven:
§ 15. Kørende skal under hensyntagen til anden færdsel og forholdene i
øvrigt holde så langt til højre som muligt.

§ 22. Når en foran kørende bliver opmærksom på, at en bagfra kommende
vil overhale til venstre, skal den pågældende holde så langt til højre
som muligt og må ikke øge hastigheden.

> At du overhaler indenom, koster dig forhåbentligt snart kørekortet, når du
> gør det med mig medfører det ihvertfald altid en opringning til politiet.

Og regn med at få en bøde for overtrædelse af ovenstående som tak for at
du meldte dig selv (Det er nemlig ikke muligt at overhale dig højre om,
når du kører efter reglerne).

/ Jens
--
A: Maybe because some people are too annoyed by top-posting.
Q: Why do I not get an answer to my question(s)?

Fra : jan@stevns.net

Dato : 17-03-04 23:31

spam@finds.dk (Jens) skrev :

>Færdselsloven:
>§ 15. Kørende skal under hensyntagen til anden færdsel og forholdene i
>øvrigt holde så langt til højre som muligt.

fint så langt

>§ 22. Når en foran kørende bliver opmærksom på, at en bagfra kommende
>vil overhale til venstre, skal den pågældende holde så langt til højre
>som muligt og må ikke øge hastigheden.

Og lige hvad er det der forhindrer den bagfra kommende, at overhale
venstre om ?

>Og regn med at få en bøde for overtrædelse af ovenstående som tak for at
>du meldte dig selv (Det er nemlig ikke muligt at overhale dig højre om,
>når du kører efter reglerne).

forkert !

Fra : Jens

Dato : 17-03-04 23:37

<jan@stevns.net> wrote:

> Og lige hvad er det der forhindrer den bagfra kommende, at overhale
> venstre om ?

Hvilken del af "så langt til højre som muligt" er det du ikke forstår?
Der står ikke: "Så langt til højre som man har lyst til" eller "så langt
til højre som nødvendigt".

> forkert !

Hvilken del er forkert? Og hvorpå bygger du den opfattelse?

/ Jens
--
A: Maybe because some people are too annoyed by top-posting.
Q: Why do I not get an answer to my question(s)?

Fra : jan@stevns.net

Dato : 18-03-04 07:33

spam@finds.dk (Jens) skrev :

>Hvilken del af "så langt til højre som muligt" er det du ikke forstår?

Jeg forstår skam fint tingene - §22 er hovedsageligt møntet på hvordan
man gerne ser folk opføre sig, når der f.eks er tale om en overhalings
situation, på f.eks en landevej

Hvis du nu kigger ordentligt efter, står der "holde til højre", der
står ikke "du skal skifte vognbane"

>Hvilken del er forkert? Og hvorpå bygger du den opfattelse?

Det er ganske enkelt forkert at opfatte tinge så sort/hvidt, som du
giver udtryk for - og at påstå det er umuligt at overhale en der kører
efter reglerne højre om (forbikøre), er også fjollet.

Hvis du kører ad en 3 sporet motorvej, der deler sig, med 2 spor til
venstre, og 2 spor til højre, er det ikke ulovligt at blive i sin bane
(den højre), og derved passere en billist i midterbanen, der skal mod
venstre i motorvejsudfletningen. (Nu snakker vi ikke om en billist,
der 1 kilometer før udfletningen har forberedt sig, til den kommende
kursændring).

Du kan opleve scenariet en del stedet i hovedstadsområdet, nemligt
hvor holbækmotorvejen grener ud mod syd <-> nord

kig evt på dette kort - ved 3 tallet
http://www.dkfritidbil.dk/foto/landkort.htm

det samme sker i sydgående retning, hvor bilerne skal mod enten
københavn, eller mod Køge. ( Et sted hvor lastbilerne typisk
forsynder sig, ved alt for tidligt at tage midterbanen, længe før
vejen deler sig)

Selvfølgelig er der regler i trafikken, der er også mange måder at
forstå dem på.

holde til højre, er ikke det samme som at skifte vejbane - er vi enige
om det ?

Fra : Jens

Dato : 18-03-04 10:28

<jan@stevns.net> wrote:

> Jeg forstår skam fint tingene - §22 er hovedsageligt møntet på hvordan
> man gerne ser folk opføre sig, når der f.eks er tale om en overhalings
> situation, på f.eks en landevej

I første omgang erklærede du dig enig i § 15: "Kørende skal under
hensyntagen til anden færdsel og forholdene i øvrigt holde så langt til
højre som muligt."

> Hvis du nu kigger ordentligt efter, står der "holde til højre", der
> står ikke "du skal skifte vognbane"

Der s'gu da ingen der blander sig i, om du befinder dig i højre eller
venstre side af den midterste vognbane. "Så langt til højre som muligt"
er i den fri vognbane, der er længst til højre. Er du ikke i gang med et
venstresving eller en overhaling er højre vognbane den eneste vognbane
der - efter lovens bogstav - er tilgængelig for dig.

> holde til højre, er ikke det samme som at skifte vejbane - er vi enige
> om det ?

Nej - det er åbenbart lige præcis det vi er uenige om.

/ Jens
--
A: Maybe because some people are too annoyed by top-posting.
Q: Why do I not get an answer to my question(s)?

Fra : jan@stevns.net

Dato : 18-03-04 16:49

spam@finds.dk (Jens) skrev :

>Nej - det er åbenbart lige præcis det vi er uenige om.

Så lad os stoppe der.

Fra : Jens

Dato : 18-03-04 21:50

<jan@stevns.net> wrote:

> Så lad os stoppe der.

Ja - og husk at holde ind til højre

/ Jens
--
A: Maybe because some people are too annoyed by top-posting.
Q: Why do I not get an answer to my question(s)?

Fra : Sune

Dato : 18-03-04 19:46

"Jens" <spam@finds.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> der - efter lovens bogstav - er tilgængelig for dig.

> Nej - det er åbenbart lige præcis det vi er uenige om.

Holde til højre betyder : Hold så langt til højre på vejen (ikke
vognbanen) som muligt. Så man SKAL altså køre ind i den mest højre
vognbane når man ikke lige er igang med en overhaling.
Man skal altid placere sig midt i den vognbane man kører i.

--
vh Sune
Honda VF500 FII, Yamaha XJ 600

Fra : Reino Andersen

Dato : 18-03-04 20:40

Sune skrev:

> Man skal altid placere sig midt i den vognbane man kører i.

Hvor står det henne?

--
Reino

Fra : jan@stevns.net

Dato : 18-03-04 20:58

"Reino Andersen" <abc@def.gh> skrev :

>Hvor står det henne?

i Sune's teoribog , sikkert - sammen med en del andet vrøvl, desværre

Så du den i en anden gruppe, med at man havde pligt (!) til at lade
folk køre ud fra en kantsten ?

dette er åbenbart et citat fra en teoribog :

Sådan betjener man bilen ved igangsætning

4. Kun hvis ventetiden har været meget lang, fordi de bagfrakommende
har kørt tæt efter hinanden, har man lov til at vise sin hensigt ved
blinklys og forsigtig, tøvende og lnagsom udkørsel fra vejkanten og
således opfordre en bagfrakommende til at hjælpe ved at give plads.

citat_slut

Fra : Sune

Dato : 18-03-04 22:02

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

> i Sune's teoribog , sikkert - sammen med en del andet vrøvl, desværre

Sorry, jeg prøvede blot bidrage til dikussionen med reel information,
ikke at træde nogen for nær. Skal ikke ske igen.

Fra : jan@stevns.net

Dato : 18-03-04 22:18

"Sune" <formel999@hotmail.com> skrev :

>Sorry, jeg prøvede blot bidrage til dikussionen med reel information,
>ikke at træde nogen for nær. Skal ikke ske igen.

du træder sgu'tte nogen for nær ...... men i denne gruppe sker det jo
at en påstand bliver efterprøvet ;)

(påstand ikke nødvendigtvis negativt ment)

Fra : Reino Andersen

Dato : 18-03-04 23:57

jan@stevns.net skrev:

> Så du den i en anden gruppe, med at man havde pligt (!) til at lade
> folk køre ud fra en kantsten ?

Næh - men så lige et andet sted, da jeg søgte efter tråden, at man ikke kan
overhale på motorvejen...

Hmm.

--
Reino

Fra : Sune

Dato : 18-03-04 21:56

"Reino Andersen" <abc@def.gh> skrev i en meddelelse

> Hvor står det henne?

I uplanen til kategori B udfærdiget af Rigspolitiet på politiets
hjemmeside. Citat :

Placere sig så langt til højre, som hensynet til eventuelle cyklister,
knallertkørere, parkerede køretøjer og fodgængere tillader og i øvrigt
placere sig i midten af markerede vognbaner.

Fra : Brizz

Dato : 17-03-04 23:25

> Hvor tit har du prøvet at køre i lastbilssporet ??

Ja dagligt både i personbil og lastbil.

> Højre spor er altid så trykket og ujævnt at jeg altid placerer mig i
> midtersporet, så kommer jeg nemt uden om lastbilerne i højre spor, og de
> idioter der ønsker at køre stærkt kan køre venstre om.

Der er langt imellem en motorvej der er så ramponeret som du siger at det
ikke kan lade sig gøre at bruge det.

> At du overhaler indenom, koster dig forhåbentligt snart kørekortet, når du
> gør det med mig medfører det ihvertfald altid en opringning til politiet.

Og hvad tror du de gør ved det? absolut ingenting. for de har ved gud andet
at tage sig til. Men måske spørger de hvorfor du ikke brugte det inderste
spor som du skal iølge færdelsloven?

> Og så et godt råd, få dig et liv.

Lær din færdelslov!

Brian
---
www.gronaerten.dk

Fra : Bendt Rasmussen

Dato : 17-03-04 22:48

"NielSV650" <s991793@student.dtu.SKRID.MAKKER.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ved Lyngby kl 2 om natten, og 80% af bilerne kører i midtersporet...
> HVORFOR? 10% kører i ydersporet, så det efterlader jo sølle 10% i

Jeg kan ikke helt gennemskue hvor det er, du passerer helsingørmotorvejen.
Hvis det er før Lyngby (nordgående) deler vejen sig jo i 2 og går mod enten
Helsingør eller mod Holte. Hvis man skal mod Holte er det vel meget
naturligt at lægge sig i midterbanen.

På stykket fra København og op til Lyngby foretrækker jeg selv at ligge i
midten, da højresporet er (stort set) en lang flettebane hele vejen. Jeg har
ikke antallet af frakørsler og tilkørsler på den vejstrækning, men der er
mange.

mvh
Bendt

Fra : Brizz

Dato : 17-03-04 23:29

> [...]
har
> ikke antallet af frakørsler og tilkørsler på den vejstrækning, men der er

Kan godt følge dig i hvad du skriver der om det omtalte stykke motorvej, Men
til hverdag kører jeg fra sverige til hedehusene fra klokken 0430 til 0510
og så mange er der heller ikke på vejen på det tidspunkt. Den er tresporet
fra sammenfeltningen city og ellers resten af vejen. De biler jeg møder om
morgenen ligger 90% i midtersporet eller yder sporet. Hvorfor??? jeg
begriber det ikke. og der er det jo ikke fordi der er så mange "flettebaner"
som du henviser til på helsingør motorvejen.

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk

Fra : jan@stevns.net

Dato : 17-03-04 23:41

"Brizz" <nogen@microsoft.com> skrev :

>De biler jeg møder om
>morgenen ligger 90% i midtersporet eller yder sporet. Hvorfor??? jeg
>begriber det ikke.

Har du overvejet om asfalten skulle være mere behagelig i
midtersporet, fremfor hjulsporet ?

Fra : Brizz

Dato : 17-03-04 23:40

> Har du overvejet om asfalten skulle være mere behagelig i
> midtersporet, fremfor hjulsporet ?

Det mener jeg seriøst at det oplever jeg overhovedet ikke. ikke nogen steder
på den tur

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk

Fra : KASO

Dato : 18-03-04 14:19

"NielSV650" skrev d. 17-03-04 20:51 dette indlæg :
> [...]
> ved Lyngby kl 2 om natten, og 80% af bilerne kører i midtersporet...
> HVORFOR? 10% kører i ydersporet, så det efterlader jo sølle 10% i

Når der nu er så få biler på dette tidspunkt - hvordan kan det så genere
dig, hvor de er placeret? - der skulle være rigelig plads til dig!

> [...]

de
> yderste spor er der altid plads i det inderste, og det benytter jeg

Men overhaling indenom kan aldrig accepteres og vil aldrig være lovligt
(bemærk - "overhaling" - ikke "forbikørsel"!).

> [...]
lastbil,
> kan man sagtens nå ind og slippe et par ivrige idioter (som mig)

På 200m - med behørig overholdelse af reaktionslængde til såvel
bagvedkørende som forankørende ?!?

Og hvorfor er det vigtigere at slippe dig forbi - og dermed selv blive
låst af de andre, der ikke har tid til at overholde fartgrænsen - end at
trafikken glider uden konstante vognbaneskift?

Hvorfor skal der tages hensyn til de, der ønsker at køre for stærkt - og
dermed genere de, der ønsker at køre med lovlig hastighed?

Prøv at indse, at du ikke er den vigtigste på vejen!

Mht. til de, der ligger og kører <110km/t i midter-/venstre spor på
motorvejen, vil jeg give dig ret. Og hvis der er ledigt i højre spor
over en længere strækning således, at man ikke skal ligge og skifte bane
konstant - eller risikerer at blive "låst", bør man naturligvis også
vælge dette.

http://www.kandu.dk/

Fra : Brizz

Dato : 18-03-04 21:31

> Når der nu er så få biler på dette tidspunkt - hvordan kan det så genere
> dig, hvor de er placeret? - der skulle være rigelig plads til dig!

Fordi hvis de placerer sig der på det tidspunkt gør de det også på et
tidspunkt hvor de rent faktisk sinker trafikken fordi de ligger hvor de gør

> Men overhaling indenom kan aldrig accepteres og vil aldrig være lovligt
> (bemærk - "overhaling" - ikke "forbikørsel"!).

Aldrig lovligt nej men et vink med en vognstang!

> Og hvorfor er det vigtigere at slippe dig forbi - og dermed selv blive
> låst af de andre, der ikke har tid til at overholde fartgrænsen - end at
> trafikken glider uden konstante vognbaneskift?

Fordi det ikke er din opgave at sørge for andre overholder fartgrænserne.
Det er deres hovedpine om de bliver stoppet og får en bøde.

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk

Fra : anders majland

Dato : 18-03-04 21:24

> Lær det nu, og forstå, at selvom der "kun" er 200m frem til næste
> lastbil, kan man sagtens nå ind og slippe et par ivrige idioter (som
> mig) forbi.

I forgårs kører jeg nordpå mod hillerød fra kbh af motortrafikvejen. Der
er ikke meget trafik og jeg ligger med ~95 i passende afstand fra den
forankørende på en af strækningerne med 2 spor mod nord. Et stykke
fremme er der arbejde i nødsporet der er spærret med blink og kegler.
Den forankørende trækker ud i andet spor og sætter farten ned til ~80.
Der er ingen midlertidige hastighedsbegrænsninger så jeg fortsætter i
højre bane med ~90-95 (generel hastighedsgrænse er 90)

Foretog jeg en ulovlig overhaling indenom ?
Jeg holdt konstant hastighed uden vognbaneskift så jeg vil mene nej ...

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : jan@stevns.net

Dato : 19-03-04 08:34

"anders majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> skrev
:

> [...]
>højre bane med ~90-95 (generel hastighedsgrænse er 90)
>
>Foretog jeg en ulovlig overhaling indenom ?

Måske/Nøehhh - men du glemte vist at udvise samme hensyn overfor dem
ved vejarbejdet, som den anden bil gjorde, ved at trække en bane mod
venstre, og nedsætte farten.

At få en sten i nakken fra en forbikørende bil, er vist ikke ligefrem
det sjoveste......

De behøver ikke at sætte en hastighedsbegrænsning op, man skal
alligevel huske hvad der står i §3

>Jeg holdt konstant hastighed uden vognbaneskift så jeg vil mene nej ...

I teorien jo - den der kører i den anden bane, kører jo ikke med en
fart , dikteret af forankørende ......

Hvis en politier så dig, kunne det da tænkes der var en samtale på
vej, nok ikke lige på din overhaling, men mere om din fart forbi
vejarbejdet.

(der er ofte fartkontrol på den vej ....)

Fra : anders majland

Dato : 19-03-04 12:05

> Måske/Nøehhh - men du glemte vist at udvise samme hensyn overfor dem
> ved vejarbejdet, som den anden bil gjorde, ved at trække en bane mod
> venstre, og nedsætte farten.

Jeg vurderede at de nok havde sat skilte op med nedsat hastighed hvis de
havde fundet det nødvendigt at sænke hastigheden på vejen. Som regel er
de meget hurtigt ude med 70 og 50km/t skiltene hvis de spærer et spor på
vejen. Men her var det også kun i nødsporet de var.

> Hvis en politier så dig, kunne det da tænkes der var en samtale på
> vej, nok ikke lige på din overhaling, men mere om din fart forbi
> vejarbejdet.

Jeg burde måske lige nævne at jeg var på mc så jeg havde relativ god
afstand til nødsporet og lå med en hastighed indenfor bagatelgrænsen af
den skiltede hastighed

Fra : Brizz

Dato : 19-03-04 15:03

> [...]
> de meget hurtigt ude med 70 og 50km/t skiltene hvis de spærer et spor på
> vejen. Men her var det også kun i nødsporet de var.

Tja selvom der ikke står skilte synes jeg man skal trække ud for at vise dem
bare en smule respekt eller hvad man kan kalde det. Gør det altid både i
privat bilen og lastbilen.

> Jeg burde måske lige nævne at jeg var på mc så jeg havde relativ god
> afstand til nødsporet og lå med en hastighed indenfor bagatelgrænsen af
> den skiltede hastighed

Det gør det lidt bedre så.

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk

Fra : Tommy Eriksen

Dato : 19-03-04 19:53

On Fri, 19 Mar 2004 08:33:40 +0100, jan@stevns.net wrote:

>(der er ofte fartkontrol på den vej ....)

Er der dét?
Nu har jeg kørt på den snart sagt dagligt i en 8 måneders tid, og jeg
tror endnu aldrig jeg har set en betjent dér? (hverken i bil eller på
anden måde)

/Tommy
1985 Saab 9000 Turbo16
http://fotoarkiv.com/gallery/saab/

Fra : Bendt Rasmussen

Dato : 19-03-04 20:21

"Tommy Eriksen" <tommy@the-coffeeshop.dk> skrev i en meddelelse

> Er der dét?
> Nu har jeg kørt på den snart sagt dagligt i en 8 måneders tid, og jeg
> tror endnu aldrig jeg har set en betjent dér? (hverken i bil eller på
> anden måde)

Jeg så i dag en bil der var stoppet af en civil-motorcykel. Det var godt nok
længere inde mod københavn, men jeg synes tit jeg ser motorcykelbetjente på
hillerødmotorvejen. Dog sjældent i myldertiden, kun hvis de er på vej hjem
fra arbejde.

Omkring Farum og nordpå har jeg også set helikopterovervågning.

mvh
Bendt

Fra : jan@stevns.net

Dato : 19-03-04 21:08

> [...]

>Nu har jeg kørt på den snart sagt dagligt i en 8 måneders tid, og jeg
>tror endnu aldrig jeg har set en betjent dér? (hverken i bil eller på

De står ganske ofte i rabatten ved det nordgående spor, lige efter
motorvejens ophør, lige efter svinget, så dem der glemmer at
motorvejen er ophørt ryger lige badut i fælden......

Fra : Reino Andersen

Dato : 19-03-04 18:43

anders majland skrev:

> Foretog jeg en ulovlig overhaling indenom ?

Ja - der er ikke tale om tæt færdsel med kørsel i flere rækker, som kunne
have gjort overhalingen til en forbikørsel.

--
Reino

Fra : anders majland

Dato : 19-03-04 23:16

> Reino:
> Ja - der er ikke tale om tæt færdsel med kørsel i flere rækker, som
> kunne have gjort overhalingen til en forbikørsel.

ok - så godt du ikke lå bag ved mig der

> T. E.:
>Er der dét?

Der er ihverfald ofte motorcykelbetjente, og nede ved mosen står de da
tit med laserpegepinden. Jeg kan ikke huske at have set dem måle på
motortrafikvejen. I forbindelse med det vejarbejde der har været ved
alle broerne har det da også tit været fotobiler parkeret. Desuden har
jeg da tit set nogen
"i samtale" i nødsporet på strækningen. (Jeg har kørt temmeligt ofte på
tilfældige tidspunkter mellem Søborg og Hillerød siden 1996)