/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Luftfilter
Fra : Kenneth Huus


Dato : 17-03-04 20:43

Min lokale reservedelsforhandler i Aabenraa, har rådet mig tl at skifte mit
luftfilter til et KN-luftfilter, som efter sigende skulle genbruges utallige
gange, eftersom man kan få rensehalløj til det. Er der nogen der har
kendskab til det, eller skal man holde fingrene helt fra det !!??

mvh
Kenneth Huus



 
 
jan@stevns.net (17-03-2004)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 17-03-04 20:57

"Kenneth Huus" <bashuus"nospam"@tiscali.dk> skrev :

>Er der nogen der har
>kendskab til det, eller skal man holde fingrene helt fra det !!??

Hvor mange almindelige luftfiltre kan du købe for det du skal give for
et KN filter ?


--
jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Kenneth Huus (17-03-2004)
Kommentar
Fra : Kenneth Huus


Dato : 17-03-04 20:59

Det kostede 765 så vidt som min hukommelse kan erindre. Jeg blev lidt paf
over prisen, og det er nok grunden til at jeg ikke kender den exakte pris !!

Men er filteret bedre end andre ?? De viste en luftgennemstrømningstest og
den viste væsentlig forbedring, men bliver ens benzinøkonomi virkelig så
meget forbedret ??

mvh
Kenneth

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse
news:ebbh50dr4chbmcvtn5o868mveov6gf15v6@dtext.news.tele.dk...
> "Kenneth Huus" <bashuus"nospam"@tiscali.dk> skrev :
>
> >Er der nogen der har
> >kendskab til det, eller skal man holde fingrene helt fra det !!??
>
> Hvor mange almindelige luftfiltre kan du købe for det du skal give for
> et KN filter ?
>
>
> --
> jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
> Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk



Jacob Bjørn (17-03-2004)
Kommentar
Fra : Jacob Bjørn


Dato : 17-03-04 21:11


"Kenneth Huus" <bashuus"nospam"@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:4058ae13$0$260$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Det kostede 765 så vidt som min hukommelse kan erindre. Jeg blev lidt paf
> over prisen, og det er nok grunden til at jeg ikke kender den exakte pris
!!

Jeg gav 667,50,- for et indsatsfilter til min Mondeo....

> Men er filteret bedre end andre ?? De viste en luftgennemstrømningstest og
> den viste væsentlig forbedring, men bliver ens benzinøkonomi virkelig så
> meget forbedret ??

Nej, det tror jeg ikke du skal regne med, har lige tanket for første gang
efter jeg har smidt kn indsatsfilter i min, og der sagde den 11,9 km/l, og
jeg har ikke kørt specielt økonomisk.......

--
Mvh Jacob
P.t. trillende rundt i sin egen, bovlamme, Mondeo 1.8......



SNiP (17-03-2004)
Kommentar
Fra : SNiP


Dato : 17-03-04 21:13

Kenneth Huus" <bashuus"nospam wrote:
> Det kostede 765 så vidt som min hukommelse kan erindre. Jeg blev lidt
> paf over prisen, og det er nok grunden til at jeg ikke kender den
> exakte pris !!
>
Det koster sådan nogen ja, men det passer, de kan renses og genbruges i lang
tid.

Men som Jan siger, hvis nu fx et almindeligt papir filter koster 50 kroner,
bare for beregningens skyld, eller endnu bedre lad os sige det koster 76.50,
så er det da også betalt.

Så kan du købe 10 papir filtre for samme pris som et K&N replacement filter
koster, da jeg antager det er et replacement og ikke et induction kit du
taler om.

Lad os så igen for beregningens skyld antage at du kører 25kkm mellem
luftfilter skift, det er da sådan nogenlunde rimeligt ikke? Så kan du altså
køre 250kkm med papir filter for den samme pris, har du stadig bilen om
250kkm?

Dertil kommer at du ud over filteret jo skal købe et rensekit, det koster
svjh omkring 150 kroner, og det holder ikke til ti rensninger, i alle fald
vil det blive dyere at køre de 250kkm med K&N replacement filter end med
papir filtre.
Jeg vil tro, rent teoretisk, at break even vil være ved ca 450kkm, sålænge
vil jeg vædde på at du ikke har bilen.


> Men er filteret bedre end andre ?? De viste en
> luftgennemstrømningstest og den viste væsentlig forbedring, men
> bliver ens benzinøkonomi virkelig så meget forbedret ??
>
Nej, i min erfaring giver replacement filtrene ingenting. induction kit, kan
hvis det monteres korrekt og med efterfølgende optimering af andre elementer
måske give dig en lidt bedre brændstof økonomi, i alle fald giver det en
hidsig lyd, som gør at de fleste folk synes at bilen kører meeeget bedre,
dette bevirker så at de konstant vipper med gaspedalen for at høre den
"dejlige lyd", og den teoretiske gevinst i benzin økonomien forsvinder så
helt her..


I konklusion. Replacement filtrene er værdiløse, med mindre du selv tror at
din vogn vil runde 500kkm, induction kits'ne er sjove og giver en masse
lækker larm, men noget teknisk vidunder er de ikke.

/J
> mvh
> Kenneth
>
> <jan@stevns.net> skrev i en meddelelse
> news:ebbh50dr4chbmcvtn5o868mveov6gf15v6@dtext.news.tele.dk...
>> "Kenneth Huus" <bashuus"nospam"@tiscali.dk> skrev :
>>
>>> Er der nogen der har
>>> kendskab til det, eller skal man holde fingrene helt fra det !!??
>>
>> Hvor mange almindelige luftfiltre kan du købe for det du skal give
>> for et KN filter ?
>>
>>
>> --
>> jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
>> Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk




jan@stevns.net (17-03-2004)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 17-03-04 21:19

"Kenneth Huus" <bashuus"nospam"@tiscali.dk> skrev :

>Men er filteret bedre end andre ?? De viste en luftgennemstrømningstest og
>den viste væsentlig forbedring, men bliver ens benzinøkonomi virkelig så
>meget forbedret ??

Hvis du tror på det, så køb det ;)

Jeg giver ærligttalt ikke en pind for de dimser - men igen, jeg tanker
jo også bare op, når den trænger.....


--
jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Jacob Bjørn (17-03-2004)
Kommentar
Fra : Jacob Bjørn


Dato : 17-03-04 21:07


<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse
news:ebbh50dr4chbmcvtn5o868mveov6gf15v6@dtext.news.tele.dk...
> "Kenneth Huus" <bashuus"nospam"@tiscali.dk> skrev :
>
> >Er der nogen der har
> >kendskab til det, eller skal man holde fingrene helt fra det !!??
>
> Hvor mange almindelige luftfiltre kan du købe for det du skal give for
> et KN filter ?

Årh...vel en 6-7 stykker vil jeg tro

KN filtre er ikke billige....har jeg fundet ud af

--
Mvh Jacob
P.t. trillende rundt i sin egen, bovlamme, Mondeo 1.8......Med KN filter til
667,50 kr....



jan@stevns.net (17-03-2004)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 17-03-04 21:24

"Jacob Bjørn" <papabearFJERNDETTE@ugidelig.com> skrev :

>Årh...vel en 6-7 stykker vil jeg tro

>KN filtre er ikke billige....har jeg fundet ud af

Nøehhh ... Til en Scorpio, koster det originale filter mig en slap
halvtredser, jeg skifter filter en gang årligt - så er det ikke
ligefrem raketvidenskab resten af udregningen


--
jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Mr. Mogens Knudsen, ~ (17-03-2004)
Kommentar
Fra : Mr. Mogens Knudsen, ~


Dato : 17-03-04 21:26

On Wed, 17 Mar 2004 21:23:33 +0100, jan@stevns.net wrote:

>Nøehhh ... Til en Scorpio, koster det originale filter mig en slap
>halvtredser, jeg skifter filter en gang årligt - så er det ikke
>ligefrem raketvidenskab resten af udregningen

Nu ér det jo ikke alt, der kan/skal gøres op i penge, IMO...


/Mogens
Mine biler? -> fra Alfa til Omega (m/KN-filter) :)

jan@stevns.net (17-03-2004)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 17-03-04 21:32

"Mr. Mogens Knudsen, DK" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev :

>Nu ér det jo ikke alt, der kan/skal gøres op i penge, IMO...

Hvis jeg vil larme, starter jeg bare Spirilen - så ja, du har ret

Du er da vel ikke hoppet på sådan et Kroner_ud_af_lommeN filter ?


--
jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Mr. Mogens Knudsen, ~ (17-03-2004)
Kommentar
Fra : Mr. Mogens Knudsen, ~


Dato : 17-03-04 21:33

On Wed, 17 Mar 2004 21:31:40 +0100, jan@stevns.net wrote:

>Du er da vel ikke hoppet på sådan et Kroner_ud_af_lommeN filter ?

Der var eet i Omega'en, da jeg købte den. Det er okay for mig, og jeg
ville til enhver tid vælge eet igen. Husk på at luftfiltre til
ualmindelige biler ikke kun koster en hund eller mindre


/Mogens
Mine biler? -> fra Alfa til Omega :)

jan@stevns.net (17-03-2004)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 17-03-04 22:22

"Mr. Mogens Knudsen, DK" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev :

>Der var eet i Omega'en, da jeg købte den.......

Det er vel et junior have smidt igen ?

>det er okay for mig, og jeg ville til enhver tid vælge eet igen.

Well ....

>Husk på at luftfiltre til ualmindelige biler ikke kun koster en hund eller mindre

Århhh, så dyre er de sgu' heller ikke.
--
jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Mr. Mogens Knudsen, ~ (17-03-2004)
Kommentar
Fra : Mr. Mogens Knudsen, ~


Dato : 17-03-04 22:25

On Wed, 17 Mar 2004 22:22:22 +0100, jan@stevns.net wrote:

>Det er vel eet, junior hadve smidt igen ?

Jow, jow - det var hans far, der gav eet

>Århhh, så dyre er de sgu' heller ikke.

Hvad ved du om det


/Mogens

jan@stevns.net (17-03-2004)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 17-03-04 22:33

"Mr. Mogens Knudsen, DK" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev :

>Hvad ved du om det

Tror du da det er raketvidenskab ?

(Opel f.eks bruger ofte OEM_FRAM filtre)

Men definer lige dine eksotikere ....

nu tør jeg gerne kalde min Spiril ualmindelig, da den ad 1 kun er
produceret i temmeligt få eksemplarer, og tilmed er fra over_there -
dens originale filter koster 80 kroner... Go figure !


--
jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Mr. Mogens Knudsen, ~ (17-03-2004)
Kommentar
Fra : Mr. Mogens Knudsen, ~


Dato : 17-03-04 23:05

On Wed, 17 Mar 2004 22:33:04 +0100, jan@stevns.net wrote:

>Tror du da det er raketvidenskab ?

Næh, men din erfaring med den slags biler er ikke stor, IMO

>Men definer lige dine eksotikere ....

Behøver jeg ikke - du kender dem.


/Mogens

jan@stevns.net (17-03-2004)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 17-03-04 23:35

"Mr. Mogens Knudsen, DK" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev :

>Næh, men din erfaring med den slags biler er ikke stor, IMO

korrekt.

>>Men definer lige dine eksotikere ....

>Behøver jeg ikke - du kender dem.

jeg regner ikke din fhv. omega for en eksotiker, ej heller Alfa'en -
hvad er der så tilbage ?

En eksotiker er i mine øjne noget der er fremstillet i endda meget små
styktal - selv der vælger man jo oftest nogle af de varer der ligger
på hylderne, fremfor raketvidenskabelige luftfiltre ....

Ud med sproget du ;)




--
jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Mr. Mogens Knudsen, ~ (18-03-2004)
Kommentar
Fra : Mr. Mogens Knudsen, ~


Dato : 18-03-04 06:33

On Wed, 17 Mar 2004 23:35:11 +0100, jan@stevns.net wrote:

>jeg regner ikke din fhv. omega for en eksotiker, ej heller Alfa'en -
>hvad er der så tilbage ?

Men reservedelene til sådanne biler er ikke desto mindre væsentlige
dyre end standardudgaven. Dette gælder også for alm. dele som luft- og
oliefiltre - og jeg taler naturligvis om originale dele.

>Ud med sproget du ;)

He, he...


/Mogens

Jacob Bjørn (17-03-2004)
Kommentar
Fra : Jacob Bjørn


Dato : 17-03-04 21:26


<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse
news:0nch50p7hoecg9h5j01nbc1k1kah37i65j@dtext.news.tele.dk...
> "Jacob Bjørn" <papabearFJERNDETTE@ugidelig.com> skrev :
>
> >Årh...vel en 6-7 stykker vil jeg tro
>
> >KN filtre er ikke billige....har jeg fundet ud af
>
> Nøehhh ... Til en Scorpio, koster det originale filter mig en slap
> halvtredser, jeg skifter filter en gang årligt - så er det ikke
> ligefrem raketvidenskab resten af udregningen

Ja.... skulle jeg bare have nyt filter i, og jeg godt vidste hvad et KN gav,
så smed jeg da også et alm papirfilter i.....Men det er jo min første bil,
og det skulle da lige prøves..... Sådan har vi det vist alle haft med vores
første bil, ikke sandt?


--
Mvh Jacob
P.t. trillende rundt i sin egen, bovlamme, Mondeo 1.8......



jan@stevns.net (17-03-2004)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 17-03-04 21:33

"Jacob Bjørn" <papabearFJERNDETTE@ugidelig.com> skrev :

>Sådan har vi det vist alle haft med vores
>første bil, ikke sandt?

Nøehhh, jeg havde sgu'tte råd til et nyt luftfilter i min første bil
;)

Fattig lærling, Morris Træskur


--
jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Mr. Mogens Knudsen, ~ (17-03-2004)
Kommentar
Fra : Mr. Mogens Knudsen, ~


Dato : 17-03-04 21:36

On Wed, 17 Mar 2004 21:32:35 +0100, jan@stevns.net wrote:

> Morris Træskur

Hey! - sådan een kørte jeg sgu bagved idag. Godt nok ikke
wood-udgaven, men dog een af dem uden blinklys. Dette var
eftermonteret og virkede af helvede til (slog ikke automatisk fra).
Da den hvidhårede driver kørte ind på teknisk skole, vidste jeg
hvorfor...


/Mogens
Mine biler? -> fra Alfa til Omega :)

Hans Paulin (17-03-2004)
Kommentar
Fra : Hans Paulin


Dato : 17-03-04 22:10

Mr. Mogens Knudsen, DK skrev:

> Hey! - sådan een kørte jeg sgu bagved idag. Godt nok ikke
> wood-udgaven, men dog een af dem uden blinklys. Dette var
> eftermonteret og virkede af helvede til (slog ikke automatisk fra).

....så skulle du ha sét, da min onkel eftermonterede blinklys på sin
DKW - way back, da retningsviserene skulle afskaffes:

....da han var halvejs gennem monteringen, vippede viserne op og ned i
takt med blinkrelaiset... LOL

....og han var endda ingeniør!
--
Med venlig hilsen
Hans
http://www.dkfritidbil.dk/whois/hans_paulin/hans_paulin.htm



Per Beer Hansen (18-03-2004)
Kommentar
Fra : Per Beer Hansen


Dato : 18-03-04 11:41

Jacob Bjørn wrote:
>
> Ja.... skulle jeg bare have nyt filter i, og jeg godt vidste hvad et
> KN gav, så smed jeg da også et alm papirfilter i.....Men det er jo
> min første bil, og det skulle da lige prøves..... Sådan har vi det
> vist alle haft med vores første bil, ikke sandt?

Nå du fik købt det
Kan du så mærke/høre nogen forskel fra før ?

--
Mvh
Per
www.perbeer.ninja.dk
masser af F1 video's samt meget andet motorsport



Jacob Bjørn (18-03-2004)
Kommentar
Fra : Jacob Bjørn


Dato : 18-03-04 11:53


"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> skrev i en meddelelse
news:40597cbb$0$165$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Jacob Bjørn wrote:
alle haft med vores første bil, ikke sandt?
>
> Nå du fik købt det

Ja, det skulle da lige prøves

> Kan du så mærke/høre nogen forskel fra før ?

Jeg kan intet mærke, men ved lave omdrejninger har den en lidt dybere tone,
og ved lidt højere omdrejninger (3.000+ rpm) snerrer den lidt mere synes
jeg...men det er alt....

--
Mvh Jacob
P.t. trillende rundt i sin egen, bovlamme, Mondeo 1.8......



Per Beer Hansen (18-03-2004)
Kommentar
Fra : Per Beer Hansen


Dato : 18-03-04 11:56

Jacob Bjørn wrote:
>
> Ja, det skulle da lige prøves

Selvfølgelig

>
>> Kan du så mærke/høre nogen forskel fra før ?
>
> Jeg kan intet mærke, men ved lave omdrejninger har den en lidt dybere
> tone, og ved lidt højere omdrejninger (3.000+ rpm) snerrer den lidt
> mere synes jeg...men det er alt....

OK, så fik du da lidt mere lyd ud af det, så det ikke har været helt spildt


--
Mvh
Per
www.perbeer.ninja.dk
masser af F1 video's samt meget andet motorsport



Jacob Bjørn (18-03-2004)
Kommentar
Fra : Jacob Bjørn


Dato : 18-03-04 12:05


"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> skrev i en meddelelse
news:40598041$0$509$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Jacob Bjørn wrote:
> >
> > Ja, det skulle da lige prøves
>
> Selvfølgelig

Man er vel ung endnu

> >> Kan du så mærke/høre nogen forskel fra før ?
> >
> > Jeg kan intet mærke, men ved lave omdrejninger har den en lidt dybere
> > tone, og ved lidt højere omdrejninger (3.000+ rpm) snerrer den lidt
> > mere synes jeg...men det er alt....
>
> OK, så fik du da lidt mere lyd ud af det, så det ikke har været helt
spildt
>

Rigtigt nok, meeeeeeeeeen det er ikke helt 667,50,- værd

--
Mvh Jacob
P.t. trillende rundt i sin egen, bovlamme, Mondeo 1.8......



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177523
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408677
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste