Kaburator til Polo
Fra : Kenneth Huus

Dato : 17-03-04 20:43

Jeg har en defekt kaburator til en VW Polo fra´82, som efterhåenden har
mange år på bagen. Adskillige gange har vi nu haft den til rep, fordi den
her på det sidste ej kan køre ordentligt uden chokeren helt ude og så kører
den op og ned i tomgangsomdrejningstallet.

Jeg har fået at vide, at jeg kan skifte den nuværende Pierburg med en
erstatningsmodel til ca. kr. 3100.

1. Er det for det første noget, der kan anbefales ??
2. Er kaburatore let at skifte ??
3. Kan jeg evt. få kaburatoren billigere andetsteds ??

mvh
Kenneth Huus

Fra : SNiP

Dato : 17-03-04 21:14

Kenneth Huus" <bashuus"nospam wrote:
> [...]
>
> 1. Er det for det første noget, der kan anbefales ??
> 2. Er kaburatore let at skifte ??
> 3. Kan jeg evt. få kaburatoren billigere andetsteds ??

Start med at checke efter om gummi membranen under karburatoren, er tæt.

/J

Fra : [8700] Brian Mark Ma~

Dato : 17-03-04 21:34

> [...]
>
> 1. Er det for det første noget, der kan anbefales ??
> 2. Er kaburatore let at skifte ??
> 3. Kan jeg evt. få kaburatoren billigere andetsteds ??

1. Du skal ikke betale 3100kr for at skifte kaburator - det er alt alt for
dyrt.
2. Ja - det er ofte ret simpelt. Det er slanger og kabler - meget simpelt.
(ellers får en mekaniker til at gøre det - det kan ikke koste ret meget
(tager vel ca. 30min for ham) hvis du selv kommer med stumpen)
3. Stumpen (kaburatoren) skal du ud at finde ved en hugger - find en hugger
i dit lokal område, ring og spørg om han har en på lager - kør ud og hent
den. Der er sikkert flere forskellige kaburatorer til den motor og årgang,
men sigt i første omgang efter en identisk - oplys huggeren om fabrikat
(hvilket vel er Pierburg), motor størrelse og evt. årgang - så skal han
kunne hjælpe dig.

Jeg vil sige at den må koste max. 500kr. - spørg hvad han vil ha' for den og
handel med ham (ps. nogen oplyser prisen excl. moms, så spørg om det er
incl. moms.)

Du kan også søge efter en kaburator for din bil på: www.dataophug.dk

God fornøjelse.

Mvh.
B. Madsen

Fra : Mr. Mogens Knudsen, ~

Dato : 17-03-04 21:50

On Wed, 17 Mar 2004 21:33:47 +0100, "[8700] Brian Mark Madsen"
<REMOVEbrianm@mobilixnet.dk> wrote:

> [...]

En Polo af den årgang har pr. definition problemer med karburatoren.
Den duer simpelthen ikke og slides op.

>1. Du skal ikke betale 3100kr for at skifte kaburator - det er alt alt for
>dyrt.

Enig

>2. Ja - det er ofte ret simpelt. Det er slanger og kabler - meget simpelt.
>(ellers får en mekaniker til at gøre det - det kan ikke koste ret meget
>(tager vel ca. 30min for ham) hvis du selv kommer med stumpen)

Sådan er det ikke - der skal en anden på

> [...]
>men sigt i første omgang efter en identisk - oplys huggeren om fabrikat
>(hvilket vel er Pierburg), motor størrelse og evt. årgang - så skal han

Hjælper næppe det store - så skal manden være heldig, idet
karburatorerne som nævnt slides hurtigt. Derfor er der ingen fidus i
at finde een af samme årgang.

> [...]
>handel med ham (ps. nogen oplyser prisen excl. moms, så spørg om det er

Man må evt. prøve sig frem; men det er nok en svær opgave.
En seriøs "hugger" vil bytte, indtil du får een, der duer...

/Mogens
Mine biler? -> fra Alfa til Omega :)

Fra : [8700] Brian Mark Ma~

Dato : 17-03-04 23:26

> En Polo af den årgang har pr. definition problemer med karburatoren.
> Den duer simpelthen ikke og slides op.

> Enig

> Sådan er det ikke - der skal en anden på

Spørgsmålet var om det var let at skifte (punkt 2)!

> Hjælper næppe det store - så skal manden være heldig, idet
> karburatorerne som nævnt slides hurtigt. Derfor er der ingen fidus i
> at finde een af samme årgang.

Ikke enig.
Det handler om at få en karburator der blot har gået "få" kilometer -
hvilket der burde findes nogen af endnu. En karburator slides jo primært ved
kilometer (spjældhusaksler osv.). De huggere jeg kender garantere gerne at
den vare de sælger holder og fungere - den garanti får jeg i hvert fald hvis
de tager den fra lageret for derind er den kun kommet hvis den fungerede da
de pillede den af.
Jeg ville personligt gå på jagt - men hver sin lyst.

Man kunne f.eks tage en tur til tyskland og finde en hel bil til den pris -
så kunne man rippe det man kunne bruge, og så sælge eller smide resten ud:
http://tinyurl.com/2tfz6

Mvh.
B. Madsen

Fra : Kenneth Huus

Dato : 17-03-04 21:56

Hej Brian ..... og resten af NG !!

Jeg syntes umiddelbart at 3100 var billigt, idet jeg andre steder i byen har
fået oplyst priser på ny kaburator over 6000 kr. Denne pris var så oveni
købet også en original kaburator. Til kr. 3100 for jeg en komplet
erstatningsmodel, hvor jeg bre skal pille det nuværende luftfilter og
kaburator af, og så sætte erstatningsmodellen på, og så selvfølgelig montere
luftfilteret igen !! Dernæst skulle tomgangen justeres og så skulle værket
køre som perfekt !!

Der er ingen lokale skrothandlere der ligger inde med komplette
Pierburg-kaburatore til præcis den bil-model. De siger alle, at jeg skal
tage bilen med på værksted, så de kan finde ud af, hvilke stump der er
defekt, og så kan de så skaffe en ny stump der virker. Desuden kan jeg ikke
være sikker på, at hvis jeg køber en ny kaburator til 500 at den holder i
længden. Hvad er min gevinst, hvis den går defekt efter en måneds brug ?? Så
er jeg lige vidt !!

Men jeg vil bare have en kaburator, jeg kan forvente er pålidelig de næste
mange måneders/års kørsel, og så kan jeg ikke se at 3100 er i overkanten
kontra hvad jeg ellers har set af "tilbud" !!

Andre gode råd modtages med "kyshånd"

mvh
Kenneth

"[8700] Brian Mark Madsen" <REMOVEbrianm@mobilixnet.dk> skrev i en
meddelelse news:4058b759$0$301$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

Fra : Torbenth

Dato : 18-03-04 01:03

"Kenneth Huus" <bashuus"nospam"@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> Andre gode råd modtages med "kyshånd"
>
> mvh
> Kenneth

Hej Kenneth.

For en del år siden skulle jeg bruge en ny karburator til en Audi 80 ( 60
hk). SMC skulle have 4500,00 + moms + montering.
Hos et firma som hedder Odder autodele købte jeg en spritny org. karburator
til kr. 1200,00 som jeg selv skulle få monteret.
Den kom fra samme grossist som SMC fik den fra.
Håber du kan bruge det til noget.

Mvh.
Torben

Fra : K.H.

Dato : 18-03-04 07:49

Hej Torben.

Kan du huske hvad firmaet hed og evt. telefonnummeret ?? Når jeg laver en
søgning på krak på søgeordet autodele, finder den Odder Autodele ApS,
Automobilforretningen Vulcan, Silkeborg A/S og Midtdjurs Autoophug & Import
ApS

Hvem er i grunden SMC ??

mvh
Kenneth

Fra : Hans Paulin

Dato : 18-03-04 08:30

K.H." <hamsjel"fjern"@"fjern skrev:

> Hvem er i grunden SMC ??

"Skandinavisk Motor et-eller-andet" - de er (vist) importører af VW -
var det i det mindste, da jeg var i lære for 30 år siden...
Hans

Fra : Torbenth

Dato : 18-03-04 14:11

"K.H." <hamsjel"fjern"@"fjern"tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> søgning på krak på søgeordet autodele, finder den Odder Autodele ApS,
> Automobilforretningen Vulcan, Silkeborg A/S og Midtdjurs Autoophug &

Hej Kenneth.

Firmaet hedder Odder autodele ApS - Ballevej 18 - 8300 Odder - tlf.
86542155.

SMC = Scandinavisk Motor Kompagni = importør/salg af VW og Audi.

Mvh.
Torben

Fra : hansi

Dato : 18-03-04 20:38

jeg har en fra 83 med samme problem + stort olie spild jeg har nu tænkt mig
at finde en nyere motor istedet hvad er en rimlig pris for sådan en

hansi