Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Skal det være Olympus C-770 UZ?
Fra : Alex Jensen

Dato : 17-03-04 20:22

Undertegnede har kig på ovenstående kamera, men er åben for andre
alternativer, hvis der er nogle der kan overbevise mig om, der findes et
bedre kamera til samme pris.

Begrund meget gerne hvorfor.

AJ

Fra : Jørgen

Dato : 17-03-04 22:26

"Alex Jensen" <jensen@FJERNDETTEalexjensen.dk> skrev i en meddelelse
> Undertegnede har kig på ovenstående kamera, men er åben for andre
> alternativer, hvis der er nogle der kan overbevise mig om, der findes et
> [...]
Hej Alex
Jeg har selv et Olympus c-5050ZOOM.
Det er blevet til ca. 2000 billeder uden problemer af nogen art.
Jeg ville have mulighed for manuelle indstillinger og fandt, at Olympus
generelt er meget brugervenligt med logiske menuer, trods de mange
indstillinger og valgmuligheder.
Det har et meget lysstærkt objektiv og ligger godt i hånden.

Så vidt jeg kan forstå har C-770 UZ kraftigere ZOOM på bekostning af ringere
lysfølsomhed.

Har du tænkt på, hvor sjældent du kan anvende den kraftige ZOOM.
Der skal være meget kraftigt lys/ og eller stativ til rådighed.
Der vil være tilfælde med uskarpe billeder på grund af rystelser og ringe
dybdeskaphed.
Manglende evne til focusering får her tit skylden på grund af brugerens
manglende viden om lukkertid/blænde/dybdeskarphed.
Disse faktorer er stadig gældende også i den digitale verden.

Hilsen
Jørgen

Fra : Alex Jensen

Dato : 20-03-04 14:51

Hej Jørgen

Hvordan ved du det med lysfølsomheden, og er det generelt for kameraer, der
tilbyder mange gang zoom eller er det bare dette kamera, der halter her?

Findes der bedre alternativer tl Olympus 770 m.h.t. zoom og optagelse af
videoklip?

AJ

Fra : Henrik B.

Dato : 22-03-04 14:45

Alex Jensen wrote:
:: Undertegnede har kig på ovenstående kamera, men er åben for andre
:: alternativer, hvis der er nogle der kan overbevise mig om, der
:: findes et bedre kamera til samme pris.
::
:: Begrund meget gerne hvorfor.

Læs evt. følgende og vær opmærksom:
http://www.thhe.dk/Olympus.htm