Hvor mange IDE-diske i en B&W G3?
Fra : Steen Villumsen

Dato : 17-03-04 20:24

Hej,

jeg er ved at ommøblere en B&W G3/400 til en filserver, og i den
forbindelse er jeg ude efter at få smidt en række IDE-diske i den. Jeg
løber dog lidt ind i at jeg ikke kan få Mac'en til at se alle diskene -
sikkert fordi jeg har sat en eller anden switch forkert på disken.
Jeg har brug for at blive be- eller afkræftet i at man kun kan have 2
IDE-diske på samme IDE-kæde?
Jeg har et PCI-IDE kort (med 2 IDE-stik) i maskinen, kan jeg så sætte 2
diske på hver af disse stik?
....jeg håber der er nogen der kan hjælpe, inden jeg kaster mig ud i at
spilde for meget tid på at rode med master/slave-indstillinger på
diskene.

På forhånd tak for hjælpen,
Steen

--
Steen Villumsen
steen [at] teglvang [dot] dk

Fra : Steen Larsen

Dato : 17-03-04 21:28

In article <1gat7a7.bo1uk9a5fxh6N%read_d@wn_bel.ow>, Steen Villumsen wrote:
> [...]
> ...jeg håber der er nogen der kan hjælpe, inden jeg kaster mig ud i at
> spilde for meget tid på at rode med master/slave-indstillinger på

Din antagelse er korrekt - der kan sidde 2 diske på hvert stik.
Sæt master for enden af kablet - slave i midten.

Fra : Steen Villumsen

Dato : 19-03-04 09:34

Steen Larsen <steen.remove@this.lykking.dk> wrote:

> Din antagelse er korrekt - der kan sidde 2 diske på hvert stik.
> Sæt master for enden af kablet - slave i midten.

Jubii - så lykkedes det! Tak for hjælpen Steen!

--
Steen Villumsen
steen [at] teglvang [dot] dk