problem med margner
Fra : Claus Tersgov

Dato : 17-03-04 20:13

Hej

Hvorfor har jeg problemer med margner i denne side:
www.myboat.dk/junker/junker22.htm

Siden er lavet i Dreamweaver og når den loades første gang, er margen
forkert. Hvis man reloader siden er margen pludselig rigtig.

Samtidg sker det også efter, man har være inde på fotosiden og
returnere til hovedsiden.

Det er mest markant i IE...

Hvad er problemet, jeg har ført brugt samme sideopsætning uden at have
dette problem?

Claus

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 17-03-04 20:48

"Claus Tersgov" <nospamnews@tersgov.dk> skrev

> [...]
> forkert. Hvis man reloader siden er margen pludselig rigtig.
>
> Samtidg sker det også efter, man har være inde på fotosiden og

Prøv at sætte en DTD, der sætter IE i standard-mode:

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"
"http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Claus Tersgov

Dato : 18-03-04 01:49

> Prøv at sætte en DTD, der sætter IE i standard-mode:

> <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"
> "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">

Skal ovenstående bare sættes ind som det er?

Nu er der naturlivis sket det mystiske, at IE er holdt op med at rykke
på margen, så nu virker siden som den skal. Mega mystisk! Og jeg har
ikke ændret noget....?!

Claus

Fra : Allan Vebel

Dato : 18-03-04 21:28

> Skal ovenstående bare sættes ind som det er?

Ja, sæt den ind i stedet for den eksisterende.

Bagtefter skal du rette de fejl
http://htmlhelp.com/cgi-bin/validate.cgi?url=http%3A%2F%2Fwww.myboat.dk%2Fjunker%2Fjunker22.htm&warnings=yes
finder.

Til slut kan du kigge på http://html-faq.dk/2007.asp

--
Allan
http://html-faq.dk

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 18-03-04 14:39

Claus Tersgov skrev:

> Nu er der naturlivis sket det mystiske, at IE er holdt op med
> at rykke på margen, så nu virker siden som den skal. Mega
> mystisk! Og jeg har ikke ændret noget....?!

Velkommen til doctypekontaktens forunderlige verden.

Du kan se artikler om hvordan den virker her:

   <http://www.html.dk/artikler/00036/>
   <http://gutfeldt.ch/matthias/articles/doctypeswitch.html>
   <http://www.hut.fi/u/hsivonen/doctype.html>
--