TCP
Fra : Søren S. Pedersen

Dato : 17-03-04 18:16

Hej gruppe

Hvad betyder INCOMING TCP som min firewall
blokerer for?

Mvh. Søren

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 17-03-04 18:34

In article <4058875f$0$164$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Søren S. Pedersen wrote:
> Hvad betyder INCOMING TCP som min firewall
> blokerer for?

At den gør som du har bedt den om.

--
Mvh.
Christian E. Lysel

Fra : Jesper Louis Anderse~

Dato : 17-03-04 18:44

Søren S. Pedersen wrote:

> Hvad betyder INCOMING TCP som min firewall
> blokerer for?

Du skal forstaa at en praecis beskrivelse er svaer hvis du overhovedet
ikke har kendskab til netvaerk. Jeg foreslaar dig at du laeser en god
bog om TCP/IP-stakken. Jeg er personligt ret glad for en skrevet af
en hvis hr. Tanenbaum, fordi den ikke gaar alt for meget i detaljer og
holder et godt, hoejt niveau.

TCP er en protokol til dataudveksling. Den er en del af TCP/IP-proto-
kolstakken. Specielt vigtigt er denne protokol forbindelsesorienteret,
og sikrer at data leveres korrekt hvis forbindelsen er oprettet mellem
2 endpoints.

Jeg formoder at din firewall blokerer for et forsoeg paa at oprette
en saadan forbindelse.

--
j.

Fra : Rune Simonsen

Dato : 30-03-04 22:30

On Wed, 17 Mar 2004 18:43:54 +0100, Jesper Louis Andersen
<jlouis@miracle.mongers.org> wrote:

> Jeg er personligt ret glad for en skrevet af
> en hvis hr. Tanenbaum, fordi den ikke gaar alt for meget i detaljer og
> holder et godt, hoejt niveau.

Og så er han sjov :) Godt nok har jeg ikke læst hans netværksbog, men
de af hans andre titler jeg har læst har været fyldt med mystiske
humoristiske bemærkninger.

--

Rune Simonsen

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 30-03-04 23:02

Således skrev Rune Simonsen <rrs@nospam.dolmer> i dk.edb.sikkerhed
Tue, 30 Mar 2004 23:30:18 +0200:

>Og så er han sjov :) Godt nok har jeg ikke læst hans netværksbog,

Den er skam også i samme stil.

Jeg husker stadig den lille opgave med at beregne over hvilken
afstand, en Sct. Bernhardshund med tre Exabyte-tapes, hver på 7 GB, om
halsen, der bevæger sig med 18km/h, er hurtigere end en 155Mbs
ATM-linie.

Knud
--
http://web14.compaq.com/falco/detail.asp?FAQnum=FAQ2859

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 30-03-04 23:15

In article <c4d1pb.us.1@joshua.winck.dk>, Knud Winckelmann wrote:
> [...]
> afstand, en Sct. Bernhardshund med tre Exabyte-tapes, hver på 7 GB, om
> halsen, der bevæger sig med 18km/h, er hurtigere end en 155Mbs

Og hvad var svaret ?

Fra : Jesper Louis Anderse~

Dato : 31-03-04 01:47

Povl H. Pedersen <povlhp@povl-h-pedersens-computer.local> wrote:

> Og hvad var svaret ?

Noget i retning af:

(define (GB->mbit x)
(* x 1024 1024 1024 8))

(define exabyte-mbit (GB->mbit 7))

(define line-speed (* 155 1000000))

(define (secs->hours x)
(/ x (* 60 60)))

(define transfer-time-hours
(secs->hours (/ (* 3 exabyte-mbit) line-speed)))

;; So the dog has the transfer-time-hours before the line outrun him.
;; He is running at 18km/h, so:

(define distance-kms
(* 18 transfer-time-hours))

;; 2> distance-kms