Peugeot 406 vs Mondeo, årgang 2000 st.car.
Fra : Ole Nystrøm

Dato : 17-03-04 17:50

Hej Gruppe

Til 180.000 kr. har jeg set følgende to stationcars:

http://www.autonet.dk/asp/autodet.asp?Bilvalg=2602525
Som er en 406'er fra 12/1999, 2.0 ST med klima, kørt 81000

vs.

http://www.autonet.dk/asp/autodet.asp?Bilvalg=2601293
Som er en Mondeo fra 6/2000, 2.0 Amb. med klima, kørt 65000

Jeg håber selvfølgelig at høre en masse subjektive vurderinger af den ene
models overlegenhed overfor den anden model

Umiddelbart forstår jeg ikke hvorfor Peugeot'en er dyrere end Mondeo'en,
(det er generelt at man får en ældre Peugeot med større kilometertal for de
samme penge).

Egentlig synes jeg de kører ens, men det er jeg sikkert ikke ret god til at
vurdere. Jeg hælder dog mest til Peugeot'en da jeg der får lidt mere for min
gamle bil.

mvh OleN

Fra : Mr. Mogens Knudsen, ~

Dato : 17-03-04 19:15

On Wed, 17 Mar 2004 17:49:43 +0100, "Ole Nystrøm" <ole@nystrom.dk>
wrote:

>Til 180.000 kr. har jeg set følgende to stationcars:
> P406'er fra 12/1999, 2.0 ST med klima, kørt 81000
> Mondeo fra 6/2000, 2.0 Amb. med klima, kørt 65000
>Jeg håber selvfølgelig at høre en masse subjektive vurderinger...

Mondeo'en vil umiddelbart være et bedre køb, idet du får en nyere bil
med færre km. Men jeg kender ikke nyvognsprisen, som bør indgå i dén
betragtning.

>Umiddelbart forstår jeg ikke hvorfor Peugeot'en er dyrere end Mondeo'en,

Hvad var forskellen fra ny?

>Egentlig synes jeg de kører ens, men det er jeg sikkert ikke ret god til at
>vurdere.

Det er vel dig, der skal ha' bilen?
Ingen kan da være bedre til at vurdere dét, end dig selv.

>Jeg hælder dog mest til Peugeot'en da jeg der får lidt mere for min gamle bil.

Nu kan een bil jo ikke afgøre dét - der skal flere ens sammenligninger
til (handel).

/Mogens

Fra : Ukendt

Dato : 17-03-04 19:23

> Umiddelbart forstår jeg ikke hvorfor Peugeot'en er dyrere end Mondeo'en,
> (det er generelt at man får en ældre Peugeot med større kilometertal for
de
> samme penge).

Det forstår jeg godt.

406´eren er lidt større, nyere i konstruktionen, lidt mere komfortabel og
har sikkert mere udstyr. Samtidig er den uhyre ruststærk og galvaniseret, og
stadig en "nyere" model.

> [...]
at
> vurdere. Jeg hælder dog mest til Peugeot'en da jeg der får lidt mere for

Jeg er ellers ikke specielt til franske biler, men jég tog pegøj´en uden at
blinke en eneste gang.

--
/Jan W Nielsen

Fra : C. Caspersen

Dato : 18-03-04 00:56

"Ole Nystrøm" <ole@nystrom.dk> skrev i en meddelelse
> Umiddelbart forstår jeg ikke hvorfor Peugeot'en er dyrere end Mondeo'en,

Der er af en eller anden mærkelig grund sikkert større efterspørgsel ?

> [...]
at
> vurdere. Jeg hælder dog mest til Peugeot'en da jeg der får lidt mere for

Det du får i merpris for den gamle bil kan du hurtigt fyre af på
reparationer på en fransker......

Du får nyere bil med færre km i Mondeo´en. Jeg er så heldig at have kørt i
begge biler en hel del km. Jeg ville til hver en tid foretrække Fården af de
to.

/Caspersen

Fra : Ukendt

Dato : 18-03-04 07:55

> [...]
> begge biler en hel del km. Jeg ville til hver en tid foretrække Fården af

Jeg har også kørt i begge biler - og det er mig ubegribeligt, hvordan man
kan vælge den gamle Mondeo fremfor 406´eren.

Kan du uddybe hvorfor..?

(Udover din formodning om færre vedligeholdelelsesudgifter)

--
/Jan W Nielsen

Fra : C. Caspersen

Dato : 18-03-04 10:08

"Jan W. Nielsen" <intetsvar> skrev i en meddelelse
> Kan du uddybe hvorfor..?

Nogle kan lide lyhårede, andre kan lide rødhårede - der er endda nogle, der
kan lide Volkswagen..

> (Udover din formodning om færre vedligeholdelelsesudgifter)

Hehe - måske pga. et mindre knoklet gearskifte, bedre bremser, dørlister,
der ikke falder af ved at kigge på dem samt en omdrejningstæller, der ikke
står og hopper op og ned i tomgang, hvis du forstår.

/Caspersen

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 18-03-04 18:07

> Hehe - måske pga. et mindre knoklet gearskifte, bedre bremser, dørlister,
> der ikke falder af ved at kigge på dem samt en omdrejningstæller, der ikke
> står og hopper op og ned i tomgang, hvis du forstår.

Jeg tror godt, jeg forstår dig - men jeg mindes ikke at have set de nævnte
problemer ved nogle af de 406´ere, som jeg regelmæssigt kører i.

To af mine venner har 406´ere, og det er efter min mening meget fine og
komfortable biler med gode køreegenskaber.

Ford´en tilhører en anden generation, og var på mange måde en fin bil, da
den kom frem først i 90´erne. Blot synd at de ikke begyndte at galvanisere
dem, så ejerne døjer med rust... ganske som med Opel Vectra, som jeg selv
har.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Mr. Mogens Knudsen, ~

Dato : 18-03-04 18:20

On Thu, 18 Mar 2004 18:06:39 +0100, "Jan W Nielsen"
<intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote:

>Ford´en tilhører en anden generation, og var på mange måde en fin bil, da
>den kom frem først i 90´erne.

Vi taler om en Mondeo fra '00 - en ganske anden bil, hvis jeg skal tro
Tom.

/Mogens

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 18-03-04 18:59

> Vi taler om en Mondeo fra '00 - en ganske anden bil, hvis jeg skal tro
> Tom.

Mnjoohh...

Der er sket en lang række forbedringer - men en ganske anden bil, ved jeg nu
ikke, om jeg vil sige...

--
/Jan W Nielsen

Fra : Mr. Mogens Knudsen, ~

Dato : 18-03-04 19:02

On Thu, 18 Mar 2004 18:59:29 +0100, "Jan W Nielsen"
<intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote:

>men en ganske anden bil, ved jeg nu ikke, om jeg vil sige...

Jeg har jo haft en Mondeo - i '96. Cirka

Den var jeg ikke imponeret og har fra tid til anden brugt den som
parameter i mine sammenligninger med nyere biler. Det har jeg fået
megen tærsk af Tom for, fordi han siger, modellen er væsentligt
forbedret ab '98. Derfor.

/Mogens

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 18-03-04 19:06

> [...]

> parameter i mine sammenligninger med nyere biler. Det har jeg fået
> megen tærsk af Tom for, fordi han siger, modellen er væsentligt

Det kommer selvfølgelig altid an på, hvad man sammenligner med, og jeg vil
ikke kritisere Toms bil, som han har brugt så meget energi på at gøre flot.

Jeg mener blot ikke, at bilen er på niveau med en 406.

Og det mener jeg såmænd heller ikke en Opel Vectra er.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Mr. Mogens Knudsen, ~

Dato : 18-03-04 19:08

On Thu, 18 Mar 2004 19:05:53 +0100, "Jan W Nielsen"
<intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote:

>Det kommer selvfølgelig altid an på, hvad man sammenligner med

Jeg sammenligner en Mondeo med en Mondeo - forskellig årgang

/Mogens

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 18-03-04 21:21

> Jeg sammenligner en Mondeo med en Mondeo - forskellig årgang

Yes, I know - og det er også rigtigt, at Mondeo er løbende er forbedret.

Bilmagasinets månedlige anbefaling som et "Kanon Køb" er i øvrigt Peugeot
406, som de beskriver som en rummelig bil med gode køreegenskaber.

Samtidig med at de fremhæver bilens generelt høje kvalitet, fortæller de. at
den er ruststærk, og at reservedelene i øvrigt er blandt Danmarks laveste,
hvis bilen skulle gå i stykker.

--
/Jan W Nielsen

Fra : C. Caspersen

Dato : 18-03-04 23:13

> Bilmagasinets månedlige anbefaling som et "Kanon Køb" er i øvrigt Peugeot
> 406, som de beskriver som en rummelig bil med gode køreegenskaber.

Enig

> Samtidig med at de fremhæver bilens generelt høje kvalitet, fortæller de.
at

LOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOL

> den er ruststærk, og at reservedelene i øvrigt er blandt Danmarks laveste,
> hvis bilen skulle gå i stykker.

Enig - og der er sgisme også nødvendigt med lave priser

/Caspersen

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 19-03-04 07:59

> LOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOL

Jeg refererer blot og vil desuden selv mene, at den "generelle kvalitet" er
kun gennemsnitlig - og at den ikke er bedre i Ford.>

Ok.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 18-03-04 19:18

> [...]
> parameter i mine sammenligninger med nyere biler. Det har jeg fået
> megen tærsk af Tom for, fordi han siger, modellen er væsentligt

Den blev forbedret i oktober 96 og så endnu flere forbedringer i marts 97.
Forstår da udmærket at du ikke er imponeret af mondeo 1.8 hvis du
sammenligner med en 200 hestes bil. Mondeo ER sløv, men ellers er den et
ganske godt valg såfremt man kan leve med de rustproblemer som man KAN
opleve.

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : Mr. Mogens Knudsen, ~

Dato : 18-03-04 19:30

On Thu, 18 Mar 2004 19:17:36 +0100, "Tom"
<t.christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:

>Den blev forbedret i oktober 96 og så endnu flere forbedringer i marts 97.

Tak

>Forstår da udmærket at du ikke er imponeret af mondeo 1.8 hvis du
>sammenligner med en 200 hestes bil.

Det er jo slet ikke dét, det går på !!!

>Mondeo ER sløv, men ellers er den et ganske godt valg såfremt man kan
>leve med de rustproblemer som man KAN opleve.

Sikkert.

Gosh, mand :)

/Mogens

Fra : Ukendt

Dato : 19-03-04 10:28

> Mondeo ER sløv, men ellers er den et
> ganske godt valg såfremt man kan leve med de rustproblemer som man KAN
> opleve.

Jeg er i øvrigt helt enig, Tom.

Mondeo kan være et godt brugtkøb - også selvom jeg personligt ville vælge en
406, hvis man kom op i de nyere modeller.

/ Jan W Nielsen