Endagstur til Malmø
Fra : Ukendt

Dato : 17-03-04 16:24

Hej

Hvorfor skal man tage en endagstur til Malmø?

Jeg har aldrig været der, men kunne godt finde på at tage et smut gennem
tunnelen. Er der noget specielt man skal se i Malmø, eller er det bare en
hyggelig by at gå rundt i?

Mvh
anders

Fra : Harald Jensen

Dato : 17-03-04 20:20

"anders" <toxsanbelaxotpunktumdanmark> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Hvorfor skal man tage en endagstur til Malmø?
>
> Jeg har aldrig været der, men kunne godt finde på at tage et smut gennem
> tunnelen.

HUSK du skal også over en bro

> Er der noget specielt man skal se i Malmø, eller er det bare en
> hyggelig by at gå rundt i?

Alle byer er smukke uanset hvor i verden de ligger, det der er billigt i Malmö er slik og
madvarer

vh
Harald Jensen

Fra : Peter Lauridsen

Dato : 19-03-04 18:54

Hej

MALMÖHUS är Nordens äldsta bevarade renässansslott bygget dengang Skåne var
en del af Danmark. http://www.algonet.se/~sylve_a/malmohus.htm. Svenskerne
er glade for restaureringen af Malmøhus, men efter min mening er det noget
af det mest forfærdelige, man kan tænke sig. I Malmøhus er et museum med
kunst, teknik osv.

Foran slottet ligger et par småmuseer, som viser danskernes belejring af
Malmøhus. Her kan man se ægte skeletter af fjenden (danskerne), i montre med
opbyggede skyttegrave. Det er mærkeligt som dansker at se udstillingerne
hvor danskerne er de forhadte.

Er det sommer, er Malmø strandpark, en 5 km lang strandpark syd for værftet,
et besøg værd. Svenske badepiger er smukke.

Hilsen Peter

Fra : H.T. Ohlsen

Dato : 17-03-04 21:48

On Wed, 17 Mar 2004 16:24:17 +0100, "anders"
<toxsanbelaxotpunktumdanmark> wrote:

>Hvorfor skal man tage en endagstur til Malmø?

Jeg kan godt nyde at sidde en solskinsdag på lilletorget (a la
Gråbrødretorv i Kbh., bare mere "intim"). Ved siden af er Saluhallen,
som er et besøg værd. I det hele taget er kvarteret syd for det gamle
rådhus ret hyggeligt.

Overvej også at tage videre til Lund - DET er en utrolig hyggelig
lille by med en masse charme!

Med venlig hilsen

Hans-Henrik

Fra : Peter Lauridsen

Dato : 19-03-04 19:36

Hej

Fra : Kai Hoffmann

Dato : 20-03-04 09:00

> Hvorfor skal man tage en endagstur til Malmø?

Det ville jeg heller ikke gøre. Tag til Lund i stedet for. Mere at se på.