Ryanair - pas på !
Fra : Pizzaman

Dato : 17-03-04 16:07

Endnu en skrækhistorie om Ryanair´s måde at behandle kunder på når
noget går galt.

http://www.hangar.no/index.php/article/articleview/3179/1/4/

Ryanair kunne lære noget af amerikanske Jetblue. De flyver også
lavpris, men har samtidig en forrygende kundeservice. De får nogle af
de allerbedste anmeldelser blandt de amerikanske luftfartsselskaber.
Passagererne er tilsyneladende vilde med dem.

Jetblue tilbyder gratis drikkevarer og snacks ombord, der er mulighed
for at forhåndsreservere sæder over internettet, der er personlige
tv-skærme i alle sæder på alle fly, billetter kan ændres frem til en
time før afgang - og så er seat-pitchen på 34-35" !!

Alle dette kan fås for under 1.000 kr. pr. person t/r inkl. alle taxes
for f.eks. turen mellem New York og Miami. (Svarer nogenlunde til en
tur mellem Danmark og Sydfrankrig).

Så man BEHØVER altså ikke yde lousy service fordi man er et
lavpris-selskab. Det er vist bare noget den arrogante Ryanair-direktør
Michael O´Leary har fundet på....

Pizzaman

Fra : @rsten

Dato : 17-03-04 17:16

Pizzaman wrote:
> [...]
>
> Så man BEHØVER altså ikke yde lousy service fordi man er et
> lavpris-selskab. Det er vist bare noget den arrogante Ryanair-direktør

Jammen det er da helt bevidst, så føler folk virkelig at de flyver billigt,
de bliver mindet om at det er billigt _hele_ vejen, hvergang eneste de skal
købe en kop kaffe.

--
/carsten

der var udemærket tilfreds, sidst han fløj med RyanAir

Fra : Lars Ehlers

Dato : 17-03-04 19:14

On 17 Mar 2004 07:07:09 -0800, saruman@ofir.dk (Pizzaman) wrote:

> [...]
>de allerbedste anmeldelser blandt de amerikanske luftfartsselskaber.
>Passagererne er tilsyneladende vilde med dem.

JetBlue er et af de bedste discountselskaber i USA, jeg kører gerne
til Oakland i stedet for San Francisco eller San Jose, så jeg kan
rejse med JetBlue. Jeg bruger dem primært til New York og Washington
DC. Det er en fornøjelse hele vejen igennem. Det tager ingen tid at
checke ind, der er ikke langt at gå til gaten, personalet er venlige
og forstår, hvad ordet "service" betyder.

> [...]
>tv-skærme i alle sæder på alle fly, billetter kan ændres frem til en
>time før afgang - og så er seat-pitchen på 34-35" !!

JetBlue har DirecTV (satellit) med personlige skærme. Sæderne er store
og brede lædersæder, og der er rimelig benplads. Man skal ikke betale
for at leje hovedtelefoner som hos andre discountselskaber.

>Så man BEHØVER altså ikke yde lousy service fordi man er et
>lavpris-selskab. Det er vist bare noget den arrogante Ryanair-direktør
>Michael O´Leary har fundet på....

Der er mange andre discountselskaber i USA, JetBlue er afgjort det
bedste. Det eneste andet discountfirma, som jeg rejser med, er AirTran
(tidligere ValueJet) som tilbyder businessclass billetter til meget
små priser. Jeg rejser ALDRIG med SouthWest, American Trans Air (ATA)
eller Frontier Airlines, jeg har overtalt firmaet til at betale lidt
mere for f.eks. United Airlines (hvis det ikke er muligt at flyve med
f.eks. JetBlue). Over Atlanten flyver jeg næsten udelukkende Virgin
Atlantic, men det er en hel anden historie.

--
Lars Ehlers, San Francisco
http://www.ehlers.us/mustang

Fra : Andre

Dato : 18-03-04 09:42

> Over Atlanten flyver jeg næsten udelukkende Virgin
> Atlantic, men det er en hel anden historie.

Hvorfor det ??

Har aldrig selv flyvet med dem.

Fra : John

Dato : 18-03-04 00:31

"Pizzaman" <saruman@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Så man BEHØVER altså ikke yde lousy service fordi man er et
> lavpris-selskab. Det er vist bare noget den arrogante Ryanair-direktør

Trist historie.

Men at Ryanair hverken serverer det ene eller andet på turen ser jeg nu ikke
noget problem.

Turene varer typisk omkring en time og jeg kan sagtens undvære snacks,
drikkelse og små tv-skærme - og i sidste ende er der kun én til at betale
for den slags ting - kunderne.

Og kan jeg få min flybillet til 600 kroner i stedet for 800 kroner, sparer
jeg gerne den slags væk.

Mvh

John