Haster - behøver bare kort svar: Bruger du~
Fra : Britt Malka

Dato : 17-03-04 12:10

Goddag

Jeg er ved at gennemgå hæftet "Bogfør på pc med SummaSummarum" og i
den forbindelse skriver jeg, hvordan man kan justere priserne
individuelt eler en bloc, dvs. alle priser samtidig får et hak opad på
fx 25 øre.

Bruges dette slet ikke?

I så fald vil jeg nemlig slette det.

--
Britt Malka
Køb SummaSummarum og få "Bogføring på pc med SummaSummarum" gratis.

Fra : Allan Lund Soerensen

Dato : 17-03-04 13:03

"Britt Malka" <news@foxladi.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> den forbindelse skriver jeg, hvordan man kan justere priserne
> individuelt eler en bloc, dvs. alle priser samtidig får et hak opad på

Jeg bruger det til at justere priser på alle mine vare når valutakursen
ændres på EURO eller Pund.
Altså en justering i procent, ikke som dit eksempel med at justere alle
priser 25 øre op

PS: Er spændt på at læse hæftet.

Fra : Britt Malka

Dato : 17-03-04 13:49

Hej Allan

Tak for dit svar.

On Wed, 17 Mar 2004 13:02:31 +0100, "Allan Lund Soerensen"
<microtec1@yahoo.com> wrote:

>Jeg bruger det til at justere priser på alle mine vare når valutakursen
>ændres på EURO eller Pund.
>Altså en justering i procent, ikke som dit eksempel med at justere alle
>priser 25 øre op

Ah, ja, det er nok mere relevant. Tak for tippet

>PS: Er spændt på at læse hæftet.

Ih, tak

Fra : Britt Malka

Dato : 17-03-04 13:59

<microtec1@yahoo.com> wrote:

>Altså en justering i procent, ikke som dit eksempel med at justere alle
>priser 25 øre op

Har lige opdaget, at jeg HAVDE skrevet en procentstigning, som jeg
derefter afrundede til nærmeste 25-øre.

Fra : Allan Lund Soerensen

Dato : 17-03-04 14:19

> Har lige opdaget, at jeg HAVDE skrevet en procentstigning, som jeg
> derefter afrundede til nærmeste 25-øre.

Det lyder som et godt eksempel.
Afrundingsfunktionen er nemlig smart, så man ikke får nogen helt tåbelige
priser som f.eks. 12,34 Kr.