polering af forrude
Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 17-03-04 10:38

Hej NG,

Jeg ved godt emnet tit er oppe at vende, men jeg var inde på www.danglas.dk
for at se om der var pris på udskiftning af forruden på min bil. Der var et
link til det firma som laver det værktøj de bruger.

Der var en spændende billedeserie om hvordan man reparerer et stenslag:
http://www.windtec.dk/kat/dk_kat/s1WTR.htm

På billede 15 http://www.windtec.dk/kat/dk_kat/s15WTR.htm bruges der noget
poler' middel, kan man mon polere sin forrude i sådan noget, of fjerne de
1000000000000000 små prikker ?

--
mvh/rg. Christian
Her skulle der have stået

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 17-03-04 10:41

"Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> wrote in message
> [...]
et
> link til det firma som laver det værktøj de bruger.

Desuden er der her en meget god beskrivelse af hvordan man gør:

http://www.windtec.dk/DLS/Stenslag%20Reparations%20vejledning.pdf

--
mvh/rg. Christian
Her skulle der have stået

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 17-03-04 10:46

Hej!

"Christian B. Andresen" wrote:

> På billede 15 http://www.windtec.dk/kat/dk_kat/s15WTR.htm bruges der noget
> poler' middel, kan man mon polere sin forrude i sådan noget, of fjerne de
> 1000000000000000 små prikker ?

Det vil sikkert tage 1000 år at fjerne bare få µm af din forrude, så mit råd
ville være at glemme det :)

Endvidere bruger de jo kun polérmidlet til at fjerne resten af det hærdede stads
i stenslaget - ikke polere selve ruden (ihvertfald ikke sådan som jeg læser
det).

--
Mvh, Kim Voss Schrader (som skal have ny forrude inden syn pga. 30cm flænge

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 17-03-04 10:48

"Kim Voss Schrader" <teknik_kim@tdcadsl.dk> wrote in message
> Hej!

> Det vil sikkert tage 1000 år at fjerne bare få µm af din forrude, så mit
råd
> ville være at glemme det :)

Måske, hvad med sprit og wienerkalk ? Ridser det bare ?

> [...]
> det).
>
> --
> Mvh, Kim Voss Schrader (som skal have ny forrude inden syn pga. 30cm

Er den i synsfeltet ?
Jeg har hørt om flere biler synet med flænger.

--
mvh/rg. Christian
Her skulle der have stået

Fra : Peter C.

Dato : 17-03-04 11:36

> Måske, hvad med sprit og wienerkalk ? Ridser det bare ?

Nej...det er supergodt til at fjerne bilvaskemaskinevoks og
trafikfilm.....MEN desværre bliver 1000000000000 små prikker fyldt op med
hvidt winerkalk, og bliver dermed endnu mere synlige

.....man kan dog vaske ruden med vand og børste bagefter....det tager det
meste.

Nogen "polerende effekt" mht. at fjerne de små prikker kunne jeg ikke
konstatere....jeg tror - ligesom Kim - også man skal blive ved temlig længe
hvis det skal ha en brugbar effekt.

MVH Peter C:\

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 17-03-04 13:39

Hej!

"Christian B. Andresen" wrote:

> flænge
>
> Er den i synsfeltet ?
> Jeg har hørt om flere biler synet med flænger.

Den sidder ca. 15cm inde i førersiden og lodret op i 30cm fra bunden af
forruden, så ja

Og da den er vandret udover kanten af ruden i bunden kan det ikke laves.

--
Mvh, Kim Voss Schrader