Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Billigst mulig ekstern lagernehed m. CF-ko~
Fra : kelds@ofir.dk

Dato : 17-03-04 02:53

Min bror skal på en tur med Den Transsibiriske Jernbane - og regner
med at få så meget kløe i udløserfingeren, at hans 2x128 MB CF ikke
rækker til alle tre uger.
Så han skal have fat i en lille ekstern lagerenhed til billigst mulig
penge, lidt a la Vosonics Xdrive, bare billigere. Det billigste, vi
p.t. kan finde er en såkaldt ImageTank til 899 kr., som skal udstyres
med en 30 GB 2,5" harddisk til knap 700 kr. Nogen, der har kendskab
til en billigere mulighed?

KS

Fra : Hans Joergensen

Dato : 17-03-04 09:15

kelds@ofir.dk wrote:
> [...]
> p.t. kan finde er en såkaldt ImageTank til 899 kr., som skal udstyres
> med en 30 GB 2,5" harddisk til knap 700 kr. Nogen, der har kendskab

Det behøver overhoved ikke være noget kvalitetsagtigt? jeg er pt.
ret sur på den Vosonic jeg har, da den smadrer jpegs hvis man
benytter USB2.

// Hans
--
Jeg - og andre - bliver gladest hvis man følger retningslinierne
http://www.usenet.dk/netikette/ .. på forhånd tak :)

Fra : KNL DtP

Dato : 17-03-04 16:56

> kelds@ofir.dk wrote:

> jeg er pt.
> ret sur på den Vosonic jeg har, da den smadrer jpegs hvis man
> benytter USB2.

Hmm - det lyder da lidt mystisk! Har du prøvet at kopiere filerne over på en
anden maskine (og dermed et andet USB-kort).

Hvis filerne er ødelagte på selve drevet, men ikke på det CF-kort du kopierede
dem fra, er det jo en X-Drive fejl. Hvis billederne er ok på drevet, men
bliver ødelagte når de kommer over på computeren, så ligger fejlen vel i selve
overførslen - og så kan der jo være både computeren og X-Drive der kan lave
ged i den. Hvis X-Drive bare smider data af sted uden at tjekke om de rent
faktisk bliver modtaget korrekt af computeren (lidt ala TCP/IP), og computeren
ikke har styr på hvad den har modtaget og hvad den mangler, så kunne det jo
nemt være problemet.

Mit X-Drive II kører ganske fortrinligt på både USB 1.1 og 2.0, og jeg har ej
eller hørt om andre på nettet eller i forums som har det omtalte problem.
Nogen kunne derfor tyde på, at du har et sygt drev.

MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra : Hans Joergensen

Dato : 17-03-04 17:04

KNL DtP wrote:
> [...]
> overførslen - og så kan der jo være både computeren og X-Drive der kan lave

Fejlen sker når man overfører billederne med USB2.. når jeg kører
USB2 kan jeg heller ikke få lov til at uploade ting til flashkort,
men jeg kan fint uploade ting til harddisken.

Fejlen sker kun når man benytter X-Drive som kortlæser, altså henter
direkte fra et flashkort over på computeren.

Jeg har sendt den tilbage, hvis den bliver erklæret fejlfri, så
udnytter jeg nok min returret og køber en Archos mp3-afspiller med
CF-læser istedet..

// Hans
--
Leveret af http://enterprise-server.dk

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 17-03-04 09:35

kelds@ofir.dk wrote:
> [...]
> p.t. kan finde er en såkaldt ImageTank til 899 kr., som skal udstyres
> med en 30 GB 2,5" harddisk til knap 700 kr. Nogen, der har kendskab

Jeg har begået et FAQ om emnet, se flg. URL:
http://www.photo-gallery.dk/lagring/lager.html

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen

Fra : NoBrain

Dato : 17-03-04 20:52

<kelds@ofir.dk> wrote in message

> Så han skal have fat i en lille ekstern lagerenhed til billigst mulig
..
Nogen, der har kendskab
> til en billigere mulighed?
>
> KS

Hej KS

I dk.marked.privat.foto er der en som sælger en: 1 Gb ibm microdrive
Den har vist samme størlse som et CF kort. Pris 800,-

Det er da en mulighed

Mvh. NoBrain

Fra : Deaster

Dato : 17-03-04 20:34

"NoBrain" <nobrain@c.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> I dk.marked.privat.foto er der en som sælger en: 1 Gb ibm microdrive
> Den har vist samme størlse som et CF kort. Pris 800,-

Eller også lave Muvo2 tricket, så får du et 4 Gb kort for ca. 2200 kr.

--
<Efter en "diskussion om debatteknik i dk.m.p:
Michael Findrilakis: "Du skal vist ikke komme

Fra : Thomas Rybak

Dato : 20-03-04 19:14

> I dk.marked.privat.foto er der en som sælger en: 1 Gb ibm microdrive
> Den har vist samme størlse som et CF kort. Pris 800,-

Det er ikke rigtigt. Microdrives er CompactFlash type II, hvorimod de fleste
nyere CF kort er type I (halvt så tyk). Hvis det er et mindre kamera, kan
det højst sandsynligt kun tage type I.

Mvh Thomas
www.thomasrybak.com

Fra : NoBrain

Dato : 20-03-04 21:17

"Thomas Rybak" <private_REMOVE@rybakit.dk> wrote in message

> Det er ikke rigtigt. Microdrives er CompactFlash type II, hvorimod de
fleste
> nyere CF kort er type I (halvt så tyk). Hvis det er et mindre kamera, kan
> det højst sandsynligt kun tage type I.

Tak for oplysningen det var jeg ikke klar over
Men man lære jo noget hver dag

Mvh. NoBrain