Lappegrej
Fra : Zafar Iqbal

Dato : 17-03-04 01:44

Hejsa,

Jeg håber dette er det rette sted at skrive.

Jeg har en oppustelig sofa som er punkteret. Det lappegrej
som fulgte med var kun nok til et par lapninger, og har
sidenhen lappet med lappegrej til cykelslanger.

Det ser absolut ikke pænt ud, og jeg vil derfor høre
om der er nogen som kender til steder hvor man kan købe
gennemsigtigt lappegrej, og som naturligvis virker til
formålet (cykel lappegrejet virker meget dårligt).

Mvh,

--

- Zafar Iqbal

Fra : Peter Schroeder

Dato : 17-03-04 09:47

"Zafar Iqbal" skrev
> Det ser absolut ikke pænt ud, og jeg vil derfor høre
> om der er nogen som kender til steder hvor man kan købe
> gennemsigtigt lappegrej, og som naturligvis virker til
> formålet (cykel lappegrejet virker meget dårligt).

Hvis sofaen er lavet af PVC er der vist ikke
meget lim der hæfter 100%.
Jeg har til "usynlige" lapninger på en presenning
brugt Liquid-Sole (eller Aqua-Seal) som hæfter
fremragnede på det meste plast. Ulempen er,
foruden prisen, at tørretiden er temmelig lang.
Som lap kan man bruge et lille stykke fra et
plastcharteque. Det er limen der stopper hullet,
ikke lappen.
Liquid-Sole (eller Aqua-Seal) skal opbevares i
fryseren i mellem brug.

Peter Schrøder
peterschATvip.cybercity.dk
replace AT with @ to reply

Fra : Martin Buhelt

Dato : 17-03-04 11:30

"Zafar Iqbal" <zafar@digital-ray.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> gennemsigtigt lappegrej, og som naturligvis virker til
> formålet (cykel lappegrejet virker meget dårligt).

Prøv i en vandsengeforretning.

/Martin

Fra : Zafar Iqbal

Dato : 17-03-04 12:29

Hejsa,

Tak for jeres svar, jeg vil kigge nærmere på mulighederne.

--

- Zafar Iqbal

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 19-03-04 15:28

I news:c9N5c.11300$c84.10110@news.get2net.dk <Zafar Iqbal>
<zafar@digital-ray.dk> skrev:

> Det ser absolut ikke pænt ud, og jeg vil derfor høre
> om der er nogen som kender til steder hvor man kan købe
> gennemsigtigt lappegrej, og som naturligvis virker til
> formålet (cykel lappegrejet virker meget dårligt).

Sportsforretninger sælger lappegrej til luftmadrasser og gummibåde.
Måske både transperant og indfarvet. Det er nok en god ide at vide
hvilket materiale din sofa er lavet af inden du taler med dem.

mødes med en gunstig lejlighed....