Hvad kan dø på 8 timer?
Fra : Ukendt

Dato : 17-03-04 00:16

Min "dejlige" piaggio nrg kørte fint på arbejde, som den har gjort et godt
stykke tid, efter at ha' fået nyt batteri på. Måleren på batteriet stod
stadigvæk ikke på fuld, ligesom den heller ikke gjorde det, da mit gamle
batteri gav op.
Så da jeg skulle hjem her til aften kl.2330, var den lige så død, som
dengang første batteri stillede skoene.. Jeg er lidt blank, batteriet kan da
ikke dø så hurtigt, kan det? Det er kun et par mdr. siden det blev skiftet.
Jeg ved meget lidt om teknik, men taxaen hjem skal ikke blive en vane. Kan
et tændrør gi' samme "oplevelse" af dødt batteri? Altså, hvor man bare kan
sparke kickstarteren & der sker intet, udover de normale lyde som ikke
følges op af lyden af en motor der går i gang?
Hjælp ønskes snarest, er rimelig desperat.

Thomas

Fra : tobi.drengen

Dato : 17-03-04 10:20

En scooter kan sagtens starte uden et batteri, så det skal du ikke tænke
på.
Jeg ville ihvertfald tjekke tændrøret. Tjek om det gir gnister, og om
det er vådt. Det skal være lidt vådt, men ikke for meget, og så skal det
helst have en kaffe-agtig farve - det betyder den brænder benzinen
ordentligt af.

Start med at tjekke det, og skift det om nødvendigt.

Hvis det ikke virker, så skriv igen...

http://www.kandu.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 17-03-04 10:46

> [...]
> ordentligt af.
>
> Start med at tjekke det, og skift det om nødvendigt.

Det lyder fornuftigt. Jeg køber et nyt med for en sikkerheds skyld, så vidt
jeg husker koster det omkring en 50'er, så det er til at leve med.
Jeg vender lige tilbage mht. virkningen af det.

Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 18-03-04 00:32

Her er så den foreløbige afslutning: Jeg købte et ekstra tændrør & tog med
på arbejde. Jeg havde tænkt på, at rense det gamle først, når jeg fik fri.
Da jeg så endelig fik fri, fik jeg en anden tanke: Computer logik. Når noget
ikke virker den ene dag, så prøv præcis det samme næste dag.. Og fandme så.
Den ville godt nok ikke starte på elstarteren, men med kickstarteren gik den
død en enkelt gang & ellers kørte den mig strålende hjem. Jeg kom så til at
tænke på, at det jo har været god temperatur, så noget kan være blevet tørt
siden igår aftes. Alligevel stod jeg lidt & lignede et spørgsmålstegn, da
den startede. Jeg forstår det ikke helt. Men nu skal den alligevel snart ha'
lavet bremser, så må værkstedet prøve at kigge på "computer-problemet" også.

Thomas

Fra : Mikkel Lund

Dato : 18-03-04 08:04

<Thomas> skrev i en meddelelse
> [...]
ha'
> lavet bremser, så må værkstedet prøve at kigge på "computer-problemet"

Prøv lige at skift tændrøret og hætte alligevel, det har før været løsningen

"computerproblemer". Det har nok ikke meget med temp at gøre, da det ligger
noget over 0 grader, også omkring midnat.

Hilsen Mikkel

Fra : Ukendt

Dato : 18-03-04 11:23

> [...]
ligger
> noget over 0 grader, også omkring midnat.

Hmm, så okay da. Det er selvfølgelig også billigere end hvis værkstedet bare
gør det. Tak for rådet.

Thomas

Fra : Mikkel Lund

Dato : 17-03-04 16:23

"tobi.drengen" <tobi.drengen.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> En scooter kan sagtens starte uden et batteri, så det skal du ikke tænke
> på.

Øhhh, det skal du ikke være sikker på. Min kunne ikke starte løsningen var
at skifte bat. Jeg gjore intet andet, så virkede den.

Hilsen Mikkel Lund

Fra : Henrik Madsen

Dato : 18-03-04 17:23

On Wed, 17 Mar 2004 09:20:01 GMT, "tobi.drengen"
<tobi.drengen.news@kandu.dk> wrote:

>En scooter kan sagtens starte uden et batteri, så det skal du ikke tænke
>på.

Nope makker, det troede jeg også men min nyerhvervede speedfight med
defekt batteri kunne ikke starte hvis batteriet var dødt. Startspærren
skal have strøm for at knallerten kan kickstartes..

Henrik Madsen

Fra : Calle.

Dato : 18-03-04 18:53

Henrik Madsen wrote:

> Nope makker, det troede jeg også men min nyerhvervede speedfight med
> defekt batteri kunne ikke starte hvis batteriet var dødt. Startspærren
> skal have strøm for at knallerten kan kickstartes..

Jeps, og nogle CDIere skaber sig hvis ikke der er spænding nok.

--
Calle.